شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات اینترنت چگونه می‌توانند برای مشتریان ارزشی پایدار ایجاد کنند؟

شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات اینترنت چگونه می‌توانند برای مشتریان ارزشی پایدار ایجاد کنند؟

با توجه به تعداد گزینه‌های بی‌شمار ISPهای در دسترس مشتریان، این شرکت‌ها معمولاً نمی‌توانند به راحتی در بین رقبا متمایز شوند. البته اینترنت عضو جدایی‌ناپذیر زندگی امروزی است بنابراین ISPها آزادی عمل و امکان آشنایی با مشتریان در سطوح عمیق‌تر را دارند.

مسئولیت اصلی ISPها حفظ امنیت کاربران در شبکه خودشان، آشنایی با نیازهای آنها و ارایه خدمات شخصی در کنار خدمات معمولی است. در این مطلب وظایف آنها و تأثیرشان بر رشد و توسعه روابط متقابل با مشتریان را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

  1. ترویج امنیت

ISPها دروازه اتصال سیستم‌ها و زیرساخت‌ها به اینترنت هستند و مسئولیت اصلی آنها، ترویج امنیت در شبکه مشتریان خودشان است. این شرکت‌ها نقش مهمی در تأمین شبکه‌هایی امن برای خودشان و کاربرانشان دارند. افراد معتقدند که ISPها باید سه جنبه مهم امنیت داده‌ها را تأمین کنند:

  1. محرمانگی داده‌ها
  2. جامعیت داده‌ها
  3. دسترس‌پذیری داده‌ها

ISPها باید با طراحی شبکه به صورت امن، با تلاش مهاجمان برای حمله و نفوذ به شبکه مقابله کنند. این شرکت‌ها همچنین باید مشتریان را از مخاطرات امنیتی موجود برای کاربران اینترنت آگاه کنند.

آنها می‌توانند این کار را در قالب یک بیانیه سیاست یا سلب مسئولیت انجام دهند. این بیانیه‌ها اثبات می‌کنند که مشتریان از ریسک‌های بالقوه استفاده از اینترنت اطلاع دارند و این ریسک را قبول کرده‌اند. باید به صورت منظم مطالب آموزشی لازم را در اختیار مشتریان قرار دهند و ریسک‌های امنیتی و کارهای قابل انجام برای مقابله با آنها را توضیح دهند. در نهایت، ISP می‌تواند این اطلاعات را در سایت خودش هم منتشر کند و لینک سایر نرم‌افزارها و سایت‌های حوزه امنیت را در کنار این اطلاعات درج کند.

  1. درک مشتریان

ISPها باید به آموزش اولویت بدهند. آنها باید مشکلات کلیدی که حل‌شان ضروری است را شناسایی کنند. کاربران اینترنت معمولاً نمی‌دانند که چه موقع سیستم‌های شبکه مورد نفوذ قرار می‌گیرند و اطلاعات یا تخصص لازم برای پیاده‌سازی تدابیر امنیتی لازم را ندارند. ISPها می‌توانند با پیاده‌سازی تدابیر دفاعی در برابر حملات و استفاده از فایروال و فناوری فیلترینگ شبکه این خلأ را پرکرده و شبکه را ایمن‌سازی کنند. اعتمادآفرینی نیز از جمله روش‌های درک صحیح مشتریان است و با استفاده از روش‌های زیر انجام‌پذیر است:

  • درک حریم خصوصی مشتریان: امروزه با توجه به افزایش مخاطرات سایبری، حفاظت از حریم خصوصی مشتریان بسیار مهم است. باید مطالعه مطالب آموزشی برای تیم‌ها، مدیران و مسئولانی که با داده‌های کاربران سروکار دارند، الزامی باشد.
  • آشنایی با مشتریان در سطوحی عمیق‌تر: اگر برای خواسته‌ها و نیازهای مشتریان ارزش قائل باشید (با وضعیت خانوادگی آنها آشنا شوید، درباره آخرین سفرشان از آنها سوال کنید و غیره) می‌توانید اعتمادشان را جلب کنید.
  • به اشتراک‌گذاری آموخته‌ها و موفقیت‌ها: روزانه از مشتریان‌مان درس‌های جدیدی می‌گیریم. با استفاده از یک سیستم مدیریت بازخورد و پلتفرم‌های اجتماعی، باید فرصت‌های گفتگو درباره خدمات و آنچه مورد پسند مشتریان هست یا نه را در اختیارشان قرار دهید تا از مزایای این کار بهره‌مند شوید. در صورت امکان، تغییرات لازم را پیاده‌سازی کنید و مطمئن شوید که مشتریان شاهد تلاش‌های شما هستند. همه باید به نحوی مشارکت داشته باشند. حتماً به مشتریان توضیح دهید که چه نقشی در پیشرفت شما داشته‌اند و همکاری‌های آنها چه کمکی به رشدتان کرده است.
  1. ارائه بسته‌های خدمات بر اساس شخصیت مشتریان

شخصی‌سازی خدمات برای ارزش‌دهی هر چه بیشتر به مشتریان، می‌تواند به کاهش هزینه‌های کسب‌وکار شما هم کمک کند. بعلاوه، با شخصی‌سازی زمان بیشتری برای جمع‌آوری بازخورد درباره خدمات، برآورده شدن یا نشدن نیازهای مشتریان و نحوه تنظیم خدمات در آینده خواهید داشت.

برای مثال سرویس‌های سطح پریمیوم را در نظر بگیرید. برای چنین سرویس‌هایی می‌توان نکات زیر را پیاده‌سازی کرد.

