تاریخچه شرکت Inc Networks F5. و راهکارهای آن

تاریخچه شرکت Inc Networks F5. و راهکارهای آن

تخصص اصلی شرکت جهانی F5 Networks Inc. در زمینه ارائه خدمات نرم‌افزار، برنامه، تحویل و شبکه است. این شرکت فناوری ADN را با هدف تمرکز بر انتقال امن و بهبود کارایی و در دسترس بودن برنامه‌های کاربردی وب و همچنین در دسترس بودن سرور، ابر منابع، ذخیره‌سازی داده‌ها در دستگاه‌ها و سایر اجزای شبکه ارائه داده است.

دفتر مرکزی F5 در سیاتل واشینگتن قرار گرفته و در حال توسعه و افزایش دفاتر تولید و فروش/بازاریابی در سراسر جهان است.

محصولات F5 که با ویژگی load balancing شناخته می‌شوند شامل خدمات گسترده‌ای در زمینه ارائه و تحویل برنامه‌های کاربردی، از جمله دسترسی و بالانس‌های محلی، دسترسی و تعادل تعاملی (مبتنی بر DNS)، امنیت در تعامل و حفظ ایمنی در دسترسی به سایت‌ها با نصب نرم‌افزارهای فایروال و احراز  هویت، دسترسی به محصولات امنیتی DDoS و غیره است. F5 در فضاهای ابری «شخصی و عمومی» و پلتفرم‌های مختلفی مانند AWS, Microsoft Azure, Google Cloud و OpenStack در دسترس است.

 

تاریخچه شرکت

F5 Networks با نام پیشین F5 Labs، در سال ۱۹۹۶ تأسیس شد. نام این شرکت از  فیلم Twister الهام گرفته شده که در آن به سریع‌ترین و قدرتمندترین گردباد در مقیاس Fujita: F5 اشاره شده است.

اولین محصول F5 یک سیستم تعادل بار به نام BIG-IP است که در سال ۱۹۹۷ راه‌اندازی شد. وقتی یک سرور از کار می‌افتد یا بیش از حد ترافیک دارد، BIG-IP با هدایت درخواست‌ها به سرورهای دیگر ترافیک را اداره و کنترل می‌کند.

در سال ۱۹۹۹، این شرکت عرضه اولیه سهام خود را داشت و در بورس اوراق بهادار NASDAQ با نماد FFIV ثبت شد.

در سال‌های ۲۰۱۰ و ۲۰۱۱، F5 Networks در فهرست ۱۰۰ شرکت سریعترین رشد فورچون قرار گرفت. این شرکت همچنین در سال ۲۰۱۰ رتبه ۱۰ یکی از بهترین سهام را در اختیار S & P 500 قرار داد. F5 بهترین مکان برای کار با مشاغل آنلاین و استخدام سایت Glassdoor در سال ۲۰۱۵ و ۲۰۱۶ نیز بود.

شرکت‌کنندگان شامل سیستم‌های سیسکو (تا سال ۲۰۱۲)، Citrix Systems و Radware بودند.

در ادامه راهکارهای ارائه‌شده توسط شرکت F5 را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

 

راهکارهای تحویل و امنیت برنامه‌های کاربردی سازمانی

مجموعه قابلیت‌های امنیتی، عملکردی، اتوماسیون و ایجاد بینش F5 به مشتریان این شرکت امکان می‌دهد برنامه‌های کاربردی تطبیق‌پذیری را در راستای کاهش هزینه‌ها، ارتقای عملیات و حفاظت از کاربران ایجاد، ایمن‌سازی و مدیریت کنند.

 

1. امنیت

با پیاده‌سازی راهکارهای امنیتی جامعی که از برنامه‌های کاربردی حیاتی در برابر حملات ربات‌ها، کلاهبرداری‌های تحت وب، دسترسی غیرمجاز، حملات محروم‌سازی از سرویس توزیع شده، حملات DNS و حمله بر علیه API حفاظت می‌کنند، سازمان‌تان را در برابر تهدیدات فعلی و نوظهور ایمن کنید. همچنین صرف‌نظر از اینکه این برنامه‌های کاربردی چگونه ساخته شده یا کجا مستقر می‌شوند، می‌توانید از رعایت سیاست‌ها در سطح همه برنامه‌های کاربردی خودتان مطمئن شوید.

 

1.1 راهکارهای حفاظت از API و برنامه‌های کاربردی تحت وب

برنامه‌های کاربردی به فعالیت‌های مختلف کسب‌وکار شما کمک می‌کنند. از طرفی مهاجمان سایبری همواره در حال تلاش برای سوءاستفاده‌های شخصی و مالی هستند اما F5 نقش مهمی در حفظ ایمنی نرم‌افزارها و پیشگیری از حملات سایبری دارد.

 

1.1.1 حفاظت از API و برنامه‌های کاربردی تحت وب چه اهمیتی دارد؟

حفاظت از API و برنامه‌های کاربردی تحت وب چه اهمیتی دارد؟

در دنیای دیجیتالی امروزی مهاجمان همواره رد پول را دنبال می‌کنند. به عبارتی آنها APIها و برنامه‌های کاربردی تحت وب و حساب‌های مشتریان را برای سوءاستفاده از آسیب‌پذیری‌ها و منطق تجاری مورد هدف قرار می‌دهند. در نهایت این کار منجر به کلاهبرداری‌هایی در مقیاس عظیم می‌شود که پیامدهای ویرانباری برای مشاغل دارند.

روزانه اکسپلویت‌های نرم‌افزاری، مسلح‌سازی (weaponized) می‌شوند و مهاجمان سایبری با انگیزه، کنترل‌های امنیتی را دور می‌زنند تا از آسیب‌پذیری‌های ذاتی نقاط پایانی دیجیتال مهم بهره‌برداری کنند. بخش امنیت باید از خروجی‌های تجاری استراتژیک حفاظت کرده، سطح ریسک موجود برای مشتریان و کسب‌وکارها را متعادل‌سازی کرده، انعطاف‌پذیری لازم برای ایمن‌سازی زیرساخت‌های شما و امکان تطبیق‌پذیری با تغییرات زیرساخت شما را داشته باشد و امکان ارائه تجربیات کاربری فوق‌العاده را فراهم کند.

 

1.1.2 راهکارهای حفاظت از API و برنامه‌های کاربردی تحت وب F5 چگونه به مشاغل کمک می‌کنند؟

راهکارهای امنیتی F5 از APIها و برنامه‌های کاربردی در معماری‌ها، ابرها و اکوسیستم‌های ادغام شده حفاظت می‌کنند تا سطح ریسک و پیچیدگی عملیاتی را کاهش داده و نوآوری دیجیتال را شتاب دهند. با در اختیار داشتن این سطح از حفاظت می‌توانید زمان ارائه محصول به بازار را کاهش داده، پتانسیل کسب‌وکارتان را به حداکثر رسانده و تاب‌آوری‌تان را حفظ کنید تا به صورت پیوسته تجربیات دیجیتال امن را در مقیاس لازم ارائه دهید.

 

مقابله با آسیب‌پذیری‌های برنامه‌های کاربردی

حفاظت از برنامه‌های کاربردی در برابر ریسک‌های حیاتی مثل مخاطرات امنیتی ذکر شده در فهرست تهدیدات اصلی که توسط بنیاد OWASP و در راستای بهبود امنیت معرفی شده‌اند، مستلزم امنیتی تطبیق‌پذیر و جامع است. راهکارهای F5 به مقابله با آسیب‌پذیری‌های رایج مثل XSS (به انگلیسی: cross-site scriptin) کمک می‌کنند و با ریسک‌های نوظهوری که زنجیره‌های تأمین نرم‌افزاری پیچیده، مدل‌های ادغام با اشخاص ثالث و پیکربندی‌های امنیتی اشتباه ابر را هدف می‌گیرند مقابله می‌کنند. راهکارهای F5 با فعالیت در چارچوب‌ها و روش‌های توسعه مدرن به سازمان‌ها کمک می‌کنند تا با در نظر گرفتن مراحل ابتدایی توسعه محصول، طراحی و پیاده‌سازی برنامه‌های کاربردی را ایمن‌سازی کنند.

 

رفع آسیب‌پذیری‌های امنیتی برنامه‌های کاربردی

تغییر رویکرد امنیتی چه اهمیتی دارد؟

تیم‌های توسعه برنامه‌های کاربردی معمولاً بسیاری از مراحل کار (از کدنویسی گرفته تا توسعه سرویس) را اتوماسیون می‌کنند. مهاجمان هم به سرعت اکسپلویت‌ها را مسلح‌سازی می‌کنند. وجود راهکارهای امنیتی منسجم و کارآمدی که بدون دردسر و به راحتی در چرخه حیات توسعه ادغام شوند، به متمایز شدن مشاغل کمک می‌کنند.

 

F5 چه کمکی می‌کند؟

معماری برنامه‌های کاربردی مدرن منجر به گسترش سطح ریسک شده و اتوماسیون هم کارایی مهاجمان را افزایش داده است. در چنین شرایطی مهاجمان به راحتی می‌توانند از آسیب‌پذیری‌ها و نقاط ضعفی مثل 10 تهدید اشاره شده توسط OWASP شده سوءاستفاده کنند.

این وضعیت به این معنا نیست که باید انتشار کدهای مهم خودتان را به تعویق بیندازید. می‌توانید رسیدگی به امنیت را به مراحل ابتدایی فرایند توسعه منتقل کرده و آن را به یکی از مزایای رقابتی‌تان تبدیل کنید.

 

فایروال برنامه‌های کاربردی مبتنی بر مدل SAAS

راهکارهای امنیتی ارائه شده مبتنی بر ابر برای همه APIها و برنامه‌های کاربردی

باید از سازمان خود در برابر آسیب‌پذیری‌ها حفاظت کرده، پیچیدگی‌ها را کاهش داده و با استفاده از راهکارهای امنیتی کارآمدی که مدیریت آنها بسیار راحت است و علاوه بر حفظ امنیت به اعمال سیاست‌ها در سطح ابرها و معماری‌های مختلف کمک می‌کنند، از کسب‌‌وکارتان حفاظت کنید.

 

فایروال برنامه‌های کاربردی با مدیریت خودکار

سخت‌افزار و نرم‌افزارهای مستقر در محیط سازمان و در محیط ابر

می‌توانید این راهکار را در یک ابر خصوصی یا عمومی مستقر کرده و به بهترین روش ممکن از برنامه‌های کاربردی خودتان حفاظت کنید و در عین حال از یک مجموعه سازوکار امنیتی قوی بهره‌مند شوید. یک فایروال برنامه‌های کاربردی با مدیریت خودکار از انواع معماری‌های برنامه‌های کاربردی از پشته‌های وب سنتی سه لایه تا مخازن ابر پشتیبانی می‌کند.

 

فایروال برنامه‌های کاربردی تحت وب سرویس مدیریت شده

یک سرویس مدیریت شده تحت ابر که از برنامه‌های کاربردی و داده‌ها در برابر تهدیداتی که همواره رو به تحول و تکامل هستند، حفاظت می‌کند.

سرویس مدیریت شده امنیت F5 از برنامه‌های کاربردی تحت وبی که برای کسب‌وکار شما حیاتی هستند حفاظت کرده و با پشتیبانی شبانه‌روزی، مرکز عملیات امنیتی F5 همواره در دسترس تیم امنیت شما قرار دارد.

 

ادغام‌های اکوسیستم

F5 چگونه با اکوسیستم‌های سرویس و برنامه‌های کاربردی شما ادغام می‌شود؟

راهکار F5 سازوکارهای امنیتی را در سطح معماری‌ها، ابرها و زیرساخت ادغام کرده و اتوماسیون می‌کند.

 

مقابله با بات‌ها و سوءاستفاده

از به کارگیری ربات‌ها و اتوماسیون مخرب توسط هکرها برای جعل و تصاحب حساب‌های کاربری پیشگیری کنید.

