آشنایی با حملات روز صفر و جلوگیری از وقوع آنها

آشنایی با حملات روز صفر و جلوگیری از وقوع آنها

حمله روز صفر چیست؟

حمله روز صفر (Zero Day Attack) تهدیدی است که از نقص نرم‌افزار یا سخت‌افزاری که تا پیش از این از دید کاربر پنهان بوده، سو‌ءاستفاده می‌کند. از آنجاییکه آسیب‌پذیری روز صفر تا زمان وقوع قابل تشخیص نیست، در نتیجه روش صحیحی هم برای آمادگی در برابر چنین حملاتی وجود ندارد.

اقدامات پیشگیرانه در مقابل حملات روز صفر

در ادامه با 4 روش برای پیشیگری از حمله روز صفر (Zero Day Attack) آشنا می‌شویم:

  • پچ‌های امنیتی را به طور دایم به‌روز رسانی کنید: خیلی مهم است که تلفن همراهتان کاملا به‌روز رسانی شده باشد. بعد از شناسایی آسیب‌پذیری، به‌روز رسانی مرور‌گر‌ها بهترین اقدام تدافعی برای تلفن‌های همراه است.
  • دسکتاپ/ سرور: مطمئن شوید که آنتی‌ویروس نصب شده، کلید رجیستری ویندوز را فعال کرده باشد. به این ترتیب از قابل اعتماد بودن آنتی‌ویروس و سازگاری آن با پچ‌های ارائه شده توسط مایکروسافت اطمینان پیدا می‌کنید.
  • هنگام دانلود اپلیکیشن‌ها مراقب باشید: از نصب اپلیکیشن‌های داخل اینترنت خود‌داری کنید. از Google Play Store یا App Store برای دانلود اپلیکیشن‌ها استفاده کنید.
  • دستگاهتان را ارتقا دهید: بسیاری از اوقات گوشی‌های تلفن همراه بعد از قدیمی شدن نرم‌افزار یا سخت‌افزار‌شان، به‌روز رسانی تازه‌ای دریافت نمی‌کنند. معمولاً کمپانی‌ها برای ارتقا نسخه‌هایی از سیستم‌ها و گوشی‌های تلفن‌های همراه خود، از پچ‌های امنیتی استفاده می‌کنند.

 

نوشته های مرتبط
یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلد های مورد نیاز علامت گذاری شده اند *