دلایل برتری Axigen نسبت به Postfix

دلایل برتری Axigen نسبت به Postfix

ایمیل از جمله فناوری‌های مهم در سازمان‌ها و کسب‌وکارهای مختلف محسوب می‌شود. از طرفی پیکربندی MTA کار ساده‌ای نیست و در صورت استفاده از سرویسی مثل Postfix، متوجه پیچیدگی‌های آن می‌شوید.

در این مطلب شما را با یکی از بهترین جایگزین‌های Postfix آشنا می‌کنیم و دلیل برتری آن نسبت به این ایمیل سرور را توضیح می‌دهیم.

 

چرا باید به دنبال جایگزینی برای Postfix باشید؟

در صورت استفاده از Postfix می‌دانید که پیکربندی TLS و مجوزهای دسترسی به روش آزمون و خطا بسیار زمانبر است. از آنجا که پیکربندی این سرویس کار چندان آسانی نیست، احتمال بروز اشتباه در آن نیز زیاد است.

اشتباه در پیکربندی MTA تأثیر چشمگیری بر روی قابلیت تحویل ایمیل‌ها دارد و بدون شک شما هم مایلید از همه عواملی که مانع از رسیدن ایمیل به دست مخاطبان مدنظرتان می‌شوند، پیشگیری کنید.

Postfix همچنین مخزن رسمی کنترل نسخه ندارد. بنابراین نگهداری و پشتیبانی از آن کار بسیار سختی است. Axigen یک گزینه مناسب برای جایگزینی Postfix است. Axigen یک ایمیل سرور کامل است که MTA مخصوص خودش را دارد و می‌توانید با استفاده از آن همه کارهای قابل انجام با Postfix و حتی کارهای بیشتری را هم انجام دهید.

این سرویس روی لینوکس، ویندوز، داکر، VMware و محیط‌های دیگر قابل اجرا است و دارای افزونه‌ها و سرویس‌های مختلفی است که به صرفه‌جویی در وقت، پول و منابع سازمان‌ها کمک می‌کنند. در ادامه ویژگی‌های برتر Axigen نسبت به Postfix را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

 

مقایسه Axigen با Postfix

برای انجام یک مقایسه عادلانه، ابتدا مهم‌ترین جنبه‌های یک عامل انتقال پیام یا MTA را تحلیل می‌کنیم.

اگر در شرکتی هستید که ایمیل‌های زیادی ارسال می‌کند (مثل ایمیل‌های بازاریابی، اتوماسیون ایمیلی، ایمیل‌های تراکنشی شامل قبض‌ها، تأیید پرداخت‌ها، تست/توسعه و غیره) نیاز به یک عامل انتقال پیام مطمئن با قابلیت بالا برای تحویل ایمیل‌ها دارید.

موارد زیر یکسری از نکاتی هستند که باید در هنگام انتخاب عامل انتقال پیام در نظر بگیرید:

  • کاربردپذیری و قابلیت مدیریت
  • قابلیت‌های ادغام/ API
  • خوشه‌بندی
  • امکانات متمرکز بر قابلیت تحویل (مثل throttling، مخازن آی‌پی، قوانین مسیریابی و غیره)
  • قابلیت احراز هویت ایمیل و نظارت (SPF ،DKIM ،DMARC)
  • صف‌های متعدد
  • کنترل اسپم (برای ایمیل‌های خروجی)

 

علل برتری Axigen نسبت به Postfix

1. کارایی

کارایی

حتماً در صورت کار با Postfix متوجه شدید که وقتی تعداد کانکشن‌های موازی را افزایش دهید، تفاوت بین تعداد پیام‌های پذیرفته شده و تحویل داده شده به شدت بیشتر می‌شود. به این دلیل که در Postfix بخش عمده‌ای از قدرت پردازشی برای پذیرش پیام‌ها استفاده می‌شود. این مسئله تأثیر بسیار زیادی بر روی تحویل پیام‌ها داشته و سرور را مسدود می‌کند.

با این وجود Axigen بین تعداد پیام‌های دریافت شده و تحویل داده شده تعادل برقرار می‌کند و زمانی که کانکشن‌های موازی جدیدی اضافه شود، کارایی آن افزایش می‌یابد.