همانطور که سازمان‌ها از اتوماسیون برای ارتقای بهره‌وری فرایندها استفاده می‌کنند، مهاجمان هم از ربات‌ها و اتوماسیون برای افزایش مقیاس حملات، دور زدن تدابیر امنیتی و به خطر انداختن حساب‌های مشتریان استفاده می‌کنند. راهکارهای F5 به حفظ قدرت تاب‌آوری سازمان‌ها کمک می‌کنند و بدون اتکا به کنترل‌های امنیتی سختگیرانه‌ای که کاربران را خسته می‌کنند، با ابزارهای جدید مهاجمان تطبیق پیدا می‌کنند. این راهکارها همچنین علاوه بر موفقیت مشاغل، به حفظ رضایت مشتریان هم کمک می‌کنند.

 

راهکارهای مدیریت ربات

مدیریت ربات چیست؟

ربات‌ها نقش مهمی در اینترنت دارند؛ از خزشگرهای موتورهای جستجو گرفته که دریایی از اطلاعات را در اختیار کاربران قرار می‌دهند تا چت بات‌هایی که می‌توانند با مشتریان ارتباط برقرار کرده و بر مسیر خریدشان تأثیر بگذارند.

از طرفی ربات‌ها می‌توانند به اجرای حملات خودکار در مقیاس عظیم هم کمک کنند. برای مثال آنها قادر به پر کردن اعتبارنامه‌ها و در نهایت اجرای حملات جعل و تصاحب حساب‌های کاربری (ATO[1]) هستند.

به ابزارهای مدیریت رباتی که قدرت بازدارندگی مجرمان سایبری را ندارند یا برای مشتریان مشکلاتی ایجاد می‌کنند که منجر به انصراف از تراکنش، از دست رفتن درآمد یا پیشی گرفتن رقبا می‌شوند، بسنده نکنید. مدیریت ربات باید به صورت خودکار با انواع حملات ربات‌ها مقابله کند تا برنامه‌های کاربردی شما همواره به صورت امن اجرا شوند.

  • حساب‌های جعلی

مهاجمان از حساب‌های جعلی برای اجرای حملاتی با انگیزه‌های اقتصادی مثل سوءاستفاده از پاداش در سایت‌های فروشگاهی، پولشویی از طریق بانکداری آنلاین و مبدل‌سازی برای پر کردن اعتبارنامه‌های کاربری استفاده می‌کنند.

  • کرک کردن کارت‌های هدیه

در این نوع از حملات جستجوی فراگیر، مهاجمان میلیون‌ها شماره کارت اعتباری مختلف را در نرم‌افزار مخصوص این کارت‌ها وارد می‌کنند تا شماره‌های معتبر را پیدا کنند.

  • پرکردن اعتبارنامه‌های کاربری/ تصاحب حساب‌های کاربری

ممکن است مهاجمان تعداد زیادی اعتبارنامه که قبلاً افشا شده (مثل نام کاربری و رمزهای به سرقت رفته از سایت‌های دیگر) را در بخش ورود به برنامه کاربردی شما امتحان کنند تا این حساب‌ها را برای رسیدن به منافع مالی خودشان، هک کنند.

  • تراش دادن محتوا

ابزارهای خودکار می‌توانند انبوهی از داده‌ها را از برنامه کاربردی هدف استخراج کنند تا از آنها سوءاستفاده کرده یا آنها را بفروشند.

  • جمع‌آوری موجودی

ممکن است مهاجمان از برنامه‌های کاربردی که مانع از اجرای تراکنش‌های مشتریان می‌شوند برای مسدود کردن فروش یا به دست آوردن کالاها یا خدمات با تقلب استفاده کنند.

  • سوءاستفاده از برنامه‌های گردآورنده

حملاتی که از طریق ابزارهای گردآورنده اطلاعات و ادغام کننده اجرا می‌شوند، می‌توانند منجر به استخراج اطلاعات هویتی، حملات ATO و جعل شوند.

 

مدیریت ربات‌ها چه اهمیتی دارد؟

ترفندهای تقلب و کلاهبرداری همواره پیچیده‌تر می‌شوند و معمولاً توسط گروه‌های مجرم سازمان‌یافته‌ای انجام می‌شوند که از ربات برای اجرای حملات خودکار استفاده می‌کنند. چنین گروه‌هایی سرعت زیادی در تنظیم مجدد ابزارهای خودشان دارند تا از ابزارهای مدیریت ربات ساده پیشی بگیرند. این کار باعث می‌شود تیم‌های امنیت سایبری در حالت دفاع قرار گرفته و فشار بیشتری روی نیروهای ماهر ایجاد شود. شکست خوردن در برابر حملات ربات‌ها، تأثیرات نامطلوبی بر کارایی برنامه‌های کاربردی، تجربیات مشتریان و کسب‌وکار شما دارد.

 

F5 چه کمکی می‌کند؟

F5 چه کمکی می‌کند؟

راهکارهای مدیریت ربات باید بدون ایجاد مشکل و دردسر برای کاربران با تغییر ابزارهای مهاجمان برای دور زدن تدابیر امنیتی، تطبیق پیدا کنند.

سیستم‌های تشخیص دقیق و حفاظت قوی می‌توانند با کاهش ضررهای ناشی از جعل و کلاهبرداری، ایجاد تجربیات کاربری بهتر و به حداکثر رساندن بهره‌وری عملیاتی و هوش تجاری به ارتقای دستاوردهای کسب‌وکارها کمک کنند.

 

  • توقف حملات خودکار

معادلات اقتصادی، به نفع مهاجمان هستند!

اتوماسیون به سازمان‌ها امکان می‌دهد که در بازاریابی، سودآوری و طراحی برنامه‌های کاربردی تحول‌آفرین، اولین باشند.

در مقابل، انگیزه‌های اقتصادی باعث می‌شود که مهاجمان به دنبال استفاده از اتوماسیون و ربات‌ها برای حمله به APIها و برنامه‌های کاربردی تحت وب باشند که منجر به تصاحب حساب‌های کاربری، جعل، از دست رفتن اعتماد مشتریان و آسیب رسیدن به برندها می‌شود.

 

  • ادغام با اکوسیستم‌ها

راهکارهای F5 چگونه با اکوسیستم‌های امنیتی ادغام می‌شوند؟

F5 با شرکت‌های برجسته جهان همکاری می‌کند تا راهکارهایی مشترک برای حفاظت از برندهای ارزشمند شما در برابر ربات‌ها، سوءاستفاده و تقلب طراحی کنند.

 

ادغام امن با APIها و ابزارهای شخص ثالث

با امنیت کامل به اقتصاد دیجیتال جدید ملحق شوید

APIها سنگ بنای برنامه‌های کاربردی مدرن هستند و سازمان‌ها با استفاده از آنها می‌توانند به سرعت قابلیت‌های جدید را به تجربیات دیجیتال کاربرانشان اضافه کنند. مهاجمان هم می‌دانند که تشخیص و حفاظت از وابستگی‌های بین این برنامه‌های کاربردی کار سختی است بخصوص که بیش از 200 میلیون API مختلف در حال استفاده هستند. براساس تحقیقات صورت گرفته در این زمینه از هر 10 سازمان، بیش از 9 موردشان حوادث امنیتی مرتبط با API را تجربه کرده‌اند. راهکارهای F5 به صورت پویا همه نقاط تماس دیجیتال را شناسایی کرده و با استفاده از ابزارهای امنیت API قوی و مقاوم، به صورت خودکار از آنها حفاظت می‌کنند.

 

ادغام امن با API و ابزارهای شخص ثالث

ادغام با ابزارهای شخص ثالث و API، از روش‌های توانمندسازی کسب‌وکار شما هستند

APIها پایه و اساس اقتصاد دیجیتال هستند؛ این ابزارها نقش پلی برای مدرنیزه کردن برنامه‌های کاربردی سنتی را دارند و سنگ بنای تجربیات دیجیتال مدرن محسوب می‌شوند. APIها هم در معرض همان حملاتی هستند که برنامه‌های کاربردی تحت وب را هدف می‌گیرند؛ یعنی اکسپلویت‌ها و سوء استفاده‌هایی که منجر به نشت داده‌ها، تقلب و ایجاد ریسک‌های ناخواسته از سمت اکوسیستم‌ها و ابزارهای ادغام شده شخص ثالث می‌شوند.

 

F5 چه کمکی می‌کند؟

راهکارهای F5 با تأمین امنیت منسجم و کارآمد برای همه بسترهای ابر، معماری‌ها و فریم‌ورک‌های توسعه از APIها در سطح کل اکوسیستم سازمانی شما حفاظت می‌کنند.

با وجود چنین راهکارهایی می‌توانید به صورت پیوسته APIها را شناسایی کرده و از آنها حفاظت کنید تا یک مدل امنیت API مثبت ایجاد کنید که در کنار بهبود مدیریت ریسک از ابتکارات دیجیتال شما حمایت می‌کند.

ابزارهای امنیتی F5 در ابعادی متناسب با نیازهای کسب‌وکار شما اجرا می‌شوند تا به بیشترین قابلیت ممکن برسند؛ از جمله راهکارهایی با مدیریت خودکار، یک پلتفرم ارائه‌دهنده ابر به صورت خدمات و سایر خدمات مدیریت شده‌ای که با نظارت شبانه‌روزی مرکز عملیات امنیتی، به تقویت تیم‌های ضد جعل و امنیت سایبری شما کمک می‌کنند.

 

  • امنیت API بر اساس مدل SAAS

حفاظت مبتنی بر ابر برای همه برنامه‌های کاربردی و APIها

به صورت فعال و پیشگیرانه از سازمان خودتان در برابر آسیب‌پذیری‌ها حفاظت کرده و پیچیدگی‌ها را کاهش دهید. می‌توانید با استفاده از راهکارهای امنیتی کارآمدی که مدیریت‌شان بسیار راحت است و علاوه بر حفظ امنیت به اعمال سیاست‌ها در سطح ابرها و معماری‌های مختلف کمک می‌کنند، از کسب‌وکارتان حفاظت کنید.

 

  • امنیت API با مدیریت خودکار

سخت‌افزار و نرم‌افزارهای مستقر در محیط سازمان و در محیط ابر

می‌توانید این راهکار را در یک ابر خصوصی یا عمومی مستقر کرده و به بهترین شکل از مجموعه ابزارهای دفاعی قوی آن استفاده کنید. یک فایروال برنامه‌های کاربردی تحت وب با مدیریت خودکار، از همه معماری‌های برنامه کاربردی، از پشته‌های وب سه لایه سنتی گرفته تا مخازن ابر، حفاظت می‌کند.

  • فایروال برنامه‌های کاربردی تحت وب به صورت سرویس مدیریت شده

یک سرویس مدیریت شده تحت ابر که از برنامه‌های کاربردی و داده‌ها در برابر تهدیدات رو به تحول و تکامل، حفاظت می‌کند.

سرویس مدیریت شده امنیت F5 از برنامه‌های کاربردی تحت وبی که برای کسب‌وکارتان حیاتی هستند حفاظت کرده و با پشتیبانی شبانه‌روزی مرکز عملیات امنیتی F5 همواره در دسترس تیم امنیت شما قرار دارد.

 

  • ادغام با اکوسیستم

به صورت امن به ابزارها و شرکت‌های مختلف متصل شوید

می‌توانید ابزارها و ارائه‌دهندگان راهکارهای مختلف را ادغام کنید تا یک بافت امنیتی مبتنی بر API ایجاد کنید.

 

حفاظت در برابر حملات محروم‌سازی از سرویس توزیع شده (DDOS[2])

کسب‌وکار و برنامه‌های کاربردی خودتان را فعال نگه دارید

سازمان‌ها با هر اندازه و ابعادی، در معرض حملات محروم‌سازی از سرویس قرار دارند. مهاجمان سایبری این حملات را با هدف ایجاد اختلال در عملکرد و دسترس‌پذیری اجرا می‌کنند. این حملات دارای انواع مختلفی هستند. راهکارهای F5 به معماری‌های مختلف متصل می‌شوند تا با استفاده از یک مدل استقرار مناسب با کسب‌وکار شما با حملات محروم‌سازی از سرویس ساده، توزیع شده و ترکیبی مقابله کنند.

