کاهش نقاط ضعف‌ کنترل‌های حیاتی با ابزار Healthcheck امنیتی ISF

کاهش نقاط ضعف‌ کنترل‌های حیاتی با ابزار Healthcheck امنیتی ISF

با توجه به افزایش تعداد و پیچیدگی تهدیدات سایبری و جهت حفظ امنیت اطلاعات باید ابزارها، سیاست‌ها و روش‌های امنیتی سازمان‌تان هم رشد و تکامل پیدا کنند. در هر صورت با وجود اولویت‌های مختلفی که در رقابت با یکدیگر هستند، ممکن است پیاده‌سازی تدابیر امنیتی لازم در سازمان شما با تأخیر روبرو شود و این وضعیت منجر به ایجاد ریسک‌های اطلاعاتی پایدار می‌شود. در چنین شرایطی چگونه می‌توانید مطمئن شوید که کنترل‌های امنیتی مورد استفاده، همچنان برای سازمان شما و صنعتی که در آن فعالیت دارید، مناسب هستند؟ می‌توانید از خدمات ISF برای پاسخ به این سوالات کمک بگیرید.

درباره ISF :ISF مرجع پیشگام در زمینه مدیریت ریسک و امنیت اطلاعات است. این سازمان غیرانتفاعی دستورالعمل‌ها و دیدگاه‌های مستقلی درباره همه جنبه‌های امنیت اطلاعات به شما ارائه می‌دهد. برای غلبه بر چالش‌های مختلف مدیریت ریسک و امنیت اطلاعات که بر کسب‌وکار شما تأثیر دارند، راهکارهایی کاربردی ارائه می‌دهیم. بیشتر بخوانید

 

ابزار Healthcheck امنیتی ISF چگونه به شما و سازمانتان کمک می‌کند؟

ابزار Healthcheck امنیتی ISF یک مدل ارزیابی کاربردی و استراتژیک است. با استفاده از این ابزار می‌توانید توانایی سازمان‌تان برای مقابله با تهدیدات فعلی و مورد انتظار را ارزیابی کرده و کنترل‌های امنیتی را متناسب با سطح ریسک‌پذیری سازمان خود تنظیم کنید. Healthcheck بر اساس ابزار بنچمارک ISF، عملکرد شما را نسبت به 17 دسته‌بندی مختلف امنیت اطلاعات در ISF مقایسه کرده و به شما امکان می‌دهد نتایج به دست آمده را با نتایج سایر شرکت‌های مشابه مقایسه کنید. ارزیابی‌های لازم در چارچوب یک فریم‌ورک جامع انجام می‌شود. با اطلاعات حاصل از این ارزیابی‌ها، می‌توانید موارد زیر را انجام دهید:

  • آسیب‌پذیری‌ها را شناسایی کنید؛
  • قدرت رقابت خودتان را با سایر سازمان‌هایی که در همان حوزه فعالیت دارند، مقایسه کنید؛
  • تصمیم‌گیری‌های سرمایه‌گذاری را با استفاده از داده‌های واقعی و مستقل تعریف و اعتبارسنجی کنید؛
  • امنیت زنجیره تأمین خودتان را بررسی کنید؛
  • میزان پیشرفت سالیانه خودتان را نسبت به اهداف امنیتی و سطح ریسک مورد نظرتان ارزیابی کنید؛
  • میزان انطباق خودتان با سایر استانداردهای امنیتی مثل ISO را ارزیابی کنید.

 

چرا بررسی سلامت امنیت ISF را انجام دهیم؟

  • نشان دادن میزان انطباق با الزامات
  • ایجاد اطمینان
  • تأیید قدرت رقابتی
  • القای اعتماد به نفس
  • ارزیابی میزان پیشرفت
  • دفاع از بودجه

در صورت کمبود منابع، سرویس‌های ISF می‌توانند از شما پشتیبانی کنند. ISF آموزش‌های متمرکز و تخصصی در زمینه استفاده از Healthcheck ارائه می‌دهد. همچنین برای شخصی‌سازی این ابزار متناسب با الزامات سازمان خودتان کمک می‌کند و امکان انجام یک ارزیابی سرتاسری را فراهم می‌کند.

براساس گفته یکی از کارشناسان ISF: «یکی از بهترین قابلیت‌های این ابزار بخش مقایسه با گروه‌های مشابه است که به شما برای طراحی و تنظیم استراتژی امنیتی جهت مذاکره با مدیران کسب‌وکار کمک می‌کند».

مشاوران ISF معمولاً برای اجرای طرح Healthcheck امنیتی از یک فرایند سه مرحله‌ای استفاده می‌کنند:

  1. مرحله اول، تعامل: کارشناسان ISF با همکاری شما، افراد نقش‌آفرین کلیدی پروژه و دارایی‌هایی که از ارزیابی پشتیبانی می‌کنند را مشخص می‌کنند (اطلاعات و مستنداتی مثل سیاست‌ها، استانداردها یا نتایج بازرسی‌ها). سپس تیم ISF مصاحبه‌هایی مفصل با این افراد انجام می‌دهد تا تدابیر و کنترل‌های امنیتی موجود در سازمان شما را شناسایی کند.
  2. مرحله دوم، تحلیل: تیم ISF پاسخ‌ها و اطلاعات جمع‌آوری شده از مصاحبه‌ها و دارایی‌های مختلف در ابزار بنچمارک ISF را تحلیل می‌کند. سپس برای هر دسته‌بندی امنیت اطلاعات ISF تحلیل‌های کاملی انجام می‌دهد تا نقاط ضعف و قوت را شناسایی کند. ISF همچنین حوزه‌های مختلف را مثل سرمایه‌گذاری، اصول توصیه شده، پایبندی به استانداردهای بین‌المللی بررسی و نتایج را با بخش‌های صنعتی مورد نظر شما مقایسه می‌کند.
  3. مرحله سوم، گزارش‌دهی: در این مرحله شما یک گزارش مفصل دریافت می‌کنید که شامل یافته‌های کلی به همراه تحلیل‌های عمیق است که حوزه‌های کنترلی کلیدی را مشخص کرده و توصیه‌هایی برای پیشرفت طرح امنیتی شما مطرح می‌کند تا به یک استاندارد مناسب برای سازمان خودتان برسید. خروجی‌ها واضح هستند و برای بحث و گفتگو با مدیران سازمان درباره سرمایه‌گذاری و طرح‌های پیاده‌سازی بسیار مفید هستند.

 

برای مطالعه مطالب تکمیلی درباره ISF و راهکارهای پیشنهادی‌اش روی لینک‌های زیر کلیک کنید:

نوشته های مرتبط
یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلد های مورد نیاز علامت گذاری شده اند *