آیا صرف هزینه برای خرید و نصب آنتی‌ویروس کار عاقلانه‌ای است؟

آیا صرف هزینه برای خرید و نصب آنتی‌ویروس کار عاقلانه‌ای است؟

از دید عده‌ای، پرداخت هزینه برای تامین امنیت سایبری کار بیهوده‌ای است.

به‌عنوان مثال، بد‌افزار‌ها را در نظر بگیرید. بد‌افزار‌ها می‌توانند به صورت پنهانی و بدون اینکه متوجه شوید، به سیستم شما نفوذ پیدا کرده و اطلاعات حیاتی شما را برای مجرمین سراسر دنیا ارسال کنند. هکر‌ها از این طریق هم می‌توانند اطلاعات کارت بانکی شما را به سرقت ببرند، هم قادر خواهند بود اطلاعات مهم شما را تا زمانی‌که مبلغ مورد نظرشان را به آن‌ها پرداخت کنید، پیش خودشان نگه دارند.

در چنین شرایطی، محتاط بودن شما می‌تواند جلوی بسیاری از این اتفاقات را بگیرد. اینجاست که آنتی‌ویروس‌ها به کمک شما می‌آیند. آنتی‌ویروس‌های رایگان تنها در صورتی‌که نسخه پولی آن‌ها را خریداری کنید، امنیت کامل را به شما ارائه خواهند داد. از طرفی، معمولاً نرم‌افزار‌های آنتی‌ویروس رایگان توانایی انطباق با تغییرات دائمی فضای سایبری را ندارند.

در نقطه مقابل، آنتی‌ویروس‌های پولی پیشنهاد‌های متعددی از جمله پشتیبانی و حفاظت یکپارچه در برابر تهدیدات، هکر‌ها،‌ ویروس‌ها و بد‌افزار‌ها به کاربر ارائه می‌دهند. عموماً تصور می‌شود که آنتی‌ویروس‌های پولی بیشتر توسط شرکت‌های بزرگ خریداری شده و برای انجام امور پیچیده کاربرد دارند. اما مجرمین سایبری اطلاعات خصوصی موجود در تمام دستگاه‌ها را بدون در نظر گرفتن کاربران آن به سرقت می‌برند. بنابراین، صرف نظر از نوع فعالیت کاربران و موقعیت شغلی آن‌ها، خرید یک آنتی‌ویروس معتبر بهترین گزینه ممکن برای تامین امنیت تمامی کاربران در فضای مجازی خواهد بود.

 

 

 

نوشته های مرتبط
یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلد های مورد نیاز علامت گذاری شده اند *