 

حفاظت در برابر حملات DDoS

حفاظت چند سطحی در برابر DDoS چه اهمیتی دارد؟

یکی از خطرات تهدیدکننده مشاغل، حملات DDoS هستند. هدف مشترک از اجرای این حملات ایجاد اختلال در عملکرد یا دسترس‌پذیری برنامه‌های کاربردی است. البته مسیرهای حمله متفاوت هستند و پهنای باند در دسترس، منابع برنامه‌های کاربردی مثل پردازنده و حافظه یا پروتکل‌های زیرساخت حیاتی مثل DNS و TLS را هدف می‌گیرند.

 

F5 چه کمکی می‌کند؟

F5 بر اساس محل میزبانی برنامه‌های کاربردی شما در ابر، درون سازمان یا ترکیب هر دو و همچنین سطح مدیریت دستی مورد نظر شما، بهترین مدل عملیاتی و معماری را برای حفاظت در برابر محروم‌سازی از سرویس ارائه می‌دهد. بعلاوه، امکان تکامل راهکارهای شما به مرور زمان و در صورت تغییر نیازهای‌تان برای حفاظت از زیرساخت‌های برنامه‌های کاربردی وجود دارد.

 

  • حفاظت در برابر DDOS با روش مبتنی بر ابر

سازوکارهای حفاظتی مبتنی بر ابری که پیش از حرکت سیل‌آسای حملات به سمت زیرساخت شما، آنها را متوقف می‌کنند

F5 سرویس‌هایی برای مقابله با حملات DDoS ارائه می‌دهد که به صورت بلادرنگ با حملات DDoS انبوه و هدفمند مقابله و از کسب‌وکار شما در برابر حملات ترکیبی، پیچیده و چند مسیره حفاظت می‌کنند.

 

  • روش ترکیبی حفاظت در برابر DDOS

یک روش چند لایه که سازوکارهای دفاعی درون سازمانی را با ابر تراشی (cloud scrubbing) بر حسب نیاز ترکیب می‌کند

با کمک گرفتن در هنگام نیاز، کنترل سیاست‌های مقابله با تهدید درون سازمانی را برعهده گرفته و با حملات عظیم مصرف کننده پهنای باند مقابله کنید. راهکار ترکیبی F5 می‌تواند در هنگام نیاز به یک سرویس ابر تراشی ادغام شده سیگنال دهد تا از ایجاد بار سنگین بر روی زیرساخت جلوگیری کند.

 

  • حفاظت از برنامه‌های کاربردی در برابر حملات DOS

راهکار پویای حفاظت در برابر حملات محروم‌سازی از سرویس که برای معماری برنامه‌های کاربردی مدرن طراحی شده است

برنامه‌های کاربردی می‌توانند به کسب‌وکارها قدرت رقابت بدهند اما این برنامه‌ها هدف حملات محروم‌سازی از سرویس روز افزونی هستند که منجر به از کار افتادگی، از دست دادن درآمد و آسیب رسیدن به اعتبار مشاغل می‌شوند. برنامه‌های کاربردی امروزی در سطح معماری‌ها و ابرهای مختلف توزیع شده و با ابزارهای توسعه و خط لوله‌های CI/CD ادغام می‌شوند اما همچنان راهکارهای مقابله با DDoS متمرکز، ایستا و بدون وضعیت هستند.

 

1.2 پیشگیری از کلاهبرداری‌های آنلاین

انتظار می‌رود که ضرر سالیانه ناشی از جعل و کلاهبرداری تا سال 2023 به بیش از 48 میلیارد دلار برسد اما بعضی از راهکارهای مقابله با کلاهبرداری منجر به ایجاد مشکلاتی برای کاربران شده و باعث ترک برندها می‌شوند. F5 می‌تواند به رفع این مشکل کمک کند.

 

1.2.1 چرا پیشگیری از کلاهبرداری‌های آنلاین حیاتی است؟

چرا پیشگیری از کلاهبرداری‌های آنلاین حیاتی است؟

رشد کانال‌های دیجیتال برای اجرای تراکنش توسط مشتریان و دسترس‌پذیری بی حد و حصر اطلاعات هویتی مثل اعتبارنامه‌های به سرقت رفته، باعث افزایش تهدیدات آنلاین برای کسب‌وکارها و مشتریان و قربانیان کلاهبرداری‌های آنلاین شده است.

حملات سایبری که منجر به کلاهبرداری می‌شوند، تیم‌های امنیت و مقابله با کلاهبرداری را درگیر می‌کنند. در صورت عدم ارتباط این تیم‌ها و سیستم‌ها با یکدیگر، اطلاعات ارزشمند بین آنها به اشتراک گذاشته نمی‌شوند. در نتیجه نمی‌توانند در اسرع وقت به نظارت کاملی بر کلیت حمله برسند. این شرایط باعث آسیب رسیدن به اعتبار شما و متضرر شدن در برابر کلاهبرداری‌ها می‌شود.

برای شکست مجرمان سایبری پیشرفته، تیم‌های مقابله با کلاهبرداری و امنیت سایبری باید با یکدیگر ارتباط مؤثر برقرار کنند تا حملات را به صورت بلادرنگ متوقف کنند؛ به‌گونه‌ای که مشتریان و کاربران همچنان به راحتی به خدمات مورد نیازشان دسترسی داشته باشند.

 

1.2.2 F5 چه کمکی می‌کند؟

حالا زمان ایجاد رویکردی جدید برای پیشگیری از کلاهبرداری‌های آنلاین رسیده است. F5 توسط یک راهکار قابل ادغام با پلتفرم‌ها، تیم‌های امنیت و مقابله با کلاهبرداری را به همراه داده‌ها با یکدیگر متحد می‌کند تا با کلاهبرداران مقابله کنند. به این ترتیب به روشی متمایز و منحصربفرد از سرویس‌های اقتصادی و فروشندگان آنلاین حفاظت می‌کند. مجموعه داده‌های عظیم F5 که در اختیار الگوریتم‌های هوش مصنوعی/ یادگیری ماشینی آن قرار می‌گیرند، امکان پیاده‌سازی تدابیر دقیق‌تر با قدرت پیش‌بینی بیشتر از هر راهکار دیگر و با کمترین تشخیص مثبت کاذب را فراهم می‌کنند.

با سیستم پیشگیری از کلاهبرداری F5، مدیریت امنیت و مقابله با جعل و کلاهبرداری ساده‌تر شده، خسارت‌ها کاهش پیدا می‌کنند و مشتریان شما تجربیات کاربری بهتری خواهند داشت.

 

پیشگیری از تصاحب حساب‌های کاربری

پیش از اینکه تصاحب حساب‌های کاربری منجر به کلاهبرداری، از دست رفتن درآمد و آسیب رسیدن به وفاداری مشتریان شود، با آن مقابله کنید

حملات تصاحب حساب‌های کاربری (ATO) معمولاً مقدمه‌ای برای کلاهبرداری و جعل هستند. صرف‌نظر از اینکه مهاجمان به دنبال سوءاستفاده از افراد، فرایندها یا فناوری باشند، برای مقابله کارآمد با حملات ATO و پیامدهای وسیع آن بر درآمد، عملیات و برند خودتان نیاز به راهکارهای امنیتی ساده‌ای دارید که در مقابل مهاجمان مقاوم هستند و تجربیات کاربری مشتریان واقعی را هم مختل نمی‌کنند.

 

پیشگیری از تصاحب حساب‌های کاربری

پیشگیری از تصاحب حساب‌های کاربری برای مشاغل حیاتی است

حملات ATO همچنان جزو رایج‌ترین و پرهزینه‌ترین نوع حملاتی هستند که مؤسسات مالی، سایت‌های فروشگاهی و سایر سازمان‌ها را هدف می‌گیرند. بر اساس مطالعه جعل هویت سال 2021 میلادی: «حملات ATO در سال 2020 منجر به ایجاد بیش از 6 میلیارد دلار خسارت برای مؤسسه Javelin Strategy and Research شدند».

چالش: مشتریان خواستار خدمات دیجیتال و راحتی بیشتر هستند بنابراین باید بین تجربیات کاربری روان و حفاظت در برابر ATO و سایر طرح‌های کلاهبرداری تعادل مناسبی برقرار کنید.

 

F5 چه کمکی می‌کند؟

راهکار امنیت و مقابله با کلاهبرداری F5 هوش و نظارت بلادرنگ را در اختیار شما قرار می‌دهد تا پیش از تأثیر گذاشتن کلاهبرداری‌های خودکار و انسانی بر کسب‌وکارتان و بدون ایجاد اختلال در تجربیات کاربری با آنها مقابله کنید.

F5 با داشتن یک پلتفرم دورسنجی یکپارچه، قدرت مقابله با حملات ATO با استفاده از سازوکارهای دفاعی تطبیق‌پذیر با الگوهای حمله و ابزارهای مهاجمان، نرخ تشخیص کلاهبرداری بالا و توانایی پیشگیری از بروز اختلال در تجربیات کاربری را دارد.

ایجاد چنین شرایطی به مرور زمان باعث ایجاد تجربیات کاربری روان و امن و لذت‌بخش برای مشتریان می‌شود. در نهایت وفاداری کاربران به برند و درآمدهای کسب‌وکارها افزایش و هزینه‌های عملیاتی کاهش می‌یابد.

 

  • مقابله با حملات پرکردن اعتبارنامه‌های کاربری

از حملات خودکار مبتنی بر اعتبارنامه‌های کاربری که منجر به تصاحب حساب‌های کاربران می‌شوند، پیشگیری کنید

تنظیم و راه‌اندازی ربات‌های آماده تجاری برای بیشتر راهکارها به راحتی انجام می‌شود. از این رو برای مقابله با حملات خودکار پیچیده که منشأ بیشتر هزینه‌های ناشی از کلاهبرداری هستند، نیاز به سازوکارهای حفاظتی بهتری دارید.

از برنامه‌های کاربردی تحت وب و نرم‌افزارهای همراه در برابر حملاتی که با اتوماسیون ساده شروع شده اما در نهایت مشابه رفتار انسان عمل می‌کنند، حفاظت کنید.

راهکارهای F5 با نظارت پیوسته بر تهدیدات سایبری در سطح یک شبکه دفاعی جمعی، حملات ATO را شکست می‌دهند. این راهکارها از سیگنال‌های دورسنجی محیطی، شبکه و دستگاه‌ها برای تشخیص دقیق رفتارهای ناهنجار استفاده می‌کنند.

 

  • مقابله با حملات ATO دستی و انسانی

با تغییر ابزارهای مهاجمان، همگام شده و حملات دستی هدفمند را متوقف کنید

پلتفرم F5 در 24 ساعت شبانه‌روز با بیش از 2 میلیارد تلاش جعلی برای ورود به حساب‌های کاربران و تراکنش‌های دیگر مقابله کرده و روزانه از بیش از 200 میلیون تراکنش مجاز حفاظت می‌کند.

سیگنال‌های دورسنجی منحصربفرد جمع‌آوری شده‌ای که در اختیار موتور هوش مصنوعی/ یادگیری ماشینی ما قرار می‌گیرند، امکان تشخیص و مقابله با جعل را در مراحل مختلف زنجیره کشتار سایبری فراهم می‌کنند؛ چه این حملات دستی باشند و چه خودکار.

 

  • مقابله با کلاهبرداری‌های انسانی

به صورت بلادرنگ و بدون تأثیرگذاری بر تجربیات کاربری با کلاهبرداری مقابله کنید

برای ارزیابی واقعیت و اهداف کاربران در ترافیک انسانی و پیشگیری از جعل و کلاهبرداری به صورت بلادرنگ، بدون تأثیر بر تجربیات کاربری، اتوماسیون ناخواسته را حذف کنید.

 

  • مقابله با کلاهبرداری‌های انسان محور

چرا کلاهبرداری‌های انسان محور مهم هستند؟

فرق بین کلاهبرداری‌های خودکار و انسان محور تخیل، واقعیت و هدف است.

آیا کاربر موردنظر واقعاً انسان است؟ آیا این کاربر واقعاً همان فردی است که ادعا می‌کند؟ هدف و قصد او چیست؟

اگر هدفی ارزش کافی را برای مهاجمان داشته باشد، سعی می‌کنند با روش‌های کلاهبرداری دستی کنترل‌های ضد اتوماسیون را دور بزنند. برای ارزیابی هویت واقعی کاربران و نیت آنها بدون تأثیرگذاری بر تجربیات کاربری باید تخیل و فرضیات را حذف کنید.

