10مسئله امنیتی در رابطه با تلفن همراه (قسمت دوم)

۱۰مسئله امنیتی در رابطه با تلفن همراه (قسمت دوم)

اگر شما اصلا تلفن همراه ندارید، پس بدانید که منحصر به فردید. اما اگر اینگونه نیست و یکی از استفاده‌کنندگان این دستگاه هستید باید بدانید که آسیب‌پذیری‌ها، ضررها و زیان‌های ناشی از به خطر افتادن آن، بسیار بالاست. بنابراین برای استفاده از آن، باید به برخی از نکات امنیتی توجه داشته باشید. در این شماره و در ادامه شماره قبل نگاهی خواهیم داشت به 10 مسئله مهم امنیتی درباره تلفن همراه و روش‌های محافظت در برابر این تهدیدات.

VoIP، Caller ID، و Voice Mail

VoIP به عنوان پدیده جدید، یکسری مشکلات امنیتی دارد. با زمان کم و یادگیری مختصر از سیستم VoIP، به آسانی می‌توانید سیستم‌های تلفنی را مورد هدف قرار دهید و آنها را voipترغیب کنید تا اطلاعات جعلی بدهند. این امر می‌تواند با تغییر شماره Caller ID که در تماس تلفن نشان داده می‌شود، و یا با دور زدن بررسی‌های امنیتی و دسترسی به حساب کاربران تلفن همراه انجام گیرد.

برای جلوگیری از قربانی شدن، شما باید بدانید که ممکن است شماره‌ای که در صفحه تلفن همراه شما نشان داده می‌شود خود شخص مورد نظر نباشد. همچنین مطمئن شوید که برای تمام اکانت‌های Voice Mail، PIN را فعال کرده باشید. شاید این کار کمی خسته کننده باشد که هر بار برای چک کردن Voice Mail خود یک عدد 4رقمی را وارد کنید اما PIN می‌تواند شما را از دیگران محافظت کند.

 

 مشکلات بلوتوث

blutoothبلوتوث یکی از تکنولوژی‌های وایرلس است که به دستگاه‌ها اجازه می‌دهد تا یک شبکه کوچک ایجاد کنند و به مبادله اطلاعات بپردازند. این اطلاعات معمولا فایلهای  کوچک هستند. اگر تنظیمات بلوتوث به درستی پیکربندی نشده باشد، هکر می‌تواند Address Book، Call History، و… را از تلفن همراه شما بدزدد. علاوه بر این،  ویروس‌هایی وجود دارند که قادر هستند از طریق ارتباط بلوتوث خود را تکثیر کنند. برای جلوگیری از این مسائل، تنها زمانیکه می‌خواهید از بلوتوث خود استفاده کنید  آن را روشن و در بقیه زمان‌ها آن را خاموش نگه دارید.

 

ردگیری

زمانیکه تماسی می‌گیرید، تلفن همراه شما باید برج مخابراتی(BTS) نزدیک خود را پیدا کند و یک ارتباط وایرلس با آن برقرار سازد. این یک مرحله ضروری برای فرآیند ارتباط است. اما پلیس می‌تواند به‌راحتی حرکت شما را ردگیری کند. و در صورت لزوم، مراجع قضایی می‌توانند با روش مثلثی، موقعیت شما را بیابند. علاوه بر این برخی از تلفن‌های همراه دارای سیستم موقعیت‌یاب جغرافیایی(GPS) هستند که کار را برای آنها بسیار راحت‌تر کرده است.

برای جلوگیری از این امر، اگر این موضوع شما را نگران می‌کند، تلفن همراه خود را خاموش کنید، باطری را از آن خارج کنید و آن را داخل یک ورق قلع بپیچانید.

 

تشعشعات

تلفن‌های همراه زمانیکه ارتباطی برقرار می‌کنند از خود انرژی ساتع می‌کنند. انرژی که به شکل امواج رادیویی است، تشعشع نامیده می-شود. تشعشع می‌تواند مشکلاتی برای بدن شما ایجاد کند و منجر به اثرات ناخوشایندی همچون سرطان شود. هرچند که این موضوع، دیجیتالی نیست اما بسیار مهم است.mob

خوشبختانه، برخی از لوازم جانبی تلفن همراه می‌توانند خطرات مربوط به نگه داشتن تلفن همراه در کنار گوش را حذف کنند. از قبیل: ear piece، speaker phone، car phone systems و … .

 

 

خلاصه

گاهی اوقات، برخی از موارد بالا بسیار مهم‌تر از موارد دیگر می‌شوند. پر واضح است که اغلب ما از اینکه توسط پلیس ردگیری شویم، نگران نیستیم اما باید به مسائلی از قبیل ویروس‌ها و حریم خصوصی توجه بیشتری شود. امیدواریم این مقاله کوتاه به شما برخی از مشکلات احتمالی تلفن همراه را آموزش داده باشد و هنگام استفاده از آن، این نکات را به خاطر بسپارید. تنها چند لحظه بیشتر طول نمی‌کشد که شما کنترلرهای امنیتی پایه‌ای مربوط به تلفن همراه خود را پیاده‌سازی کنید.

نوشته های مرتبط
یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلد های مورد نیاز علامت گذاری شده اند *