ارایه ایمیل سرور ابری توسط شرکت‌های ارایه‌دهنده خدمات اینترنت، چه مزایایی دارد؟

ارایه ایمیل سرور ابری توسط شرکت‌های ارایه‌دهنده خدمات اینترنت، چه مزایایی دارد؟

با وجود رشد روزافزون مخاطبان پلتفرم‌های ارتباطی همکاری محور مثل اسلک، گوگل هنگ‌آوتس و مایکروسافت تیمز و سایر شبکه‌های اجتماعی، ایمیل همچنان جزو روش‌های محبوب و پرطرفدار برای برقراری ارتباط است. حدود 90 درصد از افراد حرفه‌ای و کسب‌وکارها ترجیح می‌دهند که از ایمیل برای امور کاری استفاده کنند.

البته ماندگاری ایمیل به این معنا نیست که زیرساخت فعلی ایمیل شما هم با گذشت زمان کارایی خودش را حفظ می‌کند. امروزه فناوری ابری به همه جنبه‌های زندگی کاربران و افراد رخنه کرده است. افراد و سازمان‌ها می‌توانند همه اسناد و مدارک خود را روی بستر ابر ذخیره کرده و به راحتی به آنها دسترسی داشته باشند. بنابراین استفاده از زیرساخت ایمیل ابر-بومی فقط یک گزینه نیست و برای حفظ قدرت رقابتی، الزامی است. ابر بومی یا Cloud Native نرم‌افزاری است که با توجه به ویژگی‌های فضای ابری طراحی شده و قابلیت استفاده از خدمات ارایه‌دهندگان محاسبات ابری را دارد.

 

دلیل ارائه خدمات ایمیل ابری توسط شرکت های ارایه‌دهنده خدمات اینترنت (ISP)

شرکت‌های ارایه‌دهنده خدمات اینترنت (ISP) باید خدمات ایمیل ابری را ارایه دهند تا:

  • بدون ایجاد تغییرات اساسی در خود محیط، در صورت نیاز مقیاس‌شان را افزایش دهند؛
  • زمان فعالیت را افزایش داده و امکان استفاده بهینه از ایمیل را فراهم کنند؛
  • در هزینه‌های نگهداری از سرور و کارمندان IT صرفه‌جویی کنند؛
  • مدیریت را ساده‌تر کنند؛
  • آنتی‌ویروس و راهکارهای ضد اسپم برتر را ارایه دهند؛
  • پشتیبانی بهتری از کارمندان سیار داشته باشند؛
  • و مهم‌تر از هرچیز، رضایت مشتریان را حفظ کنند.

 

اگر ترک یک سرویس باعث از دست رفتن آدرس ایمیل فعلی شود، مشتریان از ترک آن خودداری می‌کنند

فرض کنید دهه‌ها از یک آدرس ایمیل استفاده می‌کردید. با استفاده از این آدرس حساب‌های مختلفی را تنظیم و فعال کرده و افراد نیز از طریق این آدرس با شما در ارتباط هستند. تغییر این آدرس باعث می‌شود که علاوه بر از دست دادن تاریخچه مکالمات ایمیلی، دسترسی شما به سایر سرویس‌های آنلاین مرتبط نیز قطع شود.

مشتریان معمولاً به‌راحتی ارایه‌دهنده سرویس میزبانی وب را تغییر می‌دهند ولی تمایل چندانی به تغییر آدرس ایمیل ندارند. بنابراین می‌توانید با ارایه یک سرویس میزبانی ایمیل، دقیقاً از همین موضوع به نفع کسب‌وکارتان استفاده ‌کنید.

 

مشتریان به صرف هزینه بیشتر تمایل دارند

اگر وبسایت مشتریان برای نصف روز از دسترس خارج شود، با بخش پشتیبانی تماس نمی‌گیرند (حتی ممکن است متوجه این موضوع نشوند) اما در صورتی که ایمیل سرور حتی برای 10 دقیقه از دسترس خارج شود، بدون شک تماس‌های بی‌شماری با مرکز پشتیبانی گرفته خواهد شد. ایمیل برای بسیاری از شرکت‌ها حیاتی است، در نتیجه به صرف هزینه زیاد برای آن تمایل دارند؛ البته نه هزینه‌های گزاف.

