آشنایی با مدل کسب‌وکار ارائه‌دهندگان خدمات میزبانی ایمیل

آشنایی با مدل کسب‌وکار ارائه‌دهندگان خدمات میزبانی ایمیل

در این مقاله مزایای ارائه یک سرویس میزبانی ایمیل پریمیوم از منظر تجاری و مدل کسب‌وکار مناسب برای آن را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

توجه: این مدل کسب‌وکار فقط یک نمونه است و می‌توانید آن را به هر صورت دلخواهی تغییر دهید تا برای کسب‌وکارتان مناسب باشد.

 

انتخاب یک حوزه مناسب برای فعالیت

شاید از خودتان بپرسید: «با توجه به وجود شرکت‌های بزرگی مثل مایکروسافت و گوگل، چرا به عنوان یک ارائه‌دهنده خدمات میزبانی کوچک باید به دنبال ارائه یک سرویس میزبانی ایمیل مجزا باشیم؟” پاسخ این سوال این است که چنین شرکت‌هایی به دنبال جذب حداکثر کاربر هستند در نتیجه خدمات خود را مخصوص یک گروه خاص از کاربران یا شرکت‌ها طراحی نمی‌کنند.

برای مثال مشتریان معمولاً نگران محل ذخیره داده‌های خودشان هستند. بحث تعیین قلمروی داده‌ها یکی از دلایل اصلی انتخاب Axigen است و شما به عنوان یک ارائه‌دهنده خدمات میزبانی کوچکتر می‌توانید از این فرصت به نفع خودتان استفاده کنید (برای مثال یک ارائه‌دهنده خدمات در امارات متحده عربی می‌تواند تضمین دهد که اطلاعات مشتریانش هرگز از قلمروی این کشور خارج نمی‌شوند).

مثال بعدی، تنظیمات زبان است. وب میل پریمیوم Axigen از زبان‌های راست به چپ (مثل عربی و فارسی) پشتیبانی می‌کند در نتیجه برای مثال یک ارائه‌دهنده خدمات در یک کشور عربی می‌تواند از این قابلیت به نفع خودش استفاده کند.

شما، مشتریان خود و نیازها و الزامات آنها را بهتر می‌شناسید. می‌توانید از همین نیازها و الزامات مشتریان‌تان به عنوان یک ویژگی متمایز برای خدمات میزبانی ایمیل خود استفاده کرده و بسته‌ها را بر همین اساس برنامه‌ریزی کنید.

برای مثال شرکت VentraIP متوجه شده که مشتریان این شرکت معمولاً به فضای ذخیره اطلاعات اهمیت می‌دهند:

اگر ویژگی متمایز شما، پشتیبانی از زبان‌های راست به چپ است، می‌توانید در سایت خود، تصویری از وب میل‌تان به همراه بخش پرسش و پاسخ و رضایت مشتریان قبلی منتشر کنید.

 

تنظیم بسته‌های مختلف خدمات ایمیل

خوشبختانه Axigen انعطاف‌پذیری بسیار زیادی دارد و با وجود آن می‌توانید بسته‌های دلخواه را در اختیار مشتریان‌تان قرار دهید. از جمله ویژگی‌های انعطاف‌پذیر Axigen می‌توان به این موارد اشاره کرد:

  • امکان تنظیم ظرفیت ذخیره اطلاعات (مثلاً ممکن است مشتری شما بخواهد 20 صندوق ایمیل با ظرفیت 5 گیگابایت و 7 صندوق ایمیل با ظرفیت 50 گیگابایت بخرد).
  • یا می‌توانید یک مدل میزبانی با اندازه ثابت و حداکثر تعداد صندوق‌های مشخص داشته و به مدیر سیستم امکان دهید این صندوق‌ها را به هر شکلی که مایل است تنظیم کند.

 

نحوه دریافت هزینه از مشتریان

رایج‌ترین مدل‌های دریافت هزینه سرویس ایمیل، عبارتند از:

  • اشتراک ماهیانه
  • اشتراک سالیانه (بعضی شرکت‌ها برای کاربرانی که هزینه کل یک سال را پرداخت می‌کنند، 1 تا 2 ماه سرویس رایگان در نظر می‌گیرند).
  • پرداخت هزینه بر اساس میزان مصرف (مثلاً اگر مشتری شما صندوقی با ظرفیت 2 گیگابایت دارد، 3 دلار هزینه پرداخت می‌کند، اگر نیاز به 5 گیگابایت فضای اضافه دارد، 7 دلار پرداخت می‌کند و به همین ترتیب).

توجه: مدل و میزان هزینه دریافتی بستگی به حوزه کار شما دارد. از آنجا که خود شما شناخت بیشتری از مشتریان خود دارید، می‌توانید بهترین مدل را انتخاب کنید.

 

تبلیغ سرویس میزبانی ایمیل

نحوه تبلیغ و بازاریابی خدمات خودتان به عنوان یک ارائه‌دهنده خدمات میزبانی ایمیل بستگی به این دارد که سایر خدمات خودتان را چگونه بازاریابی می‌کنید. توجه کنید که می‌توانید این تبلیغات را از مشتریان فعلی خودتان شروع کنید. مثلاً می‌توانید برای آنها ایمیل ارسال کنید و بپرسید که آیا علاقمند به استفاده از سرویس ایمیلی که اطلاعاتشان را نزدیک به خانه یا محیط کارشان ذخیره کند، هستند یا خیر.

 

داستان‌های موفقیت

ارائه خدمات میزبانی ایمیل، می‌تواند یک فرصت تجاری بزرگ باشد. مشتریان شما خدمات ایمیل را خریداری کرده و به مرور زمان صندوق ایمیل آنها پر از اطلاعات می‌شود در نتیجه احتمال پایبندی‌شان به خدمات شما بیشتر شده و با گذشت زمان، مشتری شما باقی خواهند ماند.

مثلاً اگر 10 هزار مشتری دارید که از سرویس میزبانی ایمیل شما استفاده می‌کنند و از هر کدام هم 2 دلار بگیرید، 20 هزار دلار به درآمد شما اضافه می‌شود. بعلاوه ممکن است به مرور زمان بعضی از آنها نیاز به استفاده از فضای بیشتری پیدا کنند در نتیجه درآمد شما بیشتر خواهد شد.

 

منبع: axigen

نوشته های مرتبط
یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلد های مورد نیاز علامت گذاری شده اند *