 

F5 چه کمکی می‌کند؟

صاحبان مشاغل با یک انتخاب سخت یعنی پیاده‌سازی لایه‌های امنیتی برای اعتبارسنجی هویت و رفتار انسان‌ها و کاربران احتمالاً متقلب یا پذیرش خسارات ناشی از جعل و کلاهبرداری مواجه هستند. راهکار مقابله با کلاهبرداری‌های آنلاین F5 یک سیستم هوش مصنوعی با مدل حلقه بسته است که با داده‌های انسانی تأیید شده آموزش داده شده و برای مقابله با کلاهبرداری به صورت بلادرنگ، قصد و واقعیت را ارزیابی می‌کند.

 

  • کاهش هزینه‌های کلاهبرداری

مقابله با حملات انسان محوری که منجر به کلاهبرداری می‌شوند

راهکارهای حفاظت در برابر کلاهبرداری باید متناسب با تطبیق‌پذیری مهاجمان واکنش نشان داده و اتوماسیون ناخواسته را حذف کنند بدون اینکه بر تجربیات کاربری تأثیر بگذارند. مهاجمان پیشرفته سعی می‌کنند با استفاده از تکنیک‌های تقلیدی که رفتار انسان را شبیه‌سازی می‌کنند از تشخیص گریز کرده و با همه تدابیر امنیتی مقابله کنند.

 

  • مقابله با سوءاستفاده و ربات‌ها

حذف اتوماسیون ناخواسته که مقدمه حملات مختلف منجر به کلاهبرداری است

تنظیم و راه‌اندازی ربات‌های آماده تجاری برای بیشتر راهکارها به راحتی انجام می‌شود. به همین دلیل برای مقابله با حملات خودکار پیچیده که منشأ بسیاری از هزینه‌های ناشی از کلاهبرداری هستند، نیاز به سازوکارهای حفاظتی کارآمدتری دارید.

از برنامه‌های کاربردی تحت وب، نرم‌افزارهای همراه و API نقاط پایانی در برابر حملاتی که با اتوماسیون ساده شروع شده اما در نهایت به شبیه‌سازی پیشرفته رفتار انسان می‌شوند، حفاظت کنید.

راهکارهای F5 با نظارت پیوسته بر تهدیدات سایبری در سطح یک شبکه دفاعی جمعی، حملات خودکار را شکست می‌دهند. این راهکارها از سیگنال‌های دورسنجی محیطی، شبکه و دستگاه‌ها برای تشخیص دقیق رفتارهای ناهنجار استفاده می‌کنند.

 

1.3 راهکارهای امنیت شبکه

برنامه‌های کاربردی متکی به زیرساخت هستند. برای در دسترس نگه داشتن برنامه‌های کاربری و حفاظت از کاربران، شبکه و پروتکل‌های حیاتی‌تان را ایمن‌سازی کنید.

 

1.3.1 امنیت شبکه چه اهمیتی دارد؟

سازمان‌ها برای مبارزه با حملاتی که راهکارهای امنیتی سنتی با هدف مقابله با آنها طراحی نشده‌اند، نیاز به قدرت حفاظت زیاد و دید کامل دارند.

 

1.3.2 F5 چه کمکی می‌کند؟

F5 برای متحد کردن کنترل‌های امنیتی همزمان با کاهش پیچیدگی و افزایش مقیاس‌پذیری متناسب با نیازها مجموعه راهکارهای مختلفی دارد. این راهکارها از سازمان‌ها در برابر حملاتی که با رمزنگاری مخفی می‌شوند، انواع حملات DDoS و حمله به پروتکل‌های حیاتی مثل DNS و TLS حفاظت می‌کنند.

 

قابلیت دید بر SSL/TLS

برای مقابله با تهدیدات مخفی، ترافیک رمزنگاری شده را تحت نظارت داشته باشید

قابلیت دید بر SSL/TLS

SSL/TLS به مشاغل کمک می‌کند تا با مشتریان و شرکای خودشان به صورت امن ارتباط برقرار کنند اما مهاجمان از این ابزارها برای مخفی کردن حملات و بدافزارها از ابزارهای امنیتی استفاده می‌کنند. دستگاه‌های نظارت مثل فایروال‌های نسل جدید، IDS/IPS و محیط‌های سندباکس بدافزار، قابلیت دید ترافیک رمزنگاری شده SSL/TLS را ندارند یا هنگام رمزگشایی دچار افت کارایی می‌شوند.

 

قابلیت دید SSL

بدافزارها و ابزارهای استخراج داده معمولاً با رمزنگاری‌های SSL/TLS مخفی شده و ابزارهای نظارت امنیتی را دور می‌زنند. با رمزگشایی و هماهنگ‌سازی می‌توانید کارایی کنترل‌های امنیتی را افزایش دهید.

 

ابزار هماهنگ‌سازی و دید SSL چیست؟

تقریباً 90 درصد از کل ترافیک اینترنت رمزنگاری شده و براساس تحقیقات F5 Labs،  بیش از نیمی از بدفزارها در هنگام تماس با مراکز فرماندهی و کنترل، از رمزنگاری استفاده می‌کنند.

رمزنگاری و رمزگشایی ترافیک از نظر محاسباتی سنگین است و بسیاری از ابزارهای نظارتی مثل فایروال‌های نسل جدید و پلتفرم‌های حفاظت در برابر بدافزار، امکان مقیاس‌پذیری در مقیاس بالا را ندارند. اما داشتن قابلیت دید بر ترافیک رمزنگاری شده کافی نیست. زنجیره دیزی[3] رمزگشایی و رمزنگاری مجدد در دستگاه‌های امنیتی مختلف منجر به ایجاد تأخیر و پیچیدگی غیرضروری می‌شود. هماهنگ‌سازی مبتنی بر سیاست، زنجیره دیزی را درهم می‌شکند تا به نحوی کارآمد با بدافزارها مقابله کرده و از حریم خصوصی کاربران حفاظت کنند.

 

چالش‌های رمزنگاری SSL/TLS

  • کور شدن هوش تجاری

ابزارهای BI که برای نظارت بر فعالیت‌های کاربران از آنها استفاده می‌کنید، کور هستند.

 

  • مخفی شدن تهدیدات

بدافزارها از طریق کانال‌های رمزنگاری شده با مراکز فرماندهی و کنترل خودشان ارتباط برقرار کرده و داده‌ها را جمع‌آوری و استخراج می‌کنند

 

  • افزایش هزینه‌های امنیتی

رمزگشایی بر روی ابزارهای امنیتی زنجیره دیزی باعث افت کارایی و ایجاد تأخیر می‌شود.

 

  • پیچیدگی عملیاتی

سیاست‌های پراکنده روی ابزارهای بازرسی مختلف و مدیریت کلیدها باعث افزایش سربار می‌شود.

 

  • نقض سیاست‌ها

رمزگشایی کل ترافیک می‌تواند باعث نقض قوانین و مقررات حریم خصوصی شود.

راهکار: ابزار هماهنگ سازی و قابلیت دید SSL

 

حفاظت در برابر حملات DDoS

برنامه‌های کاربردی خودتان را ایمن و در دسترس نگه دارید

سازمان‌ها در هر اندازه و ابعادی، در معرض حملات DDoS قرار دارند. هدف مشترک همه این حملات ایجاد اختلال در عملکرد و دسترس‌پذیری است اما خود حملات با هم متفاوتند. F5 راهکارهایی برای مقابله با انواع این حملات، با استفاده از مدل استقراری متناسب با نیازهای شما دارد.

 

حفاظت در برابر حملات DNS

قابلیت تنظیم مقیاس برای مدیریت میلیون‌ها کوئری DNS جهت رسیدن به بالاترین سطح کارایی

حملاتی که به DNS انجام می‌شوند مثل DNS ربایی و حملات DDoS مخصوص DNS می‌توانند پیامدهای ویرانگری داشته و در یک لحظه امکان حضور در وب را از شما گرفته و باعث بروز مشکل برای کاربران، از دسترس خارج شدن ابزارهای درآمدزایی و آسیب رسیدن به برند شما شوند. راهکار F5 DNS می‌تواند از این زیرساخت حیاتی مهم حفاظت کند.

 

با سیستم امنیت DNS F5 دسترس‌پذیری و عملکرد برنامه‌های کاربردی را ارتقا دهید

سیستم F5 DNS قابلیت تنظیم مقیاس عظیم را داشته و از زیرساخت شما در برابر حملات DNS DDoS و حجم عظیم کوئری‌ها حفاظت می‌کند تا برنامه‌های کاربردی شما در محیط‌های ترکیبی و در نمونه‌های (ابر) مختلف همواره در دسترس باشند.

 

  • تحویل DNS

کارایی و دسترس‌پذیری برنامه‌های کاربردی جهانی خودتان را ارتقا داده و همزمان زیرساخت DNS خودتان را تنظیم مقیاس کرده و از آن در برابر حملات DDoS حفاظت کنید.

 

  • سرعت و امنیت

با توجه به قابلیت افزایش مقیاس تا 100 میلیون پاسخ بر ثانیه برای مدیریت رشد سریع کوئری‌های DNS با مجموعه امکاناتی که شامل مقیاس‌پذیری چند هسته‌ای، DNS Express و ادغام با IP Anycast هستند، سیستم تحویل DNS می‌تواند میلیون‌ها کوئری DNS را مدیریت کرده، از کسب‌وکار شما در برابر حملات DDoS حفاظت کرده و بالاترین سطح کارایی برنامه‌های کاربردی را برای کاربران حفظ کند.

 

  • قابلیت افزایش مقیاس همگام با رشد کسب‌وکار شما

در محیط‌های ابر و مجازی به مدیریت انعطاف‌پذیر برنامه‌های کاربردی دسترسی خواهید داشت. رابط کاربری تحت وب F5 امکان پیکربندی آسان DNS را از طریق منوهای متمرکز، سیستم ثبت وقایع، آمارها و گزارش‌دهی پیشرفته و یک نقطه کنترل واحد برای رفع نیازهای تحویل DNS شما فراهم می‌کند.

 

  • قابلیت ادغام با زیرساخت شما

قابلیت ادغام با راهکارهای مدیریت مناطق DNS، کارایی DNS را در لبه شبکه افزایش داده و زیرساخت بک – اند DNS را پوشش می‌دهد. به این ترتیب بهره‌وری، یکپارچه‌سازی سرورها، قابلیت واکنش سریع‌تر و توانایی مدیریت DNS حفاظت شده تقویت می‌شود.

 

  • قابلیت تنظیم مقیاس سرویس‌های DNS با BIG-IP DNS برای شرکت‌های ارائه دهنده سرویس

F5 یک راهکار DNS امن با قدرت مقیاس‌پذیری بسیار بالا برای ارائه‌دهندگان خدمات ایجاد کرده که امکان وبگردی سریع‌تر با تأخیر کمتر را فراهم می‌کند. به این ترتیب تجربیات کاربری ارتقا یافته، نرخ ریزش کاربران کاهش یافته و درآمدهای شما افزایش پیدا می‌کنند. قابلیت دید بر برنامه‌های کاربردی و DNS به ارتقای سطح سلامت، بهینه‌سازی و حفاظت هر چه بیشتر از آنها کمک می‌کند.

 

1.4 مجوزدهی و کنترل دسترسی

پیچیدگی دسترسی به برنامه‌های کاربردی را کاهش دهید و از برنامه‌های کاربردی و کاربران خودتان در برابر حملات حفاظت کنید.

 

1.4.1 مجوزدهی و کنترل دسترسی چه اهمیتی دارد؟

با توجه به اینکه کاربران از محل‌ها و دستگاه‌های مختلف و با نرم‌افزارهای مختلف (با شبکه سازمانی) ارتباط برقرار می‌کنند، سازمان‌ها باید جهت پیشگیری از رخنه‌های اطلاعاتی و ارتقای بهره‌وری کاربران از یک رویکرد جدید برای دسترسی امن استفاده کنند.

