ایمیل سرور مایکروسافت اکسچنج Microsoft Exchange و جایگزین مناسب آن

ایمیل سرور مایکروسافت اکسچنج – Microsoft Exchange و جایگزین مناسب آن

در دنیای امروزه پلتفرم‌های مختلفی برای راه‌اندازی سرویس ایمیل وجود دارند و یکی از نام‌ آشناترین پلتفرم در این زمینه، محصول ایمیل سرور Microsoft Exchange است. اگر به‌خاطر توانمندی‌های ایمیل سرور اکسچنج تصمیم به راه‌اندازی این محصول کرده‌اید، لطفاً چند لحظه‌ای دست نگه دارید!

پیشنهاد می‌کنیم این مقاله را تا انتها بخوانید سپس آگاهانه تصمیم به انتخاب صحیح و هوشمندانه ایمیل سرور بگیرید.

 

ایمیل سرور مایکروسافت اکسچنج | Microsoft Exchange

 

ایمیل سرور مایکروسافت اکسچنج

Microsoft Exchange Server یک سرور پیشرفته برای ارسال و دریافت ایمیل و مدیریت تقویم است که توسط کمپانی Microsoft تولید و ارائه شده است. این محصول، به‌عنوان یک بستر یکپارچه، خدمات ایمیل، تقویم پیشرفته، مدیریت مخاطبان و ابزارهای برنامه‌ریزی و همکاری را به کاربران ارائه می‌دهد.

مایکروسافت این محصول را به‌عنوان یک خدمت تجاری معرفی کرده است و مشتریان با خرید آن، می‌توانند از آن به‌عنوان سرویس ایمیل سازمانی خود بهره‌مند شوند.

نسخه اولیه به نام Exchange Server 4.0 بود و به عنوان جانشین Microsoft Mail 3.5 معرفی شد. Exchange در ابتدا از سرویس دایرکتوری X.400 استفاده می‌کرد اما بعداً به Active Directory مهاجرت کرد. تا نسخه 5.0، با یک کلاینت ایمیل به نام Microsoft Exchange Client همراه بود. Microsoft Outlook اما جایگزین آن شد.

Exchange Server در درجه اول از پروتکل اختصاصی به نام MAPI برای ارتباط با کلاینت‌های ایمیل استفاده می‌کند، اما بعداً پشتیبانی از پروتکل‌های POP3، IMAP و EAS نیز اضافه شد. برای ارتباط با سایر سرورهای ایمیل اینترنتی، از پروتکل استاندارد SMTP استفاده می‌شود.

Exchange Server به عنوان نرم‌افزار در محل (On-Premises) و به عنوان نرم‌افزار به صورت سرویس (SaaS) ارائه می‌شود. در حالت نصب داخلی، مشتریان می‌بایست لایسنس دسترسی کاربر (CALs) را خریداری کنند؛ اما در حالت SaaS، مایکروسافت هزینه خدمات ماهیانه را محاسبه می‌کند.

پیاده‌سازی سرویس ایمیل سرور Exchange فقط بر روی سیستم‌عامل ویندوز سرور که یکی از محصولات دیگر شرکت Microsoft است، انجام می‌شود؛ بنابراین برای بهره‌مندی از مایکروسافت اکسچنج می‌بایست از ویندوز سرور استفاده کنید.

ایمیل سرور اکسچنج در طول زمان تکامل یافته و اکنون به‌عنوان یک جزء اصلی از Office 365 شناخته می‌شود. Office 365 به‌عنوان یک نرم‌افزار و خدمت (SaaS) در ابر مایکروسافت، به کاربران خدمات گسترده‌ای را ارائه می‌دهد.

