آیا تامین امنیت سایبری جزو الویت‌های یک کسب‌و‌کار است؟

آیا تامین امنیت سایبری جزو الویت‌های یک کسب‌و‌کار است؟

با توجه به رسوایی‌های امنیتی اخیر فیس‌بوک و تصویب قوانین حفاظت از اطلاعات (GDPR) توسط اتحادیه اروپا، سازمان‌ها استفاده از آنتی‌ویروس را جزو الویت‌های اصلی خود قرار داده‌اند.

در نتیجه، کسب‌وکار‌ها بیش از پیش در زمینه مدیریت ریسک و راه حل‌های امنیتی سرمایه‌گذاری می‌کنند.

حمله نقض داده کمپانی Equifax که به قیمت از دست دادن شغل مدیران آن تمام شد، به علاوه یک حمله WannaCry که آسیب مالی 1.5 تا 4 میلیارد دلاری در سراسر دنیا به همراه داشت، از جمله مثال‌هایی است که عواقب نا‌امن بودن سیستم‌های یک سازمان در برابر حملات سایبری را نشان می‌دهد.

طبق گزارش منتشر شده توسط کمپانی Gartner، تعداد سازمان‌هایی که در ایالات متحده دچار حملات نقض داده شده‌اند از 100 مورد در سال 2008، به بیش از 600 مورد در سال 2016 افزایش پیدا کرده‌ است. تعجبی ندارد که با توجه به رشد ارزش اطلاعات، تعداد حملات نقض داده نیز افزایش پیدا کند. در چنین شرایطی، مدیریت اطلاعات به امری ضروری تبدیل می‌شود.

همین موضوع، سازمان‌ها را به سوی استفاده از تکنولوژی‌های پیشرفته‌ای که امکان حفاظت از اطلاعاتشان در برابر حملات سایبری را فراهم کند، سوق داده است.

از جمله راهکار‌های موثر برای پیشگیری از حملات سایبری، بهره‌گیری از آنتی‌ویروس‌های مناسب با قابلیت‌های متعدد است. به این ترتیب، سازمان‌ها می‌توانند با اطمینان خاطر بیشتری در جهت پیشرفت کسب‌و‌کارشان گام بردارند.

 

 

نوشته های مرتبط
یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلد های مورد نیاز علامت گذاری شده اند *