 

پیاده‌سازی اعتماد صفر

پروکسی دسترسی آگاه از هویت

از آنجایی که کاربران روزبروز سیارتر شده و برنامه‌های کاربردی روی مراکز داده و ابرهای مختلف میزبانی می‌شوند، کم کم شاهد محو شدن محیط شبکه‌های سنتی و سخت‌تر شدن دفاع از آنها هستیم. در چنین شرایطی سعی کنید دسترسی به برنامه‌های کاربردی را با استفاده از یک پروکسی دسترسی مرکزی، مدیریت کرده و از راهکارهای احراز هویت روان و حفاظت شده استفاده کنید تا محیط تحت پوشش شبکه شما به برنامه‌های کاربردی، کاربران و دستگاه‌ها گسترش پیدا کند.

 

گسترش دسترسی از طریق سیستم اکتیو دایرکتوری آژور

ادغام F5 و اکتیو دایرکتوری آژور

قابلیت ادغام اکتیو دایرکتوری مایکروسافت آژور و F5 امکان دسترسی راحت، امن و آگاه از زمینه را برای همه برنامه‌های کاربردی در قالب یک داشبورد شفاف و صرف‌نظر از محل قرار گرفتن برنامه‌های کاربردی فراهم می‌کند. به این ترتیب بهره‌وری و تجربیات کاربری ارتقا یافته و هزینه‌های مدیریت دسترسی کمتر می‌شود.

 

مدیریت و ایمن‌سازی API

دسترسی امن به API

مدیریت و ایمن‌سازی API

نیاز به معماری مدرن برنامه‌های کاربردی برای افزایش یا کاهش مقیاس سریع و کارآمد، باعث افزایش اهمیت اتوماسیون شده اما اتوماسیون مستلزم استفاده از API روی رابط‌های کاربری مختلف است که باعث سخت‌تر شدن کنترل دسترسی می‌شود. راهکار مجوزدهی به F5 API به صورت بومی از این نیاز پشتیبانی می‌کند تا امکان مقیاس‌پذیری را با OAuth/JWT فراهم کند.

 

ورود یکپارچه

تجربیات کاربری را با سیستم ورود یکپارچه (SSO[4]) سفارشی‌سازی کنید

با توجه به تعداد بی‌شمار برنامه‌های کاربردی، کاربران معمولاً امکان به خاطر سپردن رمزهای منحصربفرد پیچیده برای هر یک از برنامه‌های کاربردی را ندارند. F5 راهکاری دارد که از طریق یک پورتال جامع، نمایی شفاف و جامع برای همه برنامه‌های کاربردی ایجاد می‌کند. همچنین می‌توانید با قابلیت‌های احراز هویت چند مرحله‌ای تطبیق‌پذیر راهکار SSO ما، سطح امنیت را ارتقا دهید.

 

وی‌پی‌ان SSL

فراهم کردن امکان دسترسی از راه دور به صورت مطمئن

راهکار وی‌پی‌ان F5 رمزنگاری سرتاسری، قابلیت سفارشی‌سازی دقیق احراز هویت و امکان دسترسی به برنامه‌های کاربردی، شبکه‌ها و منابع مختلف دیگر را فراهم می‌کند. همچنین می‌توانید سلامت نقاط پایانی یا کلاینت‌ها را که بر تصمیمات شما در زمینه سیاست دسترسی تأثیرگذار هستند، بررسی کنید. انعطاف‌پذیری این راهکار آن را تبدیل به ابزاری فراتر از یک وی‌پی‌ان ساده کرده است.

 

2. کارایی

با استفاده از مجموعه بی‌نظیر خدمات مخصوص دسترس‌‌پذیری و ارتقای کارایی از جمله مدیریت API، ارتقای سرعت برنامه‌های کاربردی، نظارت بر عملکرد برنامه‌های کاربردی، تعدیل بار، حفاظت در برابر DDoS، نظارت بر ترافیک ورودی مخازن و بازیابی از فاجعه، تجربیات دیجیتال به شدت متمایز با سرعت و کارایی بالا را در اختیار مشتریان و کاربران خودتان قرار دهید.

 

2.1 کارایی برنامه‌های کاربردی

هیچ کاربری به برنامه‌های کاربردی با کارایی پایین علاقه‌ای ندارد. تحقیقات نشان می‌دهند که بیش از نیمی از مشتریان به علت مشکلات مرتبط با تجربیات کاربری، خدمات یک شرکت را رها کرده و از راهکارهای جایگزین استفاده می‌کنند. F5 می‌تواند به حل این مشکل کمک کند.

 

2.1.1 کارایی برنامه‌های کاربردی چه اهمیتی دارد؟

می‌دانیم که عملکرد ضعیف بر تجربیات کاربری تأثیرگذار است. کافیست چند تجربه بد برای مشتریان ایجاد شود تا به دنبال گزینه‌های جایگزین باشند. حفظ سرعت و کارایی برنامه‌های کاربردی جزو الزامات کسب‌وکارهایی است که در دنیای دیجیتال امروزی فعالیت دارند. براساس تحقیقات اخیر حدود 60 درصد از مشتریان خدمات یک شرکت را با شرکت‌های رقیبی که تجربیات بهتری فراهم می‌کنند، جایگزین کرده‌اند. بنابراین نباید از اهمیت کارایی غافل شد.

 

ارتقای کارایی برنامه‌های کاربردی

سرعت بارگذاری صفحات و سایت خود را افزایش دهید. با F5 به تعدیل بار، فشرده‌سازی هوشمند، بهینه‌سازی ترافیک، تنظیم جریان، سیستم کش و شتاب‌بخشی به SSL در قالب یک راهکار واحد دسترسی دارید و می‌توانید آن را در محیط سازمان یا در فضای ابر مستقر کنید.

 

ارتقای کارایی و قابلیت اطمینان برنامه‌های کاربردی

کارایی برنامه‌های کاربردی چه اهمیتی دارد؟

ارتقای تجربیات دیجیتال یعنی ارتقای کارایی برنامه‌های کاربردی به صورت امن. امروزه زمان پاسخگویی و فعال بودن، تنها آماری نیست که دسترس‌پذیری را تعیین می‌کند. کارایی بهتر یعنی پیش‌بینی و واکنش سریع به نیازهای مشتریان با استفاده از راهکارهای مناسب.

 

F5 چه کمکی می‌کند؟

از طریق لایه‌های برنامه‌های کاربردی و شبکه، سرعت و قابلیت اطمینان برنامه‌های کاربردی را بهینه‌سازی کنید. با استفاده از تصمیم‌گیری‌های بلادرنگ مدیریت ترافیک و پروتکل، قدرت پاسخگویی برنامه‌های کاربردی را ارتقا دهید. برای ارائه برنامه‌های کاربردی انعطاف‌پذیر و قابل اطمینان از رمزنگاری پرقدرت با سرعت مناسب استفاده کنید.

 

بهینه‌سازی کارایی برنامه‌های کاربردی

مشکلات پهنای باند، تنگناها و مسدود شدن ترافیک معمولاً پیش از اینکه تبدیل به مشکلات جدی شوند، نادیده گرفته می‌شوند. با راهکارهای F5 می‌توانید ترافیک را به صورت زنده و لحظه‌ای مصورسازی و تحلیل کنید. با استفاده از F5 عیب‌یابی را به صورت کارآمد انجام داده و تغییرات را با سرعت پیاده‌سازی کنید.

 

ارتقای کارایی برنامه‌های کاربردی: تنظیم و بهینه‌سازی

چرا قابلیت مشاهده کارایی برنامه‌های کاربردی مهم است؟

امروزه کم بودن سرعت معادل با از رده خارج شدن و شکست است. از آنجا که برنامه‌های کاربردی راه اصلی برقراری تعامل با مشتریان هستند، امروزه سرعت و قابلیت اطمینان بسیار مهم هستند و از جمله موارد ضروی برای دستیابی به موفقیت بشمار می‌آیند. مطمئن شوید که برنامه‌های کاربردی شما صرف‌نظر از محل مشتریان به مناسب‌ترین شکل ممکن به آنها پاسخ می‌دهند.

 

F5 چه کمکی می‌کند؟

راهکارهای F5 و NGINX قابلیت تحلیل ترافیک را برای تنظیم بهینه کارایی برنامه‌های کاربردی بر اساس رفتارهای مشاهده شده فراهم کرده و با استفاده از راهکارهای امنیتی در کنار این امکانات، تجربیات کاربری را ارتقا می‌دهند. با قابلیت دید نرم‌افزار محوری که برای ایجاد راهکارهایی سریع‌تر جهت برآورده کردن نیازهای مشتریان با سیستم مدیریت سیاست ادغام شده، سطح کارایی را مدیریت کنید.

 

بهینه‌سازی و مدیریت کارایی API

از امکان پردازش و مدیریت ترافیک API با کارایی بالا استفاده کنید. APIها را یک بار تعریف کرده، در هر محل دلخواهی منتشر کرده و در یک پورتال مخصوص توسعه‌دهندگان ثبت کنید. همزمان با احراز هویت و مجوزدهی به کاربران به صورت مرکزی، ترافیک API را شکل داده، مدیریت کرده و از آن حفاظت کنید.

 

با استفاده از راهکار مدیریت API مدرن، برنامه‌های کاربردی خودتان را مدرنیزه کنید

چالش: پیدا کردن یک راهکار مدیریت API کارآمد

APIها در تحول دیجیتال نقشی محوری دارند. این ابزارها حکم بافتی را دارند که به معماری‌های وب مدرن و نرم‌افزارهای همراه قدرت داده و امکان ایجاد یک بازار دیجیتال را توسط سازمان‌ها فراهم می‌کنند. APIها تبدیل به ابزارهایی فراگیر شده‌اند. وقتی غذا سفارش می‌دهیم، با استفاده از یک برنامه کاربردی با تلفن همراه تاکسی می‌گیریم یا بلیط رزرو می‌کنیم دائماً از APIها استفاده می‌شود.

با گسترش میزان استفاده از میکروسرویس‌ها و APIها، راهکارهای مدیریت API سنتی که برای برنامه‌های کاربردی یکپارچه طراحی شده‌اند قابلیت برآورده کردن الزامات محیط‌ها و برنامه‌های کاربردی مدرن را ندارند. این ابزارها گران‌قیمت هستند، ردپای دیجیتال وسیعی ایجاد می‌کنند، کارایی ضعیفی دارند و پیچیدگی‌های برنامه‌های کاربردی مدرن را افزایش می‌دهند.

 

راهکار

همچنان که برنامه‌های کاربردی را مدرنیزه می‌کنید، نیاز به یک راهکار مدیریت API مدرن خواهید داشت. راهکار مدیریت API شما باید سبک، انعطاف‌پذیر، قابل حمل بوده و امکان اجرای آن روی مخازن مختلف برای پشتیبانی از نرم‌افزارهای مبتنی بر میکروسرویس وجود داشته باشد. این راهکار باید بتواند ترافیک API را برای برنامه‌های کاربردی سنتی و مدرن مدیریت کند بدون اینکه پیچیدگی‌های بیشتری ایجاد کند. مهم‌تر از همه اینکه تحت هیچ شرایطی نباید باعث افت کارایی شود.

 

F5 چه کمکی می‌کند؟

ماژول مدیریت API برای کنترل‌کننده NGINX، سریع‌ترین راهکار مدیریت API موجود است که قدرت خام و بهره‌وری NGINX Plus به عنوان یک درگاه API را با فناوری جدید پنل کنترل ترکیب می‌کند. سیستم کنترل کننده NGINX به تیم‌های DevOps و بخش عملیات/زیرساخت امکان می‌دهد که APIها را تعریف، منتشر، ایمن‌سازی، نظارت و تحلیل کنند.

 

2.2 دسترس‌پذیری زیرساخت و برنامه‌های کاربردی

می‌توانید به راحتی تعدیل بار، مسیریابی ترافیک مخازن، حملات محروم‌سازی از سرویس توزیع شده و غلبه بر خرابی را در شرایط بازیابی از فاجعه مدیریت کنید. به این ترتیب برنامه‌های کاربردی شما به صورت شبانه‌روزی فعال و در دسترس خواهند بود.