جایگزین مناسب برای ایمیل سرور ایمیل سرور اکسچنج

با تمام ویژگی‌های مثبتی که ایمیل سرور اکسچنج دارد؛ خبر بد اینجاست که متأسفانه در کشور ایران جوابگوی خواسته‌های شما نمی‌تواند باشد. متأسفانه شرکت مایکروسافت سال‌هاست که ایران و مشتریان ایرانی را تحریم کرده است و مردمان عزیز ایران نمی‌توانند به‌صورت رسمی لایسنس ایمیل سرور Microsoft Exchange را خریداری کنند. از همه مهم‌تر پشتیبانی ایمیل سرور exchange است که متأسفانه فاقد هیچ‌گونه پشتیبانی از سمت کمپانی تولید‌کننده محصول است و شرکت‌هایی که به هر دلیلی در حال استفاده از ایمیل سرور اکسچنج هستند، می‌بایست برای حل مشکلات و چالش‌های روزمره به فروم‌ها و سایت‌های مختلف مراجعه کنند با این امید که شخص دیگری هم به این مشکل برخورد کرده و پاسخی نیز برای حل مشکلش درج شده است.

شرکت پارس آوان با سابقه‌ی ارائه بیش از پیاده سازی و پشتیبانی بیش از 500000کاربر ایمیل در ایران، یک جایگزین مناسب برای ایمیل سرور اکسچنج برای شما دارد.

 

ایمیل سرور آیس وارپ

 

ایمیل سرور آیس وارپ

IceWarp، نابغه‌ای از دنیای راهکارهای ارتباطی همانند ایمیل سرور هست. آیس وارپ به شما تجربه‌ای بی‌نظیر از ارتباطات مدرن با امکانات فوق‌العاده خود از جمله ایمیل سرور، تقویم، تیم چت، ویدئوکنفرانس، مدیریت فایل و… ارائه می‌دهد.
آیس وارپ همراه با فرایند نصب، مدیریت، و نگهداری به‌سادگی، به شما این امکان را می‌دهد که از سرویس‌های خود به بهترین نحو ممکن بهره‌مند شوید. علاوه بر این، مهاجرت از ایمیل سرورهای قدیمی مانند MDaemon و ایمیل سرور مایکروسافت اکسچنج به IceWarp به راحتی امکان پذیر بوده و شما پشتیبانی کامل از زبان فارسی و تقویم هجری شمسی را در این نرم‌افزار تجربه خواهید کرد.
این اطمینان را به شما می‌دهیم که ایمیل‌ سرور سازمانی آیس‌ وارپ یک جایگزین بی‌نظیر برای ایمیل سرور اکسچنج است.

مشخصات فنی ایمیل سرور آیس وارپ

آیس‌وارپ، به‌عنوان یک ایمیل سرور باقدرت و پایداری بیش از حد، تمامی نیازهای شما را برآورده می‌کند. این سرور، با قابلیت نصب بر روی سیستم‌عامل‌های ویندوز و لینوکس، از چندین امکانات پیشرفته بهره‌مند است.
آیس‌وارپ قابلیت نصب و اجرا بر روی سیستم‌عامل‌های ویندوز و لینوکس را فراهم کرده است، این امکان به شما این اختیار را می‌دهد تا باتوجه‌به نیازهای خود، بر روی سیستم‌عامل موردنظر خود آن را پیاده‌سازی کنید.
آیس‌وارپ افتخار دارد که دارای نماینده رسمی و پشتیبانی از شرکت مادر در ایران است. این امکان به کاربران ایرانی این ایمیل سرور اطمینان می‌دهد که با خدمات پشتیبانی حرفه‌ای و رسمی روبرو هستند.

برخی از ابزارها و امکانات گسترده آیس‌وارپ

ابزار گزارش‌گیری: سیستم گزارش‌گیری قدرتمندی که به شما امکان می‌دهد تا وضعیت و عملکرد ایمیل سرور را به‌دقت پیگیری کنید.
سیستم تهیه پشتیبان: تهیه پشتیبان به‌صورت FTP، فایل و دیتابیس
سیستم آرشیو ایمیل: امکان نگهداری یک سیستم کامل آرشیو ایمیل جهت دسترسی و مرور اطلاعات گذشته
Watchdog داخلی: سیستم هوشمند Watchdog برای نظارت دائمی بر عملکرد داخلی و از راه دور ایمیل سرور
سیستم مانیتورینگ وضعیت سرور: ابزارهای مانیتورینگ جهت نظارت به‌روز بر وضعیت و عملکرد سرور
ابزار تغییرات سطح پایین در دیتابیس: امکان مدیریت و اعمال تغییرات در سطح پایین دیتابیس با ابزارهای مختلف
ساخت و استفاده از سرتیفیکیت SSL: ابزارهای مخصوص برای ساخت و مدیریت سرتیفیکیت‌های SSL برای ارتقاء امنیت ارتباطات است.
Tasks & Events: سامانه مدیریت وظایف و رویدادها برای برنامه‌ریزی بهتر فعالیت‌ها و رخدادهای سرور است.
ابزارهای مایگریشن: مایگریشن بصورت POP3 و IMAP و انتقال ساده و ایمن اطلاعات با استفاده از این پروتکل‌ها است.
جست‌و‌جو به‌صورت Full Text: ابزار جستجوی پیشرفته با قابلیت جستجو در متن کامل اطلاعات
احراز هویت دوعاملی: استفاده از احراز هویت دوعاملی برای افزایش امنیت درخواست‌ها و ورود به سیستم