  • پیاده‌سازی طرح معرفی دوستان: راه‌اندازی طرحی برای پیشنهاد سرویس به دوستان به جذب مشتریان جدید و آشنایی سایر افراد با طرح‌های اینترنت شما کمک می‌کند.
  • هدفمندی کارزارهای ایمیلی: یکی از روش‌های بسیار مناسب جلب توجه مشترکین، ارسال ایمیل‌های شخصی‌سازی شده هدفمند است. انجام این کار در صورت تقسیم‌بندی مشتریان بر اساس اطلاعات موجود از جمله نظرسنجی‌ها بسیار مفید است. برای مثال می‌توانید برای منازل بزرگتر، ایمیل‌های هدفمندی با تبلیغ تقویت‌کننده پوشش وای فای ارسال کنید. تقسیم‌بندی مشتریان به شما کمک می‌کند که با ارسال پیام‌های هدفمند، احتمال عضویت افراد در طرح‌های پریمیوم را افزایش دهید.
  • توجه به آمار و ارقام: از مثال‌های واقعی یا آمار استفاده کنید تا با اطلاعاتی ملموس‌تر با مشتریان ارتباط برقرار کنید. برای مثال بگویید یکی از مشتریان ما توانست با استفاده از یک طرح پیشنهادی، پوشش سیگنال وای فای را در کل منزلش تقویت کند.
  • بسته‌بندی خدمات: احتمالاً مشترکان فعلی از سرویس‌های شما رضایت دارند اما می‌توانید برای مشترکان جدید، بسته‌های پریمیوم مخصوصی پیشنهاد کنید تا از همان شروع کار، از یک طرح سطح بالا استفاده کنند.
  1. ارائه رویس ایمیل

بعضی از ‌ISPها خدمات ایمیل هم ارائه می‌دهند اما این خدمات برای همه مشتریان مناسب نیستند. هیچ یک از سرویس‌های ایمیل شناخته شده قابلیت تعیین قلمرو و مرز داده‌ها را ندارند یا حریم خصوصی را جدی نمی‌گیرند اما خوشبختانه راهکارهای جایگزینی وجود دارند.

Axigen افزونه‌ها و محصولات مختلفی دارد که می‌توانند نیازهای مختلف را برآورده کنند. سرور ایمیل قدرتمند ISP Axigen معماری اختصاصی پیشرفته‌ای دارد که به تأمین یک سرویس ایمیل مطمئن و قوی کمک می‌کنند.

از جمله امکانات این سرویس می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • رابط کاربری WebMail بومی‌سازی شده و قابل برندسازی (به بیش از 29 زبان مختلف) که یک امتیاز مثبت بزرگ برای افزایش وفاداری مشتریان محسوب می‌شود.
  • خدمات انعطاف‌پذیر که برای هر مدل کسب‌وکاری قابل تنظیم هستند.
  • زیرساخت چند مستأجری
  • امکانات همکاری و تقویم (برای جلسات، کارها و غیره)
  • مجموعه ابزارهای گسترده (با قابلیت نصب افزونه‌ها)
  • گزینه‌های انعطاف‌پذیر برای مدیریت و سرور
  1. ارائه سرویس ایمیل پریمیوم به صورت مجزا

وقتی در سرویس ایمیل تجربیات کاربری بهتری برای مشتریان ایجاد کنید، ممکن است بعضی از آنها تصمیم به داشتن چند حساب کاربری مختلف برای خودشان، اعضای خانواده، دوستان یا حتی کسب‌وکارشان بگیرند.

امکان استفاده از سرویس‌های ایمیل امن و آزاد با قابلیت حفاظت از حریم خصوصی و همچنین دسترسی به سرورهای ایمیل قابل اطمینان که بتوانید از آنها برای ارائه پشتیبانی لازم استفاده کنید کار چندان راحتی نیست.

خوشبختانه Axigen همه این امکانات را در اختیار شما قرار می‌دهد و شرکت‌های بزرگی مثل VentraIP هم از خدمات Axigen برای ارائه سرویس میزبانی ایمیل پریمیوم با قابلیت تنظیم برند استفاده می‌کنند.

واضح است که وقتی مشتریان از این قابلیت استقبال می‌کنند، ارزش خدمات دریافتی آنها بیشتر می‌شود و نظر بهتری نسبت به روابط تجاری با شما پیدا می‌کنند. کافیست از یک نرم‌افزار ایمیل سرور مثل Axigen استفاده کنید تا مدیران بتوانند بر پروژه‌ها نظارت داشته باشند.

 

مشتریانی که حس ارزشمند بودن داشته باشند، وفاداری بیشتری خواهند داشت

همانطور که اشاره شد، ISPها مسئولیت‌های بزرگی برای حفظ امنیت مشتریان، توجه به نیازها، درک خواسته‌های آنها و ارائه گزینه‌های شخصی‌سازی شده دارند. برآورده کردن این مسئولیت مستلزم برقراری تعاملات باکیفیت بین مشتری و خدمات شما است و نقش مهمی در حفظ مشتری برای بلندمدت دارد.

امنیت، قابلیت شخصی‌سازی و ارایه خدمات پشتیبانی برتر جزو اولویت‌های Axigen است بنابراین می‌تواند یک لایه امنیتی قوی برای مشتریان شما فراهم کند.

Axigen همچنین خدمات پشتیبانی شبانه‌روزی را در اختیار مشتریان قرار می‌دهد تا هرگز در مسیر رسیدن به یک سرور ایمیل امن، احساس تنهایی نکنند. می‌توانید رابط کاربری دلخواهتان را روی Axigen بسازید و آن را با برند خودتان تنظیم کنید.

 

منبع: axigen

نوشته های مرتبط
یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلد های مورد نیاز علامت گذاری شده اند *