 

2.2.1 دسترس‌پذیری زیرساخت و برنامه‌های کاربردی چه اهمیتی دارد؟

پس از به‌روزرسانی، سرورهای شما ریبوت نمی‌شوند. ارائه‌دهنده سرویس ابر مورد استفاده شما از دسترس خارج شده است. یک پاد کوبرنتیز از کار افتاده است. هر یک از این شرایط می‌تواند کسب‌وکار شما را در روز یا شب مختل کند. در چنین شرایطی پرسش اصلی این نیست که چه موقع دوباره فعالیت‌های آنلاین خودتان را از سر می‌گیرید بلکه تعداد مشتریانی که در این شرایط از دست داده‌اید مهم است.

 

تعدیل بار برای برنامه‌های کاربردی

با رشد کسب‌وکار شما، انتظار مشتریان برای دسترسی شبانه‌روزی به خدمات شما هم بیشتر می‌شود. برنامه‌های کاربردی روزبروز پیچیده‌تر شده و شامل قابلیت‌ها و سرویس‌هایی می‌شوند که از طریق چندین ارائه‌دهنده راهکار ابر خصوصی و عمومی مختلف ارائه می‌شوند. F5 عظیم‌ترین مجموعه راهکارهای سخت‌افزاری و نرم‌افزاری را برای مدل‌های استقرار مختلف دارد و با مهم‌ترین نیازهای تجاری شما تطبیق پیدا می‌کند.

 

تنظیم بار برنامه‌های کاربردی

تنظیم بار برنامه‌های کاربردی چه اهمیتی دارد؟

روش‌های سنتی مدیریت بار، با پیچیدگی برنامه‌های کاربردی امروزی تناسبی ندارند. با اتوماسیون روزافزون پیاده‌سازی‌های برنامه‌های کاربردی، این برنامه‌ها نیاز به قابلیت تنظیم بار هوشمند و سریعی دارند که قابلیت‌هایی فراتر از مدیریت اتصالات کلاینت‌های خارجی داشته باشند.

 

F5 چه کمکی می‌کند؟

برای توزیع و مدیریت از راهکارهای معماری پروکسی معکوس و کامل F5 استفاده کنید. برنامه‌های کاربردی خودتان را در پلتفرم‌های مختلف بهینه‌سازی، حفاظت و تنظیم مقیاس کنید. به هوش و قابلیت تنظیم بار برنامه‌ریزی شده لازم برای بهینه‌سازی ترافیک داخلی و خارجی به صورت امن دسترسی پیدا کنید.

 

مدیریت ترافیک ورودی کوبرنتیز

برای نرم‌افزارهای مبتنی بر میکروسرویس نیاز به راهکارهایی دارید که با معماری‌های پویا و گذرا همخوانی داشته باشند. می‌توانید راهکارهای F5 را صرف‌نظر از محل میزبانی برنامه‌های کاربردی به صورت مستقیم در سیستم مدیریت کلاستر ادغام کنید تا تیم‌های شبکه و امنیت بدون افت سرعت توسعه، به حفظ خدمات ادامه دهند.

 

بهینه‌سازی مدیریت مخزن با F5

مهم‌ترین موضوع در هنگام کار با مخازن چیست؟

بهینه‌سازی مدیریت مخزن با F5

مخازن جزو ابزارها و فناوری‌های گذرا نیستند. حدود نیمی از پاسخ‌دهندگان به گزارش وضعیت سرویس‌های برنامه‌های کاربردی در سال 2019 اعلام کرده‌اند که از مخازن استفاده می‌کنند اما باید توجه کنید که در کنار مزایای بی‌شمار مخازن (مثل قابلیت حمل، مقیاس‌پذیری، ارتقای کارایی استقرار) امکان ایجاد مخاطرات امنیتی و حتی ناکارآمدی استقرار آنها وجود دارد. این مشکلات معمولاً ناشی از تلاش برای ادغام سرویس‌های برنامه‌های کاربردی سنتی ایستا با برنامه‌های کاربردی مخزنی مبتنی بر تحول دیجیتال هستند.

به جای تلاش برای بهینه‌سازی سرویس‌های حفظ امنیت و کارایی برنامه‌های کاربردی جهت تطبیق آنها با مجموعه نیازها، پارامترها و استانداردهای جدید نیاز به راهکاری دارید که به اندازه برنامه‌های کاربردی مخزنی شده (containerized)، پویا باشد.

 

افزایش قدرت مقاومت

برنامه‌های کاربردی باید در برخورد با رویدادهای غیرمنتظره سرعت و دسترس‌پذیری خود را حفظ کنند. بنابراین باید ابزارهای لازم را برای استقرار و حفظ امنیت برنامه‌های کاربردی و زیرساخت‌های خودتان در محیط‌های چند ابری، ابر ترکیبی و درون سازمانی در اختیار داشته باشید.

 

ارتقای مقاومت زیرساخت و برنامه‌های کاربردی

مقاومت زیرساخت و برنامه‌های کاربردی چه اهمیتی دارد؟

آسیب رسیدن به اعتبار و از دست دادن مشتریان جزو پیامدهای اختلال یا از کار افتادگی برنامه‌ریزی‌نشده هستند. نظرسنجی‌ها نشان می‌دهند که بیش از نیمی از مشتریان شرکت‌ها تصمیم به انتخاب شرکت‌های رقیب گرفته‌اند چون تجربیات بهتری برای آنها فراهم کرده‌اند. بنابراین از کار افتادگی معادل با ضرر است.

 

F5 چه کمکی می‌کند؟

48 شرکت عضو فورچون 50 برای حفظ و ایمن‌سازی ارتباطات مشتریان از خدمات F5 استفاده می‌کنند. سرویس‌های ابر، امنیت پیشرفته و تنظیم بار هوشمند F5 امکان استقرار برنامه‌های کاربردی را به صورت قابل اطمینان در هر نقطه‌ای از جهان فراهم می‌کنند. F5 برای محیط‌های مختلف از جمله محیط‌های درون سازمانی و محیط‌های مخزنی مبتنی بر ابر راهکارهایی دارد که نیازهای مشتریان شما را برآورده می‌کنند.

 

پیشگیری از حملات DDOS

حملات محروم‌سازی از سرویس توزیع شده می‌توانند باعث از کار افتادگی شوند که به برند شما آسیب وارد کرده و خسارت‌های مالی سنگینی ایجاد می‌کنند. F5 راهکارهای حفاظت در برابر DDoS حجمی، محاسباتی و نرم‌افزار محوری دارد که به صورت یک سرویس مدیریت شده و بر اساس مدل SaaS یا لوازم سخت‌افزاری و نرم‌افزاری ارائه می‌شود.

 

حفاظت در برابر حملات DDoS

حفاظت چند سطحی در برابر DDoS چه اهمیتی دارد؟

یکی از خطرات تهدید کننده همه مشاغل، حملات DDoS هستند. هدف این حملات ایجاد اختلال در عملکرد یا دسترس‌پذیری برنامه‌های کاربردی است. البته مسیرهای حمله متفاوت هستند و پهنای باند در دسترس، منابع برنامه‌های کاربردی مثل پردازنده و حافظه یا پروتکل‌های زیرساخت حیاتی مثل DNS و TLS را هدف می‌گیرند.

 

F5 چه کمکی می‌کند؟

F5 بر اساس محل میزبانی برنامه‌های کاربردی شما در ابر، درون سازمان یا ترکیب هر دو و سطح مدیریت دستی مورد نظرتان، بهترین مدل عملیاتی و معماری را برای حفاظت در برابر محروم‌سازی از سرویس ارائه می‌دهد. بعلاوه، امکان تکامل راهکارهای شما به مرور زمان و بر اساس تغییر نیازهای‌تان برای حفاظت از زیرساخت‌های برنامه‌های کاربردی وجود دارد.

 

3. اتوماسیون

ابتکار و نوآوری مورد انتظار مشتریان خودتان را با سرعتی بیشتر در اختیار آنها قرار دهید. فرایندهای توسعه، تحویل و استقرار برنامه‌های کاربردی را به کمک ابزارهای مدیریت و اتوماسیون هموارتر کرده و افزایش سرعت دهید. این ابزارها شامل ادغام با CI/CD، پیکربندی و آماده‌سازی سرویس‌ها و مدیریت محیط‌های چند ابری هستند.

 

3.1 اتوماسیون DevOps به ارائه ابتکار و نوآوری برای مشتریان کمک می‌کند

با اتوماسیون کل خط لوله توسعه از جمله زیرساخت شبکه و امنیت، به ارائه ابتکار و نوآوری برای مشتریان خودتان شتاب بدهید.

 

3.1.1 توسعه اتوماسیون DevOps چه اهمیتی دارد؟

برنامه‌های کاربردی مهم‌ترین راه تعامل مشتریان با مشاغل هستند بنابراین کاربران انتظار نوآوری‌های منظم و رفع سریع مشکلات را دارند اما فرایندهای استقرار دستی زمانبر، باعث کند شدن سرعت کارها می‌شوند. به همین دلیل سازمان‌ها باید در کل خط لوله توسعه، اتوماسیون را پیاده‌سازی کنند.

 

ادغام امنیت و کارایی

اگرچه با استفاده از خط لوله‌های خودکار CI/CD چرخه‌های توسعه سرعت گرفته‌اند اما هنوز برای بسیاری از درخواست‌های امنیتی و شبکه از فرایندهای دستی مبتنی بر تیکت استفاده می‌شود. امکان تغییر این شرایط وجود دارد. با F5 امکان ادغام کامل سیاست عملکردی با امنیت و شتاب بخشیدن به خط لوله ابتکار و نوآوری برای مشتریان فراهم می‌شود.

 

ارتقای سرعت CI/CD از طریق ادغام با اتوماسیون

چالش: قربانی کردن امنیت و کارایی برای افزایش سرعت توسعه

اگرچه خط لوله‌های خودکار CI/CD به افزایش سرعت چرخه‌های توسعه کمک می‌کنند اما هنوز بسیاری از سیاست‌های امنیت و شبکه وابسته به فرایندهای مبتنی بر تیکت دستی هستند. این وضعیت باعث شده که تیم‌های طراحی برنامه‌های کاربردی برای انتشار هر چه سریع‌تر کدها، سیاست‌های شبکه و امنیت شرکتی را دور بزنند.

در هر صورت تهدیدات همچنان وجود دارند. با گسترش برنامه‌های کاربردی در سطح محیط‌های چند ابری، سطح تهدید هم روزبروز وسیع‌تر می‌شود و با توجه به پیامدهای ویرانگر از کار افتادن برنامه‌های کاربردی، حفظ کارایی در همه مواقع حیاتی است. بنابراین زمانی که مشکلات عملکردی یا تهدیدات امنیتی شناسایی می‌شوند، تیم‌های DevOps معمولاً تخصص یا ابزارهای لازم برای واکنش کارآمد را ندارند.

راهکار: ادغام روان CI/CD

می‌توان خدمات برنامه‌های کاربردی را که قابلیت مسیریابی هوشمند ترافیک و امنیت پیشرفته را فراهم می‌کنند، با استفاده از همان ابزارها و فرایندهایی که خط لوله CI/CD را پیش می‌برند، به صورت خودکار ایجاد کرد. به این ترتیب تیم‌های DevOps شما می‌توانند از خط لوله‌های توسعه فعلی استفاده کنند بدون اینکه باعث افزایش ریسک یا افت سرعت نوآوری شوند.

 

F5 چه کمکی می‌کند؟

F5 بیشترین قابلیت ادغام با سرویس‌های برنامه‌های کاربردی را دارد و انعطاف‌پذیری عملیاتی بی‌نظیری برای شما فراهم می‌کند. F5 با ابزارهای پرکاربردی مثل Ansible، ServiceNow و GitLab ادغام می‌شود و امکان تطبیق با جریان کار ابزار مورد استفاده را برای شما فراهم می‌کند. در نهایت مجموعه‌ای منسجم از سرویس‌های برنامه‌های کاربردی ارائه می‌شود که صرف‌نظر از محل یا شیوه استقرار برنامه‌های کاربردی شما قابلیت ادغام خودکار با آنها را دارند.

 

اتوماسیون تحویل برنامه‌های کاربردی

از پیاده‌سازی دستی خدمات امنیت و تحویل برنامه‌های کاربردی خودداری کرده و به محیط ساخت‌وسازتان سرعت بدهید. از اتوماسیون برای استقرار و پیکربندی سرویس‌های زیرساخت شبکه و امنیت استفاده کنید.

 

ادغام NetOps و SecOps در فرایند تحویل برنامه‌های کاربردی

چالش: جدا بودن تیم‌ها از یکدیگر

تیم‌های NetOps و SecOps معمولاً مقادیر زیادی از وقت و منابع‌شان را صرف انجام کارهای دستی خط فرمانی می‌کنند. بنابراین این تیم‌ها امکان مشارکت در خط لوله تحویل خودکار برنامه‌های کاربردی را ندارند. مشکل اینجاست که با افزایش سریع تعداد برنامه‌های کاربردی در سازمان‌ها از صدها عدد به هزاران عدد، همگام ماندن با تیم توسعه، پیاده‌سازی کنترل‌های امنیتی و مدیریت ترافیک توسط تیم‌های شبکه و امنیت روزبروز سخت‌تر می‌شود. این وضعیت خطر آسیب‌پذیری در برابر تهدیدات سایبری و مشکلات عملکردی را افزایش داده و می‌تواند منجر به چالش‌های زیادی در مرحله مدیریت پس از انتشار محصول شود.

راهکار: استفاده از اتوماسیون امنیت و شبکه

کارشناسان NetOps و SecOps برای افزایش مقیاس عملیات باید استفاده از اتوماسیون را در نظر داشته باشند. استفاده از اتوماسیون به استقرار سریع‌تر، در بازه‌های زمانی کوتاه‌تر همزمان با ادغام سیاست‌های شبکه و امنیت در خط لوله‌های CI/CD کمک می‌کند. تیم‌های NetOps و SecOps خودتان را سازماندهی مجدد کنید تا از دریافت‌کنندگان تیکت متمرکز بر کارهای دستی یک باره، تبدیل به ارائه‌دهندگان سرویسی شوند که سرویس‌های قابل استفاده مجدد طراحی می‌کنند. با این روش، وقت توسعه‌دهندگان شما آزادتر می‌شود و متمرکز بر ارزش آفرینی از طریق نوشتن کدهای جدید می‌شوند و وقت آنها صرف اضافه کردن تدابیر امنیتی و شبکه به هر برنامه کاربردی به صورت دستی نمی‌شود.

 

F5 چه کمکی می‌کند؟

F5 امکان اتوماسیون سرویس‌های برنامه‌های کاربردی چند ابری را فراهم می‌کند تا زمان توسعه و احتمال خطا کاهش یافته و تیم‌های NetOps و SecOps تبدیل به یکی از اجزای مهم توسعه برنامه‌های کاربردی و خط لوله توسعه شوند.

 

توسعه سریع آبی/سبز

F5 خدمات تعدیل بار و مدیریت ترافیک پیشرفته‌ای در اختیار سازمان‌ها قرار می‌دهد که ترافیک شمال/جنوب مشتریان، ارتباطات داخلی APIها و ترافیک غرب/شرق سرویس‌های داخلی را روان‌سازی می‌کند. در هر جایی که برای حفاظت از تجربیات دیجیتال کاربران نیاز به توسعه سریع وجود دارد، از مدل‌های استقرار آبی/سبز استفاده کنید. در این روش دو محیط تولید مجزا اجرا می‌شوند.

 

توسعه آبی/سبز سریع در هر محیطی

توسعه آبی/سبز سریع در هر محیطی

توسعه سریع، باعث ایجاد مخاطرات زیادی برای تجربیات دیجیتال و اعتماد مشتریان می‌شود. استقرار آبی/سبز می‌تواند به کاهش ریسک کمک کند اما برنامه‌های کاربردی روزبروز پیچیده‌تر شده و مقیاس آنها با سرعت زیادی افزایش پیدا می‌کند. در نتیجه برای واکنش به برنامه‌های کاربردی توزیع شده نسل جدید نیاز به تنظیم بار دارید.

 

F5 چه کمکی می‌کند؟

F5 راهکارهای تنظیم بار مخصوصی برای ساختن نسل جدید برنامه‌های کاربردی چند ابری و مخزنی دارد. با F5 از فروشندگان در خط لوله CI/CD استفاده کنید تا تنظیم بار و امنیت را به صورت همزمان در کدها پیاده‌سازی کرده و سرویس‌های بومی تکراری را در قالب یک راهکار مدیریت ترافیک یکپارچه ترکیب کنید.

 

سرویس‌های ابر توزیع شده

تجربیات کاربری بهتر با سرعت و دسترس‌پذیری بالاتر ایجاد کنید. برنامه‌های کاربردی مبتنی بر میکروسرویس و مخزن را با هر مدل و در هر محلی که مشتریان نیاز دارند (از هم مکانی و ارائه‌دهندگان ابر گرفته تا لبه ابر) و با عملیات ابربومی، امنیت منسجم و قابلیت مشاهده سرتاسری نصب و مدیریت کنید.

 

مدیریت و تنظیم مقیاس لبه، با سرعت و امنیت بیشتر

مقیاس‌پذیری برنامه‌های کاربردی در لبه مشتری چه اهمیتی دارد؟

امروزه ارائه برنامه‌های کاربردی سریع و در دسترس در محیط‌های ابر مختلف نقش مهمی در موفقیت مشاغل دارد. با ظهور معماری‌های جدید چند ابری و مبتنی بر لبه، تا سال 2020 بیش از 50 درصد داده‌های تولید شده توسط سازمان‌ها خارج از مراکز داده سنتی یا یک ابر متمرکز واحد، تولید و پردازش می‌شوند. سرویس‌های ابر توزیع شده نقش بسیار مهمی در موفقیت سازمان‌ها دارند.

 

F5 چه کمکی می‌کند؟

سرویس‌های ابر توزیع شده F5 راهکار بهتری جهت ارائه سرویس‌های مدرن ابر بومی برای برنامه‌های کاربردی با عملکرد و دسترس‌پذیری بی‌نظیر هستند. سازمان‌ها می‌توانند برنامه‌های کاربردی مبتنی بر میکروسرویس و مخزن را با هر مدل و در هر محلی که مشتریان نیاز دارند (از هم مکانی و ارائه‌دهندگان ابر گرفته تا لبه ابر) و با عملیات ابر بومی، امنیت منسجم و قابلیت مشاهده سرتاسری نصب و مدیریت کنند.

F5 امکان استقرار عملیات DevOps بر روی پلتفرمی مدرن که قابلیت‌های ارائه برنامه‌های کاربردی را (در هر سایت لبه یا ابری) ایمن‌سازی و اتوماسیون می‌کند، فراهم می‌کند.

 

3.2 دسترسی به مدیریت چند ابری کامل با F5

ساختن و مدیریت برنامه‌های کاربردی در محیط‌های ابر مختلف بدون افزایش پیچیدگی و ریسک، کار سختی است. اما F5 می‌تواند به حل این مشکل کمک کند.

 

3.2.1 مدیریت چند ابری چه اهمیتی دارد؟

از هر 10 سازمان، حدود 9 سازمان از چند ارائه‌دهنده سرویس ابر عمومی استفاده می‌کنند. استفاده از فناوری‌های مخزن برای کاهش وابستگی به ارائه‌دهندگان راهکارهای ابر بومی، قابلیت حمل و اتوماسیون در سطح پلتفرم‌های مختلف را افزایش می‌دهد اما باعث ایجاد پیچیدگی و سربار اضافه برای زیرساخت می‌شود. با شیوه توزیع سرویس‌های برنامه‌های کاربردی روی محیط‌های ابر و لبه‌های مختلف بدون توزیع سربار مدیریت و ریسک آن آشنا شوید.

 

ایجاد شبکه چند ابری مبتنی بر SAAS

پلتفرم ابر توزیع شده F5 راهکارهای امنیت و شبکه مبتکرانه‌ای برای اتصال ابر عمومی و خصوصی ارائه می‌دهد. تیم‌های PlatformOps و DevOps را از تلاش برای مدیریت طراحی پیچیده شبکه، اتصالات و سربار مدیریت پلتفرم‌های ابر بی‌نیاز کنید. با پلتفرم مدیریت APIمحور مبتنی بر مدل SaaS F5 Distributed Cloud دید کامل، امکان اعمال سیاست‌ها به صورت سرتاسری، تنظیم پیکربندی‌ها و سیاست‌های سرویس اپلیکیشن‌ها و امنیت یکپارچه را در اختیار دارید.

 

با مدل شبکه چند ابری جامع، در هر جایی به امکانات لازم دسترسی دارید

شبکه چند ابری مبتنی بر مدل SaaS چه اهمیتی دارد؟

بیش از 70 درصد مشاغل در حال توسعه برنامه‌های کاربردی ابر بومی بر اساس معماری‌های میکروسرویس هستند. بسیاری از شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی اعلام کرده‌اند که جریان کاری را روی چندین ابر توزیع کرده‌ و حدود نیمی از آنها از 4 ارائه‌دهنده ابر یا بیشتر استفاده می‌کنند. این پیچیدگی حتی خبره‌ترین مهندسان NetOps را به چالش می‌کشد.

چگونه می‌توان برنامه‌های کاربردی ابر بومی را متصل و ایمن‌سازی کرد بدون اینکه باعث افزایش هزینه‌ها و پیچیدگی نسبت به راهکارهای شبکه چند ابری آی‌پی به آی‌پی شده و قابلیت دید سرتاسری و اعمال سیاست‌های منسجم را فراهم کند؟

 

F5 چه کمکی می‌کند؟

راهکار شبکه چند ابری F5 Distributed Cloud، خدمات امنیتی و شبکه مبتکرانه مبتنی بر مدل SaaS را برای ابرهای خصوصی و عمومی ارائه می‌دهد. این راهکار تیم‌های NetOps و DevOps را از نیاز به مدیریت چندین سرویس مختلف بی‌نیاز کرده و امکان نظارت کامل و پیاده‌سازی سیاست‌ها را به صورت سرتاسری با استفاده از یک زیرساخت قابل اتوماسیون و آماده توسعه فراهم می‌کند.

سرویس‌های ابر توزیع شده F5 پیاده‌سازی‌های چند ابری را از طریق یک کنسول واحد با هم ترکیب می‌کنند تا مدیریت مدل‌های استقرار مختلف ابر آسان‌تر شود و از نصب سریع‌تر و زیرساخت یکپارچه بهره‌مند شود.

 

لبه شبکه امن و مقیاس پذیر

تجربیات کاربری برتر را با سرعت و دسترس‌پذیری بالا در مقیاس انبوه فراهم کنید. برنامه‌های کاربردی مبتنی بر میکروسرویس و مخزن را در هر جایی که مشتریان نیاز دارند (از مدل هم مکانی و سرویس‌های ابر مختلف گرفته تا لبه) با قابلیت مشاهده سرتاسری کامل، امنیت منسجم و عملیات ابر بومی نصب و اجرا کنید. همچنین می‌توانید بار کاری ابر را به شبکه جهانی که متشکل از نقاط حضور لبه ([5]PoP) منطقه‌ای است انتقال دهید که به ایجاد تجربیات کاربری قدرتمندتر و کاهش تأخیر برنامه‌های کاربردی تا بیش از 80 درصد کمک می‌کند.

 

مدیریت و افزایش مقیاس لبه با سرعت و امنیت بیشتر

افزایش مقیاس برنامه‌های کاربردی در لبه مشتری چه اهمیتی دارد؟

امروزه ارائه برنامه‌های کاربردی سریع و دسترس‌پذیری نقش مهمی در موفقیت کسب‌وکارها دارد. با ظهور معماری‌های مبتنی بر لبه و چند ابری جدید، تا سال 2022 بیش از 50 درصد داده‌های تولید شده توسط سازمان‌ها خارج از مراکز داده سنتی یا یک ابر مرکزی واحد تولید و پردازش می‌شوند. حالا سازمان‌هایی که به دنبال موفقیت هستند باید از خدمات ابر توزیع شده استفاده کنند.

 

F5 چه کمکی می‌کند؟

مدل‌های ابر توزیع شده راهکار بهتری برای ارائه سرویس‌های برنامه‌های کاربردی مدرن ابر بومی با کارایی و دسترس‌پذیری بی‌نظیر در مقیاس عظیم هستند. سازمان‌ها می‌توانند در هر جایی که کاربران نیاز به خدمات دارند – از ارائه‌دهندگان خدمات هم مکانی و شرکای ابری گفته تا لبه مشتری – عملیات ابر بومی، امنیت پایدار و قابلیت مشاهده سرتاسری را ارائه دهند.

F5 امکان استقرار DevOps بر روی یک پلتفرم مدرن را فراهم می‌کند که قابلیت‌های تحویل برنامه‌های کاربردی به هر سایت لبه یا ابر را ایمن‌سازی و اتوماسیون می‌کند.

 

نصب و مدیریت APIها در سطح ابرهای مختلف

برای کاهش پیچیدگی‌های میکروسرویس‌ها و پراکندگی پیکربندی‌ها بدون تحت تأثیر قرار دادن سرعت یا چابکی، نیاز به یک راهکار مدیریت سبک وزن دارید که امکان اتصال امن با برنامه‌های کاربردی مدرن شما را در هر محلی که سرویس‌ها را توسعه داده و مستقر می‌کنید، فراهم کند. مدل‌های چند ابری نیاز به جایگزینی مقیاس‌پذیر و انعطاف‌پذیر برای سرویس‌های ابر عمومی بومی دارند. F5 NGINX قابلیت‌های چند ابری و امکانات پیشرفته را در کنار استقلال از پلتفرم در اختیار شما قرار می‌دهد تا یک راهکار خودکار سرتاسری برای مدیریت برنامه‌های کاربردی داشته باشید.

 

راهکارهای مدیریت F5 API

مدیریت API چیست و چه اهمیتی دارد؟

APIها یکی از بلاک‌های سازنده اصلی توسعه برنامه‌های کاربردی میکروسرویسی ابر بومی هستند اما مدیریت و ایمن‌سازی APIهایی که در سطح معماری‌های توزیع شده پراکنده شده‌اند، کار سختی است. با متمرکزسازی مدیریت API و سرویس‌های درگاه می‌توانید به صورت امن در محیط‌های استقرار و پلتفرم‌های مختلف افزایش مقیاس پیدا کنید تا تجربیات کاربری قابل اعتماد و واکنشی ایجاد کنید.

 

F5 چه کمکی می‌کند؟

APIها با سرعت، تبدیل به یکی از اصلی‌ترین مسیرهای حمله به برنامه‌های کاربردی می‌شوند. فقدان رویکردهای مدیریت API منسجم بین توسعه‌دهندگان و تیم‌های عملیاتی که ناکارآمدی کنترل‌های امنیتی می‌تواند آن را تشدید کند، منجر به ایجاد پیچیدگی‌های غیرضروری و ریسک‌های مخفی برای مشتریان و سازمان‌ها می‌شود. ساختن و مدیریت APIها باید به چابکی ساختن و مدیریت برنامه‌های کاربردی باشد

 

4. بینش

با اطمینان از در اختیار داشتن دیدی سرتاسری بر کل مجموعه برنامه‌های کاربردی خودتان – صرف‌نظر از محل استقرار آنها – تجربیات کاربری بهتری ارائه کنید. بهره‌وری عیب‌یابی را افزایش داده، از بینش فراهم شده درباره برنامه‌های کاربردی بهره‌مند شوید و از قدرت داده‌ها برای انجام تصمیم‌گیری‌های تجاری بهتر استفاده کنید.

 

4.1 مصورسازی و عیب‌یابی از برنامه‌های کاربردی

از اطلاعات منحصربفرد ارائه شده توسط F5 درباره برنامه‌های کاربردی استفاده کنید و بر اساس بینشی که به صورت لحظه‌ای برای شما فراهم می‌شود اقدام کنید و عملکرد روان کل اکوسیستم خودتان را حفظ کنید.

 

4.1.1 نظارت بر امنیت و عملکرد برنامه‌های کاربردی چه اهمیتی دارد؟

از کار افتادن برنامه‌های کاربردی و عدم دریافت واکنش از آنها به هیچ وجه خوشایند نیست. اگر نتوانید تقاضای روزافزون کاربران در زمینه برنامه‌های کاربردی و زیرساخت‌ها را برآورده کنید، ممکن است آنها را از دست بدهید. از دید کاربران کند بودن برنامه‌های کاربردی به اندازه از دسترس خارج شدن آنها بد و نامطلوب است.

 

درک و عیب‌یابی مشکلات برنامه‌های کاربردی

ارزش خدمات شما و وفاداری مشتریان بر اساس عملکرد و قابلیت اطمینان برنامه‌های کاربردی تعیین می‌شود. با توجه به این موضوع، توسعه‌دهندگان برنامه‌های کاربردی نمی‌توانند روزها یا ساعت‌ها منتظر تشخیص مشکل برنامه‌های کاربردی و رفع آن بمانند. حتی کوچکترین مشکل هم می‌تواند بر وفاداری مشتریان تأثیر بدی داشته باشد.

راهکارهای F5 از داده‌های برنامه‌های کاربردی و شبکه برای ایجاد بینش لازم جهت رفع سریع مشکلات – صرف‌نظر از ریشه آنها – استفاده می‌کنند. داشبوردهای مشترک مبتنی بر برنامه‌های کاربردی امکان دسترسی به داده‌های لازم را برای تیم‌های NetOps، DevOps و SecOps فراهم می‌کنند و از حل مسئله به روش مشارکتی هم پشتیبانی می‌کنند.

 

عیب‌یابی مبتنی بر محور برنامه‌های کاربردی

ترافیک ورودی، سیستم‌ها و معیارهای سلامت سرویس‌ها را بررسی کرده و در اسرع وقت نسبت به آنها اقدام کنید. ایجاد دید قوی درباره رفتار برنامه‌های کاربردی به صورت یک سیستم پویا به جای یک سری نقاط پایانی مجزا، بنیش مفیدی درباره تجربیات دیجیتال فراهم می‌کند.

 

اطلاعات تطبیق‌پذیر و کاربردی

امروزه کارایی و قابلیت اطمینان بیشتر از همیشه اهمیت پیدا کرده است. F5 با استفاده از داده‌های عمیق دورسنجی زیرساخت و برنامه‌های کاربردی، بینشی فراتر از نظارت ساده برای شما فراهم می‌کند. بینشی مبتنی بر حقایق دنیای واقعی درباره تجربیات کاربری مشتریان از برنامه‌های کاربردی خودتان به دست آورده و تغییرات را سریع‌تر و کارآمدتر اجرا کنید.

 

قابلیت اتصال با اولویت به API

با ادغام ابزارهای شخص ثالث به راهکارهای سازمانی فعلی خودتان، به آنها متصل شده و اطلاعات دورسنجی ارزشمند را از F5 به دست آورید. همچنین می‌توانید صرف‌نظر از محل استقرار  ابر، مراکز داده هم مکانی شده، میکروسرویس‌ها یا سخت‌افزارهای خام از قابلیت اتصال با الویت به API استفاده کنید.

 

ادغام با اکوسیستم‌ها

با استفاده از داده‌های دورسنجی هوشمند F5 که به روش استریمینگ در دسترس شما قرار می‌گیرند، قابلیت دید بیشتری بر برنامه‌های کاربردی داشته و سریع‌تر اقدام کنید. دسترسی به آمار ترافیک ورودی دنیای واقعی و رویدادهای امنیتی درک بهتری از چگونگی و دلیل وقوع مشکلات و رویدادها و شیوه پیشگیری از رخدادهای آینده برای DevSecOps و توسعه‌دهندگان فراهم می‌کند.

 

بهبود کارایی برنامه‌های کاربردی: بهینه‌سازی و تنظیم

چرا قابلیت مشاهده کارایی برنامه‌های کاربردی مهم است؟

امروزه کم بودن سرعت معادل با از رده خارج شدن و شکست است. از آنجایی که برنامه‌های کاربردی راه اصلی برقراری تعامل با مشتریان هستند حالا سرعت و قابلیت اطمینان از همیشه مهم‌تر شده و شرط رسیدن به موفقیت هستند. مطمئن شوید که برنامه‌های کاربردی شما صرف‌نظر از محل مشتریان و خود برنامه‌های کاربردی، به مناسب‌ترین شکل ممکن به آنها پاسخ می‌دهند.

 

F5 چه کمکی می‌کند؟

راهکارهای F5 و NGINX قابلیت تحلیل ترافیک را برای تنظیم بهینه کارایی برنامه‌های کاربردی بر اساس رفتارهای مشاهده شده فراهم کرده و با استفاده از راهکارهای امنیتی در کنار این امکانات، تجربیات کاربری را ارتقاء می‌دهند. با قابلیت دید نرم‌افزار محوری که برای ایجاد راهکارهایی سریع‌تر جهت برآورده کردن نیازهای مشتریان با مدیریت سیاست ادغام شده، سطح کارایی را مدیریت کنید.

 

مدیریت پورتفولیوی (مجموعه کامل) برنامه‌های کاربردی

ایجاد تجربیات دیجیتال خوب و لذت‌بخش برای مشتریان مستلزم ارائه خدمات و برنامه‌های کاربردی امن با سرعت بالا است؛ امری که با توجه به روش‌های استقرار پیچیده و توزیع شده امروزی یک چالش محسوب می‌شود. برای رسیدن به موفقیت، راهکارهای شما باید برای مشاهده و بهینه‌سازی عملکرد با سرعتی مشابه با برنامه‌های کاربردی مدرن تطبیق یافته و تنظیم مقیاس شوند.

 

تحلیل و قابلیت دید با محوریت برنامه‌های کاربردی

معیارهای سلامت دقیق و درون خطی برای ترافیک، کارایی سیستم و سرویس‌ها را بررسی کرده و به سرعت نسبت به آنها اقدام کنید. داشتن دید کامل و قوی نسبت به رفتار برنامه‌های کاربردی در قالب یک سیستم پویا – به جای یکسری نقاط پایانی – بینش جامع‌تری درباره تجربیات دیجیتال فراهم می‌کند.

 

حفظ کارایی و امنیت برنامه‌های کاربردی

دسترس‌پذیری، سرعت و امنیت برنامه‌های کاربردی را حفظ کنید تا از ایجاد هزینه‌های برنامه‌ریزی نشده برای ابر و زیرساخت پیشگیری کنید. به جای واکنش به حملات حجمی مخرب، مطمئن شوید که برنامه‌های کاربردی شما به دلایل مناسب – مثل تقاضای مشتریان – افزایش مقیاس پیدا می‌کنند.

 

مدیریت برنامه‌ریزی شده ترافیک

با راهکارهای مدیریت ترافیک برنامه‌ریزی شده و انعطاف‌پذیر F5، بر سیستم‌ها و سرویس‌هایی که بیشترین اهمیت را دارند نظارت داشته باشید تا ترافیک شما با سرعت بالاتری در جریان باشد. پلتفرم‌های مبتنی بر API F5 و زبان‌های اسکریپت‌نویسی رویداد محور را متناسب با الزامات منحصربفرد برنامه‌های کاربردی خودتان ادغام کنید.

 

ادغام با اکوسیستم‌ها

F5 با بسیاری از شرکت‌های فناوری برجسته جهان همکاری دارد تا مدل‌های استقرار موفق‌تر و سریع‌تری در اختیار شما قرار داده و قابلیت مدیریت و امنیت را تقویت کند. به این ترتیب، مشتریان مشترک این شرکت‌ها از ادغام و تعامل‌پذیری حاصل از این همکاری‌های نزدیک سود می‌برند.

 

[1] account takeover

[2] distributed denial-of-service

[3]  در مهندسی برق و الکترونیک، زنجیر دیزی یک طرح سیم‌کشی است که در آن چندین دستگاه به ترتیب یا در یک حلقه به هم متصل می‌شوند، شبیه به گلدسته‌ای از گل‌های دیزی.

[4] single sign-on

[5] points of presence

نوشته های مرتبط
یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلد های مورد نیاز علامت گذاری شده اند *