گزارش سوفوس در رابطه با تهدیدات سایبری سال 2019

گزارش سوفوس در رابطه با تهدیدات سایبری سال ۲۰۱۹

اخیراً کمپانی امنیت سایبری سوفوس، با انجام پژوهشی کاربران اینترنتی و صاحبان کسب‌و‌کار را از تهدیدات سایبری سال 2019 آگاه کرد. در ادامه به برخی از تهدیدات مهم درج شده در این گزارش اشاره می‌کنیم:

 

بد‌افزار‌ها در صدر تهدیدات

در سال 2018 شاهد گسترش حملات WannaCry ،Dharma و SamSam بودیم که طی آن مجرمین توانستند میلیون‌ها دلار به سرقت ببرند. پژوهشگران سوفوس معتقدند با توجه به موفقیت‌های مالی این مجرمین در سال 2018، احتمال ادامه این نوع حملات در سال 2019 را بیشتر خواهد بود.

عدم انجام آزمایش‌های نفوذ‌پذیری جهت ارتقا امنیت داده‌ها، تاثیر زیادی در فعالیت بد‌افزار‌ها در سال جدید خواهد داشت.

 

افزایش احتمال به خطر افتادن امنیت IoT

با توجه به افزایش دیوایس‌های مرتبط با IoT، حمله‌کنندگان سایبری نیز حملات و ابزار‌های خود را پیشرفته‌تر کرده‌اند. ساخت اپلیکیشن‌های غیر‌قانونی اندروید از جمله این موارد است. همچنین با توجه به رشد روز‌افزون استفاده از دیوایس‌های متصل به شبکه اینترنت در سازمان‌ها و منازل، مجرمین در پی ابداع روش‌های جدید جهت نفوذ به این دیوایس‌ها هستند.

 

اترنال بلو ابزار اصلی حملات استخراج ارز‌های دیجیتال خواهد بود

با توجه به انتشار وصله آسیب‌پذیری اترنال بلو توسط مایکروسافت،‌ این آسیب‌پذیری همچنان قلب تپنده حملات مجرمان سایبری است. به گفته سوفوس، ترکیب آسیب‌پذیری اترنال بلو با نرم‌افزار‌های استخراج ارز دیجیتال، آسیب‌های گسترده‌ای را به دنبال خواهد داشت.

 

 

 

 

نوشته های مرتبط
یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلد های مورد نیاز علامت گذاری شده اند *