یک سرور فقط می‌تواند در روز تا 84 میلیون پیام تحویل دهد. همین ویژگی Axigen را تبدیل به یکی از کارآمدترین راهکارها به ازای هر واحد سخت‌افزاری کرده است.

برای مشخص کردن عملکرد سرورهای Axigen نسبت به سایر راهکارهای موجود در بازار، یک تست سرعت برای یک سناریوی استفاده استاندارد اجرا شد.

براساس نتیجه این تست؛ Axigen برای تحویل سریع پیام‌ها بهینه‌سازی شده است. در نتیجه در بعضی تست‌های اجرا شده، موفق شد در هر ثانیه تا 976 پیام تحویل دهد. اگر همه داده‌های این آزمون را که در اینترنت هم منتشر شده در نظر بگیریم، مشاهده می‌کنیم که ایمیل سرور Axigen از نظر سرعت و قابلیت تحویل پیام‌ها بسیار کارآمد است.

 

2. مدیریت

ایمیل سرور Axigen یک رابط کاربری برای کارهای مدیریتی دارد اما Postfix از طریق خط فرمان، پیکربندی می‌شود. اگرچه ممکن است عده‌ای داشتن خط فرمان را مزیت تلقی کنند اما مخالف این دیدگاه هستیم.

رابط کاربری گرافیکی یک قابلیت بسیار مهم است که بر زمان پیکربندی سرورها تأثیر زیادی دارد. امکان استفاده از یک رابط کاربری قابل درک و شهودی علاوه بر کاهش زمان پیکربندی (چون می‌توانید پیکربندی‌ها را از سروری به سرور دیگر تکثیر کنید) به پیشگیری از پیکربندی‌های اشتباه هم کمک می‌کند.

نکته آخر اینکه با وجود یک رابط کاربری، تقریباً همه کاربران قادر به پیکربندی ایمیل سرورشان خواهند بود حتی اگر با زبان‌های اسکریپت نویسی آشنا نباشند.

3. انعطاف‌پذیری

Axigen روی ویندوز، لینوکس، داکر، VMware و محیط‌های مختلف دیگر قابل اجرا است. این ویژگی جزو امکانات کمیاب محسوب می‌شود به ویژه برای امور پیچیده‌ای مثل پردازش ایمیل‌های سازمانی (هر چند Axigen برای استفاده در منازل، محیط‌های آزمایش/توسعه و محیط‌هایی با ترافیک بالا و تعداد زیادی کاربر هم بسیار خوب کار می‌کند).

اگرچه ممکن است عده‌ای راهکارهای اپن سورسی مثل Postfix را ترجیح دهند چون می‌توانند آنها را به هر شکل دلخواهی پیکربندی کنند اما همیشه این طور نیست. اگر نیاز به ادغام و اصلاح برنامه‌های کاربردی زیادی دارید، بخش عمده‌ای از بودجه و زمان شما صرف تحقیق، نصب، پیکربندی و نگهداری از ایمیل سرورتان خواهد شد.

اگرچه Axigen با یک نرم‌افزار اختصاصی کار می‌کند اما این شرکت دائماً با مشتریان خودش در تماس است و به نظرات و پیشنهادات آنها توجه دارد و آنها را پیاده‌سازی می‌کند.

 

4. خط فرمان و API خط فرمان برای اتوماسیون پیکربندی

CLI

با جود اینکه امکان پیکربندی Postfix از طریق خط فرمان وجود دارد اما API مخصوصی برای اتوماسیون ندارد.

در Axigen خط فرمان به صورت یک سرویس TCP با یک سوکت اختصاصی پیاده‌سازی شده که با استفاده از Telnet و Netcat می‌توان به آن دسترسی پیدا کرد. این سرویس قابلیت‌های دیگری مثل روش‌های جایگزین انجام پیکربندی‌های پایه و قابلیت اتوماسیون کارهای مدیریتی با استفاده از اسکریپت (اضافه کردن کاربر، مهاجرت و غیره) را دارد.

