محافظت از وب سرورها (Web Server Protection)

محافظت از وب سرورها (Web Server Protection)

هکرها می‌توانند به راحتی با استفاده از نقاط ضعف وب سرور شما اقدام به سرقت اطلاعات، دسترسی غیر مجاز به اطلاعات و یا آلوده کردن سیستم‌ها بپردازند.

آن‌ها به سادگی و بدون توجه به امنیت در نظر گرفته شده برای وب سرور و با تکیه بر آسیب‌پذیری‌های برنامه‌های تحت وب قادر به انجام این کار خواهند بود. محافظت انسانی در مقابل این گونه حملات که نیاز به دانش عمیق و تخصصی در زمینه حملات برنامه‌های تحت وب دارد.WAF یکی از ماژول های محافظت از وب سرورها

محافظت از وب سرورها برای رفع این مساله به میان آمده است. Web Server Protection با استفاده از یک Reverse proxy اقدام به حفاظت از وب سرور و برنامه‌های تحت وب شما می‌نماید. معمولا تمامی تنظیمات از طریق یک رابط کاربری ساده در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

اجزای محافظت از وب سرورها:

Web Server Protectionها بین کاربر و سرورهای وب قرار گرفته و از ماژول‌های مختلفی تشکیل می‌شوند. در ذیل به تعدادی از آن‌ها اشاره می‌گردد:

WAF) Web Application Firewall): هکرها می‌توانند از متدهای مختلفی برای اسکن مخفی سایت شما برای پیدا کردن حفره‌های امنیتی استفاده کنند. WAF می‌تواند با شناسایی اسکنرها و حملات اجازه‌ی این کار را از هکرها بگیرد. WAF به عنوان یک ماژول از با اضافه‌کردن یک موتور اسکن و تشخیص حملات به وب‌سایت‌ها، امنیت وب سرور شما در دوچندان می‌نماید. شما به راحتی و در عرض چند دقیقه می‌توانید جلوی حملاتی مانند SQL Injection و یا XSS را بگیرید. خبر خوش دیگر اینکه آپدیت اتوماتیک الگوها و راه‌های جدید جلوگیری از حملات، نیز شما را در مقابل جدیدترین تهدیدات محافظت می‌نماید.

Form Hardening: در محافظت از وب سرورها، امکان کنترل و سنجش اعتبار فرم‌های ارسالی از سمت کاربران نیز وجود دارد. این قابلیت از ارسال اطلاعات نامعتبر که می‌تواند باعث صدمه زدن به سرور یا بهره‌برداری سو از آن شود، جلوگیری به عمل می‌آورد.

محافظت از فرم‌ها برای جلوگیری از ارسال اطلاعات نامعتبر و پیش‌بینی نشده توسط بازدیدکنندگان وب سایت طراحی شده است. این قابلیت امکان بررسی تک تک فیلدهای فرم را فراهم می‌نماید. به طور مثال اگر در یک فیلد شما انتظار وارد کردن تنها یک عدد بین 1 تا 10 را دارید، این قابلیت با بررسی ورودی اجازه ارسال مقادیر خارج از این بازه را به وب سرور نخواهد داد و برنامه‌های تحت وب شما ایمن‌تر خواهند شد.

URL Hardening: محافظت از URL های ورودی برای اطمینان از این موضوع که کاربر فقط اجازه دسترسی به مواردی که تعریف شده است را داراست. به طور مثال زمانی که شما فراموش کرده‌اید نمایش فایل‌های یک دایرکتوری را غیرفعال سازید، این قابلیت از سوء استفاده‌ی کاربران جلوگیری می‌کند.

Cookie Protection: هکرها گاهی از طریق کوکی‌ها به مقاصد شوم خود دست پیدا می‌کنند. شما با مطالعه تخصصی در خصوص کوکی‌ها می‌توانید امکان دستکاری کوکی‌ها را از بین ببرید، اما راه حل ساده‌تر استفاده از ماژول محافظت از کوکی‌های می‌باشد. هر کوکی دارای امضای دیجیتال خواهد بود. هر تلاشی برای دستکاری کوکی‌ها موجب از بین رفتن امضای آن‌ها خواهد شد. قبل از هرگونه پردازشی ابتدا امضای فایل‌های کوکی مورد بررسی قرار می‌گیرد. به همین دلیل در صورتی که هرگونه دستکاری در این فایل‌ها صورت گرفته باشد به راحتی مشخص شده و از پردازش آن جلوگیری خواهد شد.

نوشته های مرتبط
یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلد های مورد نیاز علامت گذاری شده اند *