دورکاری چه منافعی دارد؟ (قسمت اول)

دورکاری چه منافعی دارد؟ (قسمت اول)

شاید موضوع این مطلب ارتباط مستقیمی به امنیت نداشته باشد، لیکن با توجه به موضوعات امنیتی که در فرآیند دورکاری مطرح است، لازم دیدیم مطالبی را در خصوص فوائد دورکاری مطرح نمائیم. دورکاری در کشور ما موضوع جدیدی به حساب می‌آید و این در حالی است که دورکاری در سایر کشورها تجربه شده و مورد تایید است. دورکاری دارد به یکی از روشهای معمول بنگاه‌ها (تشکیلات اقتصادی) برای کاهش هزینه‌ها و افزایش بهره‌وری کارکنان و نظارت بر آنها تبدیل می‌شود. منافع دورکاری را در دو بخش سازمان‌ها و کارکنان می‌توان به شرح زیر توضیح داد.

87543127

منافع دورکاری برای سازمانها

اول: کاهش هزینه های دفاتر کاری

بدون نیاز به حضور کارکنان در دفاتر و تامین نیازهای آنان، بنگاه‌ها (سازمان‌ها) می‌توانند هزینه‌های مرتبط با برق، آبدارخانه و مدیریت کارکنان خود را کاهش دهند.

دوم: کاهش هزینه‌های مرتبط با دارایی‌ها

با تعداد کمتر کارکنان در دفاتر کاری بنگاه ها می‌توانند فضای دفتر خود را ساده کنند و امکان استفاده چندین کارمند از یک سیستم را فراهم کنند و به علاوه اگر لازم باشد به یک ساختمان ارزانتر و کوچکتر برای دفتر کاری نقل مکان کنند.

سوم: افزایش بهره وری

تحقیقات نشان داده که بهره‌وری آن دسته از کارکنانی که در خانه و دور از شلوغی دفتر کار به فعالیت می‌پردازند، به طور قابل ملاحظه‌ای افزایش می‌یابد.

چهارم: محرک و انگیزه ای برای کارمندان

در شرایطی که بنگاه‌ها به دنبال کاهش هزینه‌ها هستند دورکاری می‌تواند یک انگیزه غیر پولی معمول و پرطرفدار برای تشویق کارکنان باشد.

پنجم: اثرات محیطی

با کاهش تعداد افرادی که در دفتر حاضر می‌شوند می‌توان اثرات مضر محیطی را کاهش داد. کارکنانی که برای دورکاری انتخاب می‌شوند باید جزء افرادی باشند که با موفقیت کار را به طور کامل انجام داده و وقت را تلف نمی‌کنند.

 

 

منافع دورکاری برای کارمندان

اول: بهبود تعادل میان کار و زندگی

کارکنانی که از طریق دورکاری فعالیت می‌کنند فرصت بیشتری دارند تا درکنار فرزندان کوچکتر، همسر و خانواده خود باشند و به دلیل افزایش بهره‌وری ممکن است که به زمان کمتری در طول روز برای انجام وظائف محوله احتیاج داشته باشند.

دوم: محیط کار آرام تر

با خارج شدن از فضای کار کارکنان می‌توانند سطح عمومی استرس را کاهش داده و احساس راحتی و کنترل بیشتری بر محیط اطراف داشته باشند.

سوم: پایانی بر مشکلات ناشی از رانندگی در شهر

کاهش زمانی که کارمندان در مسیر بین خانه و محل کار در خیابان طی می‌کنند، به کاهش استرس کمک می‌کند و باعث می‌شود که روحیه عمومی کارمندان بهبود یابد.

نوشته های مرتبط
یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلد های مورد نیاز علامت گذاری شده اند *