دورکاری چه منافعی دارد؟ (قسمت دوم)

دورکاری چه منافعی دارد؟ (قسمت دوم)

چند نکته مهم

tipsدر تماس نگه داشتن افراد به منظور جلوگیری از ایجاد حس بیگانگی

با وجود توضیحات بالا ممکن است مشکلاتی هم از دورکاری منتج شود. مثلا کارکنان ممکن است خود را از سایر همکاران خود جدا تصور کنند و با سایرین بیگانه بدانند. این برای بنگاه‌هایی که دورکاری را به کار می برند خیلی مهم است که کاری کنند تا کارکنانشان خود را از سایرین در شرکت غریبه ندانند. این مسئله می‌تواند از طرق مختلف تامین شود. مثل ایجاد شبکه ارتباطات گسترده از طریق خدمات پیام‌رسان و ایجاد شرایطی برای همکاری آنلاین کارکنان که از این طریق می‌توانند مدارک را به اشتراک بگذارند و به کمک هم کارشان را انجام دهند.

 

مسئله اعتماد و فرآیند نظارتی

این موضوع هم مهم است که چه کسانی برای دورکاری انتخاب می شوند. کارکنانی که به این منظور انتخاب می‌شوند باید جزء افرادی باشند که با موفقیت کار را به طور کامل انجام داده و وقت را تلف نمی‌کنند. فقدان نظارت روزانه می‌تواند نگرانی‌هایی را برای مدیریت منابع انسانی ایجاد کند. باید اهداف مشخص، متمایز و قابل اندازه‌گیری تعیین شود تا مطمئن شویم که کارمندان اهداف مورد نظر را تامین می‌کنند و وظایف کاری محوله را به درستی انجام می‌دهند.

این خیلی ساده است که با کارکنان مشمول دورکاری از طریق کانالهای ارتباطی متعدد در تماس باشیم و این مسئله به مدیریت منابع انسانی اجازه می‌دهد که به آسانی با کارمندان در ارتباط باشد و در صورت لزوم وضعیت کار بروز‌رسانی شده و گزارش پیشرفت کار را از آنها دریافت کند تا مطمئن شود که وظایف محوله به خوبی انجام می‌شود حتی اگر کار به صورت خارج از سایت و محل کار انجام شود.

دورکاری مخصوصا در شرایطی خطرناک است که کارکنان به داده‌های شرکت در خارج از شرکت دسترسی دارند و بدون وجود کنترل و مراقبت لازم مدارک به صورت آنلاین در دسترسشان است. به علاوه همیشه مسئله خطاهای انسانی در بین است. هر روزه راجع به CD‌ها و یا درایوها و یا USBهایی که مفقود می‌شوند می‌شنویم. یکی از موضوعاتی که ما در سمینار دورکاری امن دقیقا به آن اشاره خواهیم نمود، همین مشکل است.

 

مسئله امنیت

security-بنگاه‌ها باید شرایط دورکاری را با ایجاد یک سیستم امنیتی قوی و فن‌آوری‌های امن فراهم کنند تا مطمئن شوند که اطلاعات مربوط به شرکت دارای امنیت است و حتی اگر دستگاه‌هایی مفقود شوند شرکت در امنیت به سر می‌برد.

امروزه اَشکال خاصی از فن‌آوری وجود دارد که به صاحبانشان رسمیت می‌دهد و امکان رمز‌گذاری برای آنها وجود دارد. در این صورت حتی در صورت مفقود شدن USB کسی نمی‌تواند به اطلاعات آن دسترسی پیدا کند. چنین امکاناتی را می‌توان برای دستگاه‌های مربوط به دورکاری هم فراهم کرد و تمام اطلاعات روی آنها را در صورت لزوم پاک کرد. (درست مثل سوزاندن یک کارت اعتباری)

استراتژی دورکاری

strategyبا به کار بردن مراحل اولیه دورکاری و استفاده از فن‌آوری‌های مناسب بنگاه‌ها می‌توانند استراتژی دورکاری را به کار برند و از امنیت اطلاعاتی خود مطمئن باشند و با یک استراتژی مناسب مسائل مربوط به از دست رفتن داده‌ها و اطلاعات را کم کنند. به علاوه اگر این فن‌آوری‌ها به سادگی و ارزانی در دسترس باشند به بنگاه‌های کوچک هم این فرصت را می‌دهند تا بدون نیاز به برخورداری از بخش آی تی خیلی قوی و یا بدون هزینه بالا به هدف خود یعنی ایجاد دورکاری دست یابند.

نوشته های مرتبط
یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلد های مورد نیاز علامت گذاری شده اند *