شرکت‌های بزرگ سرویس‌های مختلف را با هم ارایه می‌دهند در نتیجه هزینه‌های استفاده از خدمات‌شان زیاد است اما شما به عنوان یک ISP، می‌توانید با صرف هزینه نه چندان زیاد برای مشاغل کوچک، آدرس ایمیل نامحدود ارایه کنید. البته اگر این مشتریان مطمئن شوند که پیام‌های اسپم دریافت نمی‌کنند، با حملات سایبری و نشت داده‌ها مواجه نمی‌شوند و احتمال به خطر افتادن حساب‌های کاربری‌شان وجود ندارد، حاضر به پرداخت هزینه بیشتر هم می‌شوند.

همچنین باید دقت کنید که بعضی از سرویس‌ها به کاربرانشان اجازه نمی‌دهند با ایمیل رایگان ثبت‌نام کنند بلکه باید از آدرس ارایه شده توسط ISP استفاده کنند. بنابراین با توجه به صنعتی که مشتریان شما در آن فعال هستند، تقریباً می‌توانید مطمئن شوید که امکان ترک شما توسط آنها وجود ندارد (مگر اینکه از خدمات یک ISP دیگر استفاده کنند که در این صورت اطلاعات ایمیل‌شان را از دست خواهند داد).

 

نگهداری و رسیدگی به ایمیل سرور ابری راحت‌تر است

ارایه‌دهندگان خدمات اینترنتی

یکی از معایب ارایه ایمیل سرور، هزینه‌های زیرساخت و کارمندان متخصص است. در واقع به عنوان یک ISP ساختن و نگهداری از زیرساخت می‌تواند برای شما پرهزینه باشد. همچنین برای مدیریت سرورها و پشتیبانی از مشتریان به کارمندان بیشتری نیاز خواهید داشت.

برای حل این چالش می‌توانید از ایمیل سرور ابر-بومی استفاده کنید. استقرار سرویس ایمیل روی یک ایمیل سرور ابر-بومی کمک می‌کند که مشتریان را حفظ کرده و هر آنچه نیاز دارند را با قیمت مناسب در اختیارشان قرار دهید و در عین حال هزینه‌های خودتان را هم کاهش دهید. با اتوماسیون و نظارت صحیح و مناسب، می‌توانید خدماتی در سطح سرویس ایمیل گوگل یا آفیس 365 ارایه دهید اما با هزینه کمتر.

برای ایجاد ایمیل سرور با برنامه‌های کاربردی ابر بومی: ایجاد یک ایمیل سرور با داکر میتوانید مقاله مربوطه را مطالعه کنید.

 

کنترل بیشتر بر داده‌های مشتریان

باید به موقعیت خودتان هم فکر کنید. بدون وجود شما، احتمالاً مشتریانتان مجبور به انتخاب گوگل یا مایکروسافت می‌شوند. با توجه به اندازه شرکت مشتری، انتخاب چنین گزینه‌هایی می‌تواند برای آنها بسیار پرهزینه باشد بعلاوه باید داده‌های ارزشمندشان را هم در اختیار این شرکت‌ها قرار دهند.

بنابراین مشتریان سعی می‌کنند حدالامکان از خدمات شما استفاده کنند. همچنین چنین مشتریانی که تمایل به عدم تغییر ارایه‌دهنده سرویس دارند، معمولاً حجم تراکنش بالایی دارند. امنیت و وفاداری مشتریان همواره باید جزو اولویت‌های اصلی‌تان باشند و ارایه یک راهکار ایمیل ابر-بومی به شما برای رسیدن به این هدف کمک می‌کند.

 

ایمیل، یک سرویس همیشگی است

دوباره تأکید می‌کنیم که ایمیل همیشه پرکاربرد است. هر چقدر که ابزارهای ارتباطی جدیدی در اختیارمان قرار بگیرد، همچنان از ایمیل استفاده می‌کنیم. پس بهتر است از این سرویس پر کاربرد به عنوان یک منبع درآمد ثابت استفاده کنید.

 

منبع: axigen

نوشته های مرتبط
یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلد های مورد نیاز علامت گذاری شده اند *