استفاده از فناوری ابر بر اساس نیازها

استفاده از فناوری ابر بر اساس نیازها

برخلاف بسیاری از حوزه‌های فناوری مثل موتورهای جستجو یا حتی شبکه‌های اجتماعی که تحت سلطه یک شرکت خاص هستند، هیچ سازمان برتر و منحصربفردی برای ارایه خدمات ابر عمومی وجود ندارد و کاربران گزینه‌های بسیار زیادی در اختیار دارند. برای مثال نوع عملکرد و شرایط مایکروسافت آژور، وب‌سرویس‌های آمازون و سکوی ابر گوگل کاملاً با یکدیگر متفاوت هستند. کاربران باید ویژگی‌های مثبت و منفی را ارزیابی کنند. آنها باید متناسب با نیازهای‌شان، بهترین سرویس را انتخاب کنند. اگرچه مدیریت و اجرای پشته فناوری روی چندین محل مختلف معمولاً کار پیچیده‌ای است اما امکان رفع این پیچیدگی‌ها وجود دارد.

 

فراهم کردن امکانات موردنیاز مشتریان

رویدادهایی مثل جمعه سیاه، یک بازی فوتبال مهم یا حتی تعاملات روزمره افراد با سیستم‌های بانکداری آنلاین را در نظر بگیرید. با استفاده از خدمات چندین مدل استقرار ابر می‌توانید سرعت و قدرت پاسخگویی خودتان را افزایش دهید. امروزه مشاغل باید قابلیت رفع نیاز مشتریان به تجربیات کاربری فراگیر و شخصی‌سازی شده را داشته باشند. البته در دنیای پس از کرونا و با تغییر قوانین فاصله‌گیری اجتماعی، پیش‌بینی روند تقاضا کار سختی است.

وقتی سازمانی اکتساب انجام می‌دهد، سرمایه‌گذاری مشترک را شروع می‌کند یا وارد بازارهای جدید می‌شود، انواع فناوری‌های جدید به محیط کسب‌وکار آن اضافه می‌شود. امروزه افراد تنظیم کننده استراتژی‌های فناوری اطلاعات، صرفاً در جایگاه واکنشی نیستند بلکه تعیین کننده استراتژی کسب‌وکار هستند و استفاده از فناوری ابر به صورت متنوع، محوریت اصلی آن را تشکیل می‌دهد.

همچنین شاهد افزایش تقاضای پیشگیری از وابستگی به یک محیط هستیم در حالی که هزینه‌های استقرار در محیط‌های جدید احتمالاً بیشتر می‌شود.

 

تنوع، چاشنی زندگی

تنوع ابر می‌تواند باعث سخت‌تر شدن مدیریت متمرکز پشته فناوری شود. در این حالت قابلیت دید به صورت یکپارچه و منسجم وجود ندارد. در عین حال، دستیابی به سطح مناسبی از کنترل معمولاً نیازمند یکپارچه‌سازی‌های پیچیده یا تلاش برای اتوماسیون یکپارچه‌سازی در همه محیط‌ها است.

چالش اصلی این است که چگونه پیاده‌سازی‌های مختلف از برنامه‌های چند ابری را ایمن‌سازی و بهم متصل کنیم بدون نیاز به صرف هزینه بیشتر یا افزایش پیچیدگی کارها. همچنین همزمان امکان دید سرتاسری و پیاده‌سازی سیاست‌های منسجم را داشته باشیم.

F5 در کنار این دغدغه‌ها رشد و تکامل پیدا کرده و مجموعه راهکارهای خود را با یک پلتفرم ابر توزیع شده ارتقا داده که قابلیت استقرار، اتصال، ایمن‌سازی و مدیریت برنامه‌های کاربردی و داده‌ها در سایت‌های لبه و ابرهای مختلف را دارد. به این ترتیب می‌توان یک راهکار چند ابری وسیع‌تر ارایه کرد که از انواع کاربردها و طرح‌ها پشتیبانی می‌کند. این راهکار همچنین قابلیت نصب روی چند ابر و CSP را داشته و می‌تواند خدمات امنیتی و شبکه منسجمی فراهم کند.

این پلتفرم شامل مجموعه سرویس‌های یکپارچه‌ای برای مدل‌های چند ابری با استفاده از یک کنسول است که پیچیدگی‌های ناشی از مدیریت پیاده‌سازی‌های مجزا را کاهش داده و مزایای زیرساخت ساده شده و نصب سریع را در اختیار شما قرار می‌دهد. در صورت استفاده از یک زیرساخت شبکه خصوصی یا از اینترنت، کنترل کاملی بر آنها خواهید داشت. در نهایت می‌توانید معماری‌ها را بازسازی کنید و به انعطاف‌پذیری دلخواه برسید.

در دنیایی که همواره اهمیت رابط‌های کاربری برنامه‌نویسی، ترافیک مشاغل به مشاغل و مدل زیرساخت بر حسب تقاضا بیشتر می‌شود، باید به دنبال راهکاری باشید که همه نیازهای شما را پوشش دهد و نیازی به چشم‎‌پوشی از مسائل مهم به ویژه در محیط ابر نداشته باشید.

می‌توانید با استفاده از برترین ابزارها، سرویس‌ها و ارایه‌دهندگان خدمات از مزایا و کاربردهای بی‌شمار محیط‌های ابر توزیع شده بهره‌مند شوید.

 

منبع: f5

نوشته های مرتبط
یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلد های مورد نیاز علامت گذاری شده اند *