باج افزارها و پاک‌سازی اطلاعات 30000 دستگاه رایانه‌ای

باج افزارها و پاک‌سازی اطلاعات ۳۰۰۰۰ دستگاه رایانه‌ای

باج افزارها مدارس بخش‌های مختلف مکزیک را مجبور به پاک‌سازی 30000 دستگاه رایانه­ای کردند.

سیستم‌های مدارس یکی از نواحی مکزیک، آلوده به یک باج افزار شد و این وضعیت به مدت یک ماه ادامه پیدا کرد. در روزهای گذشته مقام­های رسمی این نواحی اعلام کردند که هارد بیش از 30000 دستگاه می‌بایست پاک‌سازی شود.در یک کنفرانس خبری که توسط مدرسه دولتی Las Cruces برگزار شد، Karen Trujillo سرپرست موقت این ناحیه عنوان کرد که این حمله سایبری منجر به قطع شبکه 39 مدرسه این ناحیه از 29 اکتبر شده است.

 بنا بر خبرهای Las Cruces Sun، مقام­های مدرسه حاضر به همکاری با حمله کنندگان نشده‌اند. در نتیجه به منظور بازیابی سیستم‌ها لازم است هارد هزاران رایانه، لپ‌تاپ و سایر دستگاه‌ها پاک شده و دوباره سیستم عامل بر روی آنها نصب شود.

هر چند بر اساس گزارش‌ها، به سیستم ایمیل مبتنی بر ابر آنها آسیبی وارد نشده است ولی مدیران ناحیه حاضر نیستند زمانی که مجدداً سیستم‌های مدارس به اینترنت وصل می‌شوند، به هیچ شک و گمانی اکتفا کنند.

مدیران هیچ تخمینی از هزینه ناشی از این حمله ارایه نکرده‌اند اما به این مطلب اشاره کرده‌اند که نرخ بودجه الکترونیکی که به عنوان یارانه‌ای جهت سرویس‌های اینترنت پرسرعت از سوی منابع دولتی تخصیص داده شده بود می‌تواند هزینه‌های ناشی از این باج افزار را پوشش دهد.

حمله‌ای که بر ضد Las Cruces‌ انجام شد تنها یکی از 23 حمله باج افزاری است که از ماه آگوست بر روی نواحی آموزشی ایالات متحده آمریکا رخ داده است.

نوشته های مرتبط
یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلد های مورد نیاز علامت گذاری شده اند *