 

مزایای آیس وارپ، جایگزینی مناسب و مطمئن برای ایمیل سرور اکسچنج

 

مزایای آیس وارپ، جایگزینی مناسب و مطمئن برای ایمیل سرور اکسچنج

قبل از اینکه به مزایای بی‌نظیر این ایمیل سرور آیس وارپ بپردازیم بد نیست بدانید که امکان استفاده از میل سرور آیس‌وارپ به زبان شیرین فارسی برای کاربران وجود دارد.
تمامی منوها، پیام‌ها و اعلانات به زبان فارسی دقیقاً ترجمه شده‌اند. با انتخاب زبان فارسی، محیط کاربری ایمیل سرور سازمانی به طور کامل راست‌چین شده و شما تجربه‌ای لذت‌بخش از کار با یک نرم‌افزار کاملاً فارسی خواهید داشت.

نصب و راه‌اندازی بی‌دردسر
ایمیل سرور Ice Warp، با نصب سریع که کمتر از 2 ساعت زمان می‌برد، به شما این امکان را می‌دهد تا به سرعت و بدون زحمت به سرویس ایمیل سازمانی خود دسترسی پیدا کنید.

ارتباط سریع با Active Directory
آیس ‌وارپ به شما امکان می‌دهد به‌سرعت با سرویس‌هایی همچون Active Directory ارتباط برقرار کنید. همچنین، این نرم‌افزار قابلیت ارتباط با سایر LDAPها را بدون نیاز به سرویس‌های احراز هویت جانبی نیز فراهم کرده است.

به‌روزرسانی سریع در 10دقیقه
آپدیت ایمیل سرور آیس‌ وارپ تنها در کمتر از 10 دقیقه انجام می‌شود. با این ویژگی، شما همیشه از آخرین نسخه بهره‌مند خواهید بود و بدون استرس از مشکلات آپدیت از این پلتفرم بی‌نظیر استفاده کنید.

پشتیبانی 24 ساعته
مشتریان ایمیل سرور آیس ‌وارپ از پشتیبانی حرفه‌ای و 24 ساعته در 7 روز هفته توسط کارشناسان شرکت پارس آوان بهره‌مند هستند.

مهاجرت بدون دردسر
مهاجرت از سایر ایمیل سرورها از جمله مایکروسافت اکسچنج به آیس‌ وارپ، به‌سرعت و بدون حتی یک‌لحظه قطعی انجام می‌شود.

لایسنس معتبر و قانونی
ایمیل سرور آیس ‌وارپ دارای نمایندگی رسمی و قانونی در ایران بوده و مشتریان این محصول علاوه بر دارابودن لایسنس اورجینال، از پشتیبانی کمپانی سازنده نیز بهره‌مند هستند.

امنیت بی‌نظیر
ایمیل سرور آیس ‌وارپ به دلیل توجه به امنیت توسط برنامه‌نویسان متخصص، به‌عنوان یکی از ایمن‌ترین ایمیل سرور جهان با کمترین آسیب‌پذیری‌ها شناخته می‌شود.

صرفه‌جویی در هزینه‌ها
هزینه سخت‌افزارهای موردنیاز برای ایمیل سرور آیس ‌وارپ حداقل 50 درصد کمتر از ایمیل سروهای دیگر مانند Microsoft Exchange است که به شما تا %30 صرفه‌جویی در هزینه‌ها را ارائه می‌دهد.

