روشهای تأمین امنیت کامپیوتر در اینترنت

روشهای تأمین امنیت کامپیوتر در اینترنت

1) ابتدا کل اطلاعاتی را که در هاردتان ذخیره نموده اید و داشتن آنها را ضروری می دانید در حافظه جانبی اعم از هارد اکسترنال (خارجی) سی دی یا فلش مموری بسته به حجم اطلاعات فوق، ذخیره نموده سپس همان حافظه های جانبی را از کامپیوتر جدا نمایید.

2) سپس کل درایوها را فرمت از نوع کند نمایید.

3) سپس یک سی دی ویندوز دارای برنامه بوت ایبل خودکار، در دستگاه قرار داده کامپیوتر را ری استارت نموده و برنامه بوت را اجرا نمایید کل درایوها را حذف نموده و از بین ببرید چون بعضی فایلهای جاسوس بین فاصله دو درایو مخفی می شوند و نرم افزارهای امنیتی نمی توانند آنها را شناسایی نمایند. سپس مجدداً پارتیشن بندی (درایو سازی) نموده و ویندوز و برنامه های کامپیوترتان را نصب نمایید.

4) پس از ساخت کانکشن اینترنت، در اولین مراجعه در اینترنت سریعاً یک نرم افزار امنیتی از یکی از سایتهای معتبر دانلود و نصب نمایید سپس نرم افزار فوق را به روز رسانی نمایید.

5) یک فلش مموری چندین گیگابایتی به کامپیوتر خود وصل نموده و من بعد هرگونه فایلی که از اینترنت دانلود می‌نمایید در آن ذخیره نمایید.

6) هنگام وارد نمودن رمز خود در سایتهای بانکی و یا مشابه (خرید اینترنتی) که از شما شماره حساب و رمزتان را میخواهند حتما از کیبورد مجازی آن سایت و یا کیبورد کامپیوترتان استفاده کنید. از ذخیره اطلاعات فوق در کامپیوتر از طریق کلیک کردن سایت مربوطه خودداری نمایید مگر آنکه نیاز باشد. در اینصورت باید به یاد داشته باشید که پس از خروج از آن سایت حتماً و سریعاً از طریق بخش اینترنت آپشن واقع در کنترل پنل کامپیوترتان رموز (و نیز نشانی سایتهای بازدید شده تان را چون برای بعضی جاسوسها اینکه شما وارد چه سایت هایی میشوید مهم است) کاملاً پاک نمایید. حتماً حتی پس از خروج از اینترنت باز همین روش را اجراء نمایید.

7) به یاد داشته باشید که بیشترین فایلهای جاسوس در سایتهای غیر اخلاقی و سایتهای خبری و سیاسی وجود دارند بنابراین باید در مراجعه با اینگونه سایت ها احتیاط نمایید.

8) اشخاص ناشناخته را عضو اد لیست (یاهو) مسنجرتان نکنید و هر ایمیلی را باز نکنید. از هر شخصی چه بصورت آنلاین و چه بصورت ایمیل و حتی سی دی، فایل قبول نکنید. همه نرم افزارهای امنیتی نمی توانند به صورت قطعی فایلهای جاسوسی را شناسایی نمایند.

9) من بعد هیچ گونه فایلی را که مایل نیستید دیگران آنرا از کامپیوترتان سرقت کنند در کامپیوترتان نگهداری نکنید چه در هارد و چه در سی دی رام کامپیوترتان. در حقیقت شما باید کامپیوترتان را خالی از هرگونه فایلی که مایل به سرقت آنها نیستید نموده و در صورتی که می خواهید محتوای سی دی را ملاحظه نمایید باید اینترنت را قطع نموده و پس از پایان کار به یاد داشته باشید که سی دی را از سیدی رام خارج نمایید.

10) هنگامی که کامپیوتر به اینترنت متصل نیست اطلاعات داخل فلش مموری که از اینترنت دانلود و ذخیره موقت نموده‌اید را در هارد اکسترنال (خارجی) سی دی رایت نموده و از کامپیوتر جدا نموده و کل فلش مموری را مجدداً فرمت نموده من بعد هنگام لزوم مشاهده محتوی فلش مموری، سی دی و هارد اکسترنال و هارد کامپیوتر دیگری، اینترنت را قطع نمایید.

11) ضمن اینکه همیشه هر فایلی را قبل از باز نمودن باید با نرم افزار امنیتی خود اسکن و ویروس یابی می نمایید حتماً اسامی فایلها و فولدرهای مهم در هارد و فلش مموریتان را هم بصورت نامشخص و منحرف کننده بگذارید مثلاً بجای واژه عکسهای من بنویسید عکسهایی از شهر تبریز.

12) چنانچه لازم است که از هارد کامپیوترتان استفاده نمایید همیشه به یاد داشته باشید اطلاعاتی را در هارد آن ذخیره نمایید که سرقت و یا دستکاری آنها برای شما دردناک نباشد. هر هفته کامپیوتر خود را بوسیله باد نیمه گرم و شدید یک سشوار و سپس یک جارو برقی غبار روبی نمایید. چنانچه برای شما امکان داشته باشد یک ویندوز کاملاً اصل تهیه نمایید چون بعضی از خود ویندوزها و برنامه های کامپیوتر و نیز یاهو مسنجر و امثالهم هم دارای فایل‌های جاسوسی هستند بنابراین چنانچه توانایی مالی داشته باشید مناسب است.

بطور کلی یک دستگاه کامپیوتر را مختص ورود به اینترنت نمایید و یک دستگاه دیگر مخصوص کارهای معمولی روزانه خود (کار با هارد و سی دی و فلش و ذخیره ها و تبادلهای اطلاعاتی تان). شما با اجرای این موارد امنیتی می توانید تا میزان بسیارزیادی کامپیوترتان را از دسترس هکرها و جاسوسان در امان نگهدارید.

نوشته های مرتبط
یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلد های مورد نیاز علامت گذاری شده اند *