می‌توان سرویس خط فرمان (CLI) را مثل سرویس‌های دیگر از طریق ویرایش فایل‌های پیکربندی یا با استفاده از ابزارهای پیکربندی از راه دور مثل WebAdmin تنظیم کرد. این سرویس هم پارامترهای رایج مثل maxErrors، logLevel و غیره به همراه فهرستی از شنودکننده‌ها برای پیکربندی کانکشن‌های ورودی را دارد.

CLI API یک کد wrapper پی‌اچ‌پی است که امکان انجام کارهایی مثل تنظیم حساب‌ها، دامنه‌ها، فهرست‌های ایمیل یا پیکربندی پارامترهای سرور را با استفاده از برنامه‌نویسی فراهم می‌کند.

برای راحتی کارها، اسکریپت‌های اتوماسیون مخصوص مدیریت و تنظیم حساب‌ها هم ارایه شده‌اند.

 

5. پشتیبانی از مخازن

با Axigen به تمام مزایای یک ایمیل سرور چند کاره در قالب یک ایمیج داکر واحد دسترسی خواهید داشت. به این ترتیب علاوه بر یک عامل انتقال پیام، یک راهکار سرور ایمیل جامع دارید که امکانات زیر را در اختیار شما قرار می‌دهد:

  • ایمیل سرور تجاری قدرتمند
  • امکانات همکاری و تقویم
  • دسترسی محلی و از راه دور
  • گواهینامه‌های مدیریت شده let’s Encrypt
  • انواع نصب از یک سرور ساده گرفته تا حالت خوشه‌ای
  • مدیریت آسان
  • راهکارهای ضد اسپم و ضدویروس
  • هماهنگ‌سازی بی‌سیم برای موبایل
  • مجموعه ابزارهای امنیتی گسترده

Postfix از مخازن پشتیبانی نمی‌کند اما می‌توانید از سایر پروژه‌های اپن سورسی که Postfix Mail را در یک مخزن قرار می‌دهند، استفاده کنید.

 

انتخاب یک ایمیل سرور کامل

تا اینجا دلایل برتری Axigen نسبت به Postfix را بررسی کردیم. حالا همه مزایایی که با استفاده از یک ایمیل سرور همه کاره در اختیار شما قرار می‌گیرند را بررسی می‌کنیم.

اگر به دنبال یک پلتفرم ایمیل سرور هستید که دسترسی به آن از طریق SMTP + IMAP/POP3 ممکن باشد و امکانات ایمیل سرورهای برتر مثل WebAdmin، رابط کاربری WebMail و ActiveSync را در اختیارتان قرار دهد پس Postfix برای شما کافی نیست چون چنین امکاناتی فراتر از قابلیت‌های یک عامل انتقال پیام ساده هستند.

از آنجا که Axigen یک برنامه کاربردی ابر-بومی است، جایگزین بهتری برای Postfix محسوب می‌شود چون ایمیل سروری در اختیارتان قرار می‌دهد که خصوصیات زیر را دارد:

 

1. مقیاس‌پذیری

Axigen معماری مقیاس‌پذیری، چند رده و بسیار دسترس‌پذیری دارد. معماری پایه Axigen بر اساس نیازهایی مثل سطح کارایی بالا و تحمل‌‌پذیری خطا برای سرویس‌ها و سیستم‌ها طراحی شده است.

سایر راهکارهای ایمیل غیرتوزیع شده، امکان مقیاس‌پذیری عمودی را از طریق ارتقای سخت‌افزار فراهم می‌کنند اما وقتی به حد نهایی ارتقای یک سیستم برسید، امکان ادامه ارتقا وجود نخواهد داشت.

در چنین مواقعی، تنها راهکار، توزیع حساب‌ها روی بیش از یک سیستم است. به این ترتیب، برای یک حساب کاربری یک ماشین وجود خواهد داشت که به درخواست‌ها پاسخ می‌دهد.

Axigen امکان مقیاس‌پذیری افقی نامحدود را فراهم کرده است. وقتی به ظرفیت نهایی ارسال پیام برسید، می‌توانید ماشین‌های بیشتری را به این راهکار اضافه کنید تا ظرفیت آن افزایش یابد.

 

2. قابلیت اطمینان

قابلیت اطمینان

قابلیت اطمینان جزو الزامات بنیادی و بسیار مهم برای ایمیل سرورها محسوب می‌شود. انتخاب یک پلتفرم قابل اطمینان که مدیریت و نگهداری از آن راحت باشد به شما کمک می‌کند تا هزینه‌های حفظ دسترسی به سرویس‌ها و فعال نگه داشتن آنها را و همچنین هزینه‌های مربوط به بهره وری کاربران نهایی کاهش دهید.

ایمیل سرور Axigen با هدف انتقال، پردازش و تحویل ایمیل‌ها به صورت امن و سریع طراحی شده و به طور خلاصه عملکردی دارد که می‌توانید روی آن حساب کنید.

 

3. امنیت

Axigen امنیت ارتباط ایمیلی را تضمین کرده و با مجموعه گسترده ابزارهای دفاعی خودش از محرمانگی داده‌ها حفاظت می‌کند. این شرکت دائماً سطح امنیت ایمیل را ارتقا می‌دهد چون مصمم به ارایه قدرت دفاعی قوی در برابر تهدیدات امنیتی مرتبط با ایمیل است.

برای ارتقای سطح امنیت، امکان توسعه مجموعه ابزارهای امنیتی با استفاده از چند افزونه (مثل AVG یا Commtouch) یا ادغام نرم‌افزارهای ضدویروس و ضداسپم تجاری فراهم شده است.

 

4. ابزارهای مدیریت زمان کارآمد

Axigen ابزارهای کارآمدی مثل تقویم‌های شخصی و عمومی، بخش Tasks و Nnotes که کلاینت‌های سازگار با CalDAV، مایکروسافت اوت لوک و WebMail به آنها دسترسی دارند برای مدیریت زمان دارد.

با امکانات همکاری پیشرفته می‌توانید ایمیل‌ها، کارها و قرارهای ملاقات را بین همکاران به اشتراک بگذارید و اجازه خواندن، نوشتن، حذف یا انجام کارهای دیگر روی پوشه‌های دلخواه در صندوق ایمیل را به آنها بدهید.

کاربران Axigen می‌توانند به راحتی امکانات پریمیوم (غیررایگان) مثل همگام‌سازی موبایل یا Outlook Connector را به ایمیل سرور خودشان اضافه کنند.

 

5. دسترسی به WebMail

سیستم Axigen WebMail به کاربران امکان می‌دهد که از همه مرورگرهای اینترنتی مهم (مثل گوگل کروم، اینترنت اکسپلورر و فایرفاکس) به صندوق‌های پیام خودشان دسترسی پیدا کنند.

حتی با رابط کاربری Mobile WebMail می‌توانید از طریق تلفن همراه به حساب WebMail خودتان دسترسی پیدا کنید تا ایمیل‌ها را بررسی کنید، پیام ارسال کنید، فایل‌های پیوست را دانلود کنید و غیره.

مقایسه Postfix با Axigen

  Postfix Axigen
ارسال پیام بدون تنظیمات پیش فرض 976 پیام در ثانیه
سیستم عامل لینوکس لینوکس، ویندوز، داکر، VMware
رابط کاربری ادمین
CLI  و CLI API
پشتیبانی از مخازن
مقیاس پذیری مقیاس‌پذیری افقی نامحدود
امنیت ارتباطات ایمیلی امن به لطف وجود سیستم ضد اسپم و ضد ویروس Axigen، افزونه ضد اسپم و ضد ویروس کسپرسکی
ابزارهای مدیریت زمان
دسترسی به WebMail

نتیجه‌گیری

چه به شدت وابسته به ارتباطات ایمیلی بوده (بازاریابی ایمیلی، اتوماسیون ایمیلی، ایمیل‌های تراکنشی و غیره) و نیاز به یک عامل انتقال پیام داشته باشید و چه به دنبال یک سرور ایمیل کامل برای کاربردهای روزمره باشید، Axigen می‌تواند ابزارهای لازم را در اختیار شما قرار دهد به روشی که به صرفه‌جویی در وقت و هزینه‌ها کمک کرده و امنیت شما را حفظ می‌کند.

پس شما هم از یک ایمیل سرور کامل استفاده کنید که قدرت برآورده کردن همه نیازهای ارتباطی شما را داشته باشد.

 

منبع: axigen

 

نوشته های مرتبط
یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلد های مورد نیاز علامت گذاری شده اند *