روش‌هایی برای ارتقا امنیت سایبری سازمان‌ها

روش‌هایی برای ارتقا امنیت سایبری سازمان‌ها

کارشناسان حوزه امنیت سایبری همیشه به این نکته تاکید دارند که سازمان‌ها و ادارات باید با اتخاذ راهکار‌های امنیتی ویژه‌ای، سیستم‌ها و سرور‌های متصل به اینترنت خود را در برابر تهدیدات سایبری ایمن کنند. در غیر این صورت،‌ شاهد هجوم بد‌افزار‌ها و ویروس‌ها به سازمان‌ها  خواهیم بود و به این شکل، اطلاعات حیاتی تعداد زیادی از آن‌ها در معرض خطر قرار خواهد گرفت. در ادامه به نکاتی اشاره خواهیم کرد که انجام آن‌ها می‌تواند در تامین امنیت سایبری سازمان‌ها موثر باشد:

 

عدم به‌کارگیری سخت‌افزار‌های قدیمی

سخت‌افزار‌های قدیمی با وجود به‌روز رسانی، عملکرد سریع و مطلوبی نخواهند داشت. با توجه به روند رو به رشد علم و افزایش کیفیت سخت‌افزار‌ها، بهترین کار این است که مدیران سخت‌افزار‌های جدید را جایگزین سخت‌افزار‌های قدیمی‌تر کنند.

 

به‌روز رسانی‌های دائمی

به‌روز رسانی مداوم نرم‌افزار‌های امنیتی سیستم‌های اداری، از نفوذ و دسترسی هکر‌ها به اطلاعات کارمندان از طریق آسیب‌پذیری‌ها جلوگیری خواهد کرد.

 

استفاده از رمز‌های عبور قدرتمند

مدیران باید با اعمال قوانین سخت‌گیرانه‌ای از کارمندان خود بخواهند که برای حساب‌های کاربریشان از گذر واژه‌های قدرتمند استفاده کرده و گهگاهی آن‌ها را تغییر بدهند.

 

ارتقا امنیت سیستم‌ها به کمک تنظیمات پیشرفته

در نسخه‌های جدید سیستم‌عامل‌هایی همچون ویندوز، تنظیمات و مراحل امنیتی پیشرفته‌ای به‌کار رفته که فعال‌سازی آن‌ها سطح امنیت شرکت را بالا برده است و هم‌زمان از به سرقت رفتن اطلاعات مهم جلوگیری به عمل می‌آورد.

 

 

 

نوشته های مرتبط
یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلد های مورد نیاز علامت گذاری شده اند *