به‌طورکلی مدیریت ایمیل سرور آیس ‌وارپ، به‌عنوان یک تجربه متفاوت نسبت به بیشتر ایمیل سرورها، بسیار آسان و دوست‌داشتنی است. شما می‌توانید از سه روش کنترل پنل تحت وب، کنسول مدیریتی تحت ویندوز و یا خط فرمان برای مدیریت ایمیل سرور خود استفاده کنید.
پنل مدیریتی آیس وارپ طوری طراحی شده است که با چند کلیک ساده، پیچیده‌ترین امکانات را در اختیار شما قرار می‌دهد. همچنین، شما این امکان را دارید که به مدیران میانی دسترسی دهید و اختیارات لازم برای انجام جزئی‌ترین فعالیت‌ها را به آن‌ها اعطا کنید.
این ویژگی باعث می شود که کنترل کامل بر روی فرایندها و مدیریت ایمیل سرورتان داشته باشید، پیشنهاد می کنیم برای آشنایی بیشتر با این ایمیل سرور قدرتمند به صفحه‌ی اختصاصی ایمیل سرور آیس وارپ مراجعه نمائید.

 

در پایان بد نیست مقایسه‌ای بین امنیت ایمیل سرور Microsoft Exchange و IceWarp داشته باشیم.

 

امنیت بالا

 

امنیت بالا

آسیب‌پذیری و باگ‌ها جزو جدایی ناپذیر تمامی نرم‌افزارها هستند. اما در این بین اینکه هر نرم‌افزار چه تعداد آسیب‌پذیری و یا چه شدتی داشته باشد مهم است. سایت‌های زیادی این اطلاعات را ارائه می‌کنند. یکی از جامع‌ترین این سایت‌ها CVE Details است که اطلاعات آسیب‌پذیری تقریبا همه نرم‌افزارهای مطرح جهانی را دارد. با هم نگاهی به آسیب‌پذیری‌های ایمیل سرور Exhcange، ایمیل سرور آیس وارپ داشته باشیم.
نکته 1: امتیاز یا شدت آسیب‌پذیری عددی بین 1 تا 10 بوده و نشاندهنده قدرت تخریب آن آسیب‌پذیری بوده و هرچه این عدد به 10 نزدیک‌تر باشد یعنی خطرات بیشتری متوجه نرم‌افزار است.
نکته 2: زمانی که شما محصولی را به صورت قانونی خریداری می‌کنید همواره آخرین آپدیت‌های محصول بدون دغدغه در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در زمان آپدیت این مقاله:

ایمیل سرور آیس وارپ – IceWarp:

64 آسیب‌پذیری دارد، که بالاترین شدت آسیب پذیری‌ها به شرح ذیل است:
15 آسیب پذیری با امتیاز بالاتر از 7
46 آسیب پذیری با امتیاز بین 4 تا 7

 

ایمیل سرور مایکروسافت اکسچنج – Microsoft Exchange:

208 آسیب‌پذیری دارد، که بالاترین شدت آسیب پذیری‌ها به شرح ذیل است:
106 آسیب‌پذیری با امتیاز بالاتر از 7
96آسیب‌پذیری با امتیاز بین 4 تا 7
تاریخ کشف آخرین آسیب‌پذیری کشف شده: 10-10-2023(کمتر از 1 ماه پیش)

 

 

دیدگاه مجلات و مشتریان در خصوص IceWarp

مجله ZDNet
آیا می‌خواهید یک پیشنهاد ایمیل جامع و کامل که بدون هیچ ارتباطی به مایکروسافت یا گوگل به شما داشته باشیم.؟ IceWarp را در نظر بگیرید.

موسسه گارنتر
آنها یکی از بهترین راه‌حل‌های ایمیل وب را دارند که می‌توانید دریافت کنید. توصیه می‌شود آن را امتحان کنید.

پلیس شیلی
از آیس وارپ متشکریم. ما بیش از 15 سال برای 80000نفر و بدون مشکل در حال استفاده از آن هستیم.

کمپانی Escalon
آیس‌وارپ توانست تمامس نیازهای ارتباطی ما را برطرف کند. این تجربه‌ای خوشایند و بدون هیچ دردسری برای ما بود.

نوشته های مرتبط
یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلد های مورد نیاز علامت گذاری شده اند *