مزیت‌های طراحی رابط کاربری خوب

مزیت‌های طراحی رابط کاربری خوب

مسیر حرکت مشتریان در دنیای وب پیچیده است و بعضی سایت‌ها نسبت به سایر رقبا تجربیات کاربری و طراحی بهتری در اختیار کاربران قرار می‌دهند. در این محیط پیچیده و پر رقابت می‌توانید با طراحی یک UI خوب در بین رقبا متمایز شوید. برای رسیدن به این هدف باید با مزایای طراحی خوب و کارآمد آشنا شده و از آن به نفع خودتان استفاده کنید.

با توجه به تأثیر بسیار زیاد یک رابط کاربری خوب برای ایمیل در حفظ مشتریان، افزایش وفاداری آنها و اهمیت پایبندی مشتریان برای ISPها، Axigen نیز تمرکز ویژه‌ای بر روی ISPها دارد. در این مطلب شما را با مزیت‌های استفاده از یک طراحی خوب برای رابط کاربری و مزایای سرور ایمیل Axigen در این زمینه آشنا می‌کنیم.

 

آشنایی با مزایای یک رابط کاربری خوب

UX نقش مهمی در مسیر حرکت مشتری دارد. بنابراین با استفاده از یک UI خوب، احتمال پایبندی مشتریان بیشتر می‌شود. ملاحظاتی که در این زمینه باید به آنها توجه کنید عبارتند از:

 

ایجاد اعتماد در مشتریان با امکانات رابط کاربری

وبسایت‌هایی که دارای طراحی ضعیف هستند جذابیت چندانی برای کاربران ندارند. اگر عناصر وب‌سایت شما به درستی کار نکنند یا طراحی بی‌کیفیتی داشته باشند، این موضوع تأثیر مستقیمی بر دید مشتریان نسبت به برند شما خواهد داشت اما یک رابط کاربری کامل با طراحی خوب باعث می‌شود که مشتریان فعلی و آینده شما نسبت به برند و سازمان‌تان اطمینان پیدا کنند. سادگی و کاربرپذیری باید هسته اصلی محصولات یا خدمات باشند. با توجه به اصول توصیه شده برای طراحی UX، طراحی یک رابط کاربری خوب به مشتریان برای یافتن آنچه به دنبالش هستند کمک می‌کند حتی اگر پیش از این از محصولات یا خدمات شما استفاده نکرده باشند.

این شرایط برای ISPها هم صدق می‌کند اما این شرکت‌ها تجربیات کاربری خوبی با سرویس‌های ایمیل خودشان ایجاد نمی‌کنند. Axigen خوشبختانه با یک رابط کاربری هوشمند و قابل درک با امکان تنظیم برند دلخواه، تجربیات کاربری مطلوبی برای مشتریان خودش فراهم می‌کند.

نکته: برای هر یک از اقدامات مشتریان یک واکنش معنادار در نظر بگیرید. برای مثال وقتی کاربری دکمه‌ای را فشار می‌دهد رنگ آن تغییر کند یا یک پیام نمایش داده شود که کاربر را از انجام کار مدنظر او مطلع می‌کند.

تصویر شماره 1

کاهش هزینه‌های توسعه و پشتیبانی از مشتریان

وجود یک رابط کاربری خوب مزایای زیادی دارد. یک رابط کاربری خوب علاوه بر ایجاد اعتماد نسبت به برند و سازمان‌تان، از بروز مشکل در آینده هم جلوگیری می‌کند. برای ایجاد یک طراحی مفید و دسترس‌پذیر، باید سعی کنید عناصر و امکانات غیرکاربردی را حذف کرده و خطاهای پیمایش را اصلاح کنید. البته انجام این کار منجر به افزایش هزینه‌های شما می‌شود.

وقتی از همان ابتدا طراحی رابط کاربری را براساس اصول توصیه شده انجام دهید، می‌توانید از ایجاد مشکل و هزینه در مراحل بعدی پیشگیری کنید. توصیه می‌شود در همان مراحل مقدماتی برای تعیین عملکرد و هزینه‌های آینده، تصمیمات استراتژیک درستی بگیرید.

همچنین با ایجاد سادگی و کاربرپذیری می‌توانید اقدامات ناخواسته و خطاها را در فرایند پیمایش سایت به حداقل برسانید. وقتی رابط کاربری شهودی و قابل درک باشد، تماس با بخش پشتیبانی هم کمتر می‌شود در نتیجه هزینه‌های پشتیبانی از مشتریان هم کاهش پیدا می‌کند. با این وجود ممکن است مشتریان در هنگام کار با رابط کاربری دچار تردید یا مشکل شوند. در چنین شرایطی وجود یک سیستم پشتیبانی کارآمد می‌تواند به رفع مشکل‌شان در اسرع وقت کمک کند.

نکته: طراحی را با در نظر گرفتن شرایط کاربران یا مشتریان مختلف انجام دهید چون میزان آشنایی همه کاربران با دنیای آنلاین یکسان نیست. مطالب آموزشی لازم را در اختیار کاربران قرار دهید تا افراد به صورت روان و بدون مشکل از امکانات سایت شما استفاده کنند.

تصویر شماره 2

افزایش نرخ جذب مشتری + حفظ مشتریان فعلی

استراتژی‌های حفظ مشتری در صورت وجود یک رابط کاربری روان و قابل درک به نتیجه بهتری می‌رسند. همچنین باید راهکارهای جدیدی برای سبقت از رقبا پیدا کنید و به صورت پیوسته با شرایط بازار و نیازهای مشتریان تطبیق پیدا کنید به خصوص در حوزه کار ISPها که یک بازار اشباع شده محسوب می‌شود. طراحی یک UI خوب به پایبندی مشتریان‌تان به شما کمک می‌کند.

از آنجا که برقراری ارتباط و شمول جزو جنبه‌های مهم و ضروری وفاداری مشتریان هستند، شما باید محصولات و سرویس‌های مورد نیاز مشتریان را در اختیارشان قرار دهید و نیازشان را رفع کنید. وقتی مشتریان فعلی حس کنند که برای شما مهم هستند و بیشترین بهره را از خدمات‌تان می‌برند، قطعاً شما را به دیگران معرفی می‌کنند. به این ترتیب نرخ تبدیل (کاربر معمولی به خریدار) و تعامل مشتریان با برند شما افزایش پیدا می‌کند. در چنین شرایطی ممکن است مشتریان فعلی تبدیل به سفیر برند شما شده و به جذب مشتری بیشتر و افزایش فروش محصولاتتان کمک کنند.

نکته: طرح‌های وفاداری مشتریان را شخصی‌سازی کنید. برای حفظ مشتریان وفادارتان، مزایا و پیشنهاداتی در اختیار آنها قرار دهید که در هر جایی دست‌یافتنی نیستند. طرح‌های برگذاری دوره‌های رایگان، تخفیف و خدمات شخصی‌سازی شده از جمله مواردی هستند که برای شروع بسیار مناسبند.

 

ارائه پیشنهادی ارزشمند

هر چقدر که یک سایت زیبا و کاربردپذیر باشد، مشتریان همچنان به دنبال محصول یا خدماتی ارزشمند در راستای رفع نیازهای‌شان هستند. اگر نیاز مشتریان را درک کنید و محصولات و خدمات موردنیازشان را ارئه دهید، آنها هم به استفاده از محصولات شما ادامه می‌دهند.

سعی کنید خدمات و محصولات عالی با طیفی متنوع در اختیار مشتریان قرار دهید. طراحی و نوع خدماتتان را برای همه دستگاه‌ها بخصوص موبایل بهینه‌سازی کنید.

نکته: ابتدا بهینه‌سازی رابط کاربری را برای دستگاه‌های موبایل شروع کرده و سپس به سمت دستگاه‌های دیگر حرکت کنید و مطمئن شوید که محصولات و خدمات شما سطح کارایی لازم را دارند.

 

کلام آخر

یک رابط کاربری خوب به جذب و حفظ مشتریان و افزایش وفاداری و پایبندی‌شان به برند شما کمک می‌کند. با برنامه‌ریزی استراتژیک می‌توانید در زمان، تلاش و هزینه‌های توسعه و پشتیبانی از مشتریان صرفه‌جویی کنید. وقتی مشتریان تجربه استفاده از یک رابط کاربری خوب را داشته باشند، تمایلی به برگشتن به عقب و استفاده از یک رابط کاربری معمولی نخواهند داشت.

اگر به دنبال تجربه استفاده از یک رابط کاربری حرفه‌ای هستید، Axigen با یک رابط کاربری قابل درک، ارائه خدمات ارزش افزوده، زمان پاسخ بسیار کوتاه و امکانات مختلف دیگر می‌تواند راهکار ایده‌آلی برای شما باشد.

 

منبع: axigen

نوشته های مرتبط
یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلد های مورد نیاز علامت